Research Article
BibTex RIS Cite

TÜRKİYE'DE HALK EĞİTİMİ BAŞKANLARININ YETERLİKLERİNİN SAPTANMASI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Year 1993, Volume: 26 Issue: 2, 541 - 552, 05.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000494

Abstract

Bilgi birikimi ve teknolojideki hizlı gelişmeler yeni örgütsel yapıları ve yeni iletişim biçimlerini gerekli hale getirmektedir. Bu bağlamda bireylerin eğitim gereksinimleri çeşitlenmekte ve örgün eğitim kurumlan çeşitlenen bu gereksinimleri karşılayamaz hale gelmektedir. Diğer yandan ekonomistler, toplumbilimciler, eğitimciler ve sanayiciler ulusların kalkınması ile halkın eğitilmişlik düzeyi arasındaki güçlü ilişkiye işaret etmektedirler. Montreal Konferansına kadar halk eğitiminin ya da yetişkin eğitiminin tanımı, kapsamı ve amaçları üzerinde farklı görüşler vardı. Ancak Montreal Konferansından sonra aşağıda sözü edilecek olan üç öğenin de yardımı ile halk eğitiminin tanımı, kapsamı ve amaçları büyük bir açıklığa kavuştu.

References

  • Axford, W., Roger., “Adult Education: The Open Door”, Ü.S.A., 1969.
  • Bursalıoğlu, Ziya., “Okul Yöneliniinde Yeni Yapı ve Davranış”, A.Ü. Eğitim Bilimleri Fak. Yay., No: 154, Genişletilmiş 7. Baskı, Ankara 1987.
Year 1993, Volume: 26 Issue: 2, 541 - 552, 05.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000494

Abstract

References

  • Axford, W., Roger., “Adult Education: The Open Door”, Ü.S.A., 1969.
  • Bursalıoğlu, Ziya., “Okul Yöneliniinde Yeni Yapı ve Davranış”, A.Ü. Eğitim Bilimleri Fak. Yay., No: 154, Genişletilmiş 7. Baskı, Ankara 1987.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Ahmet Duman This is me

Publication Date August 5, 2019
Published in Issue Year 1993 Volume: 26 Issue: 2

Cite

APA Duman, A. (2019). TÜRKİYE’DE HALK EĞİTİMİ BAŞKANLARININ YETERLİKLERİNİN SAPTANMASI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 26(2), 541-552. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000494

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License