Research Article
BibTex RIS Cite

BİR ALT KÜLTÜR OLARAK ANKARA YÜKSEL CADDESİ GENÇLİĞİ

Year 1993, Volume: 26 Issue: 1, 107 - 129, 06.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000502

Abstract

Gençlerin bu yeteneği kullanma biçimleri ise birbirinden oldukça farklıdır. Bu farklılık ‘bireyselleşme’nin temel hedefleriyle ilgili olduğu gibi gençlerin sosyo-ekonomik ve sosyo-kültürel hazır bulunuşluk düzeyleri ile de ilgilidir. Gençlik kitlesinin genel norm ve davranışlarıyla büyük ölçüde farklılaşan, değişme ve dönüşümler karşısında özgün tutumlar geliştiren gençlik alt kültürlerinin varlığına bu çerçevede tanık olunmaktadır. Özellikle Türkiye’de seksenli yıllarla' birlikte telaffuz edilmeye başlanan “ÖzaT Kuşağı Gençleri” toplumsal değişmenin gençlik planındaki en somut örneğini teşkil etmektedir. Bu örnek, değişimi kendi mantığı içinde yakalamış gençlik olarak nitelenmektedir. Popülist, özgeci ve toplumcu olan önceki kuşaklara göre pragmatist ve bireyci olan bu gençliğin aynı zamanda teknolojik bir belirleyicisi de bulunmaktadır: “atari” ya da “bilgisayar kuşağı”.

References

  • Kahyaoğlu, Orhan., / Güler, Sinan., Pinkfloyd, Istanbul, 1986.
  • Kongar, Emre., “Türkiye’de Eğitim ve Öğretim Sorunu: Nasıl Bir Kuşak Yetişiyor?”, Milliyet Sanat Dergisi, 12. Aralık 1977, S. 255, s. 3-7.
Year 1993, Volume: 26 Issue: 1, 107 - 129, 06.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000502

Abstract

References

  • Kahyaoğlu, Orhan., / Güler, Sinan., Pinkfloyd, Istanbul, 1986.
  • Kongar, Emre., “Türkiye’de Eğitim ve Öğretim Sorunu: Nasıl Bir Kuşak Yetişiyor?”, Milliyet Sanat Dergisi, 12. Aralık 1977, S. 255, s. 3-7.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

İsmail Doğan This is me

Publication Date August 6, 2019
Published in Issue Year 1993 Volume: 26 Issue: 1

Cite

APA Doğan, İ. (2019). BİR ALT KÜLTÜR OLARAK ANKARA YÜKSEL CADDESİ GENÇLİĞİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 26(1), 107-129. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000502

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License