Research Article
BibTex RIS Cite

EĞİTİM SİSTEMİMİZDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ALANINDAKİ GELİŞMELER

Year 1992, Volume: 25 Issue: 2, 387 - 407, 06.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000576

Abstract

Ölçme ve değerlendirme üniversite programlarında henüz bir ana-bilim dalı olarak, bir üniversite hariç, ele alınmamakta olup, genellikle Psikoloji Bölümleri ile Eğitimde Psikolojik Hizmetler ve Eğitim Bilimleri Bölümlerinde akademik programlarda dersler olarak yer almaktadır. Genellikle lisans-üstü programlarda bu bilim dalma öğrenci alınmakta ve çalışmalar yapılmaktadır.

References

  • Savaşır, Işık. Minuesota Çok Yönlü Kişilik Envanteri El Kitnbı-Tiirk Standardizasyonu. Ankara: Sevinç Matbaası, 1981.
Year 1992, Volume: 25 Issue: 2, 387 - 407, 06.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000576

Abstract

References

  • Savaşır, Işık. Minuesota Çok Yönlü Kişilik Envanteri El Kitnbı-Tiirk Standardizasyonu. Ankara: Sevinç Matbaası, 1981.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Nizamettin Koç This is me

Publication Date August 6, 2019
Published in Issue Year 1992 Volume: 25 Issue: 2

Cite

APA Koç, N. (2019). EĞİTİM SİSTEMİMİZDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ALANINDAKİ GELİŞMELER. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 25(2), 387-407. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000576

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License