Research Article
BibTex RIS Cite

ÖZEL EĞİTİMDE ANNE-BABA EĞİTİMİ PROGRAMLARI

Year 1992, Volume: 25 Issue: 2, 521 - 537, 06.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000590

Abstract

Anne babalar, çocuklarıyla yoğun ve sürekli ilişkilerine karşın uzun yıllar eğitim dışında bir akılmışlar, eğitimde genellikle bilgi alıcı ve bilgi verici rol oynamışlardır (Scbulz, 1982). Davranış değiştirme tekniklerinin özürlü bireylere çeşitli beceriler öğretmedeki başarısının kanıtlanması ve özürlü çocuklar için düzenlenen bakım ve eğitim programlarının en az sınırlayıcı ortam (çocuğun doğal çevresi, ev ortamı) içinde uygulamasının kabul edilmesi, anne babaların çocuklarının eğitim ve terapi çalışmalarına katılımlarının artması ile sonuçlanmıştır (Foxx, Binder, 1990). Ayrıca normal çocuğa sabip anne babaların eğitim-öğretim süreci içindeki öneminin ve anne babanın çocuğun eğitimine katılımının çocuğun gelişimi üzerindeki olumlu etkilerinin birçok araştırma sonucunda vurgulanması (Topping, 1986; Yanok, Derubertis, 1989) özürlü çocukların eğitiminde de anne baba katılımının gereklilik olduğunu ortaya koymuştur.

References

  • Heifclz, f .J. (1977). “Rehavioral training for parents of retarded children' Alternative formats based on instructional manuals” American* Journal of Mental Deficiency, 82, 19,1'-203.
Year 1992, Volume: 25 Issue: 2, 521 - 537, 06.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000590

Abstract

References

  • Heifclz, f .J. (1977). “Rehavioral training for parents of retarded children' Alternative formats based on instructional manuals” American* Journal of Mental Deficiency, 82, 19,1'-203.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Bülbin Sucuoğlu This is me

Sevgi Küçüker This is me

Nuray Kanık This is me

Publication Date August 6, 2019
Published in Issue Year 1992 Volume: 25 Issue: 2

Cite

APA Sucuoğlu, B., Küçüker, S., & Kanık, N. (2019). ÖZEL EĞİTİMDE ANNE-BABA EĞİTİMİ PROGRAMLARI. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 25(2), 521-537. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000590

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License