Research Article
BibTex RIS Cite

İKİ ELEŞTİREL AKIL YÜRÜTME GÜCÜ ÖLÇEĞİNİN GEÇERLİK VE GÜVENİRLİĞİNİN BİR PSİKOLOGLAR PANELİ TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 1992, Volume: 25 Issue: 2, 547 - 557, 06.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000583

Abstract

Bu çalışma iki eleştirel akıl yürütme gücü ölçeğinin a) Cornell Eleştirel Akıl Yürütme Gücü testi Düzey .X’le b) Watson-Glaser Akıl Yürütme Gücü Ölçeği-Form YM’nin geçerlik, güvenirlik^ ve ölçme hatalarının bir psikologlar paneli tarafından, değerlendirimesi çalışmasıdır. Bu değerlendirmede ölçütler takımı olarak, “Eğitimsel ve Psikolojik- Testlere İlişkin Standarlar” adlı yayının 1974 baskısındaki 10 temel geçerlik, 5 temel güvenirlik ve ölçme hatası standardı ele alınmıştır.

References

  • Guilford, J.P. (Î965). Fundamental statistics in psychology and education (4 th ed.). New York: Me Graw-Hill.
Year 1992, Volume: 25 Issue: 2, 547 - 557, 06.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000583

Abstract

References

  • Guilford, J.P. (Î965). Fundamental statistics in psychology and education (4 th ed.). New York: Me Graw-Hill.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Richard Modjeski This is me

William Michael This is me

Publication Date August 6, 2019
Published in Issue Year 1992 Volume: 25 Issue: 2

Cite

APA Modjeski, R., & Michael, W. (2019). İKİ ELEŞTİREL AKIL YÜRÜTME GÜCÜ ÖLÇEĞİNİN GEÇERLİK VE GÜVENİRLİĞİNİN BİR PSİKOLOGLAR PANELİ TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 25(2), 547-557. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000583

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License