Research Article
BibTex RIS Cite

ERGENLİKTE ZİHİNSEL GELİŞİM

Year 1993, Volume: 26 Issue: 1, 287 - 302, 06.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000510

Abstract

“Ergen düşünmesinin doğası nedir?” sorusunu sormak bu düşünceye ilişkin özel bir şey olduğunu, bu düşünmenin çocuk ye yetişkin düşünmesinden farklılık gösterdiğini ima etmektedir. Çocuk, ergen ve yetişkin düşünmesini ayırt etmede temel oluşturan bilişsel eylemlere ilişkin bir dizi değişken vardır, işte Piaget’ııin zihin gelişimi kuramındaki soyut işlemler evresi temel değişkeni olarak mantıksal düşünme yapısını ele alarak bu konuda bir dizi araştırma yapılmasına neden olmuştur.

References

  • Miller, P.H., Theones of Devclopmlenta Psychology. Second Edition. New York: wtl. Freeman and Company, 1989.
Year 1993, Volume: 26 Issue: 1, 287 - 302, 06.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000510

Abstract

References

  • Miller, P.H., Theones of Devclopmlenta Psychology. Second Edition. New York: wtl. Freeman and Company, 1989.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Demet Öngen This is me

Publication Date August 6, 2019
Published in Issue Year 1993 Volume: 26 Issue: 1

Cite

APA Öngen, D. (2019). ERGENLİKTE ZİHİNSEL GELİŞİM. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 26(1), 287-302. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000510
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0