Research Article
BibTex RIS Cite

DİSİPLİN SAĞLAMADA ÖĞRETMEN DAVRANIŞLARI

Year 1992, Volume: 25 Issue: 2, 703 - 711, 06.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000572

Abstract

Yetişkinler çocuğun biyolojik ,psikolojik ve sosyal ihtiyaçlarını karşılarken ondan, sınırlarını kendilerinin çizdiği yaşam düzenine uymasını beklemektedir. Çocuktan yetişkinlerin belirlediği bu kurallara uyması ve aynı zamanda bağımsız davranmayı öğrenmesi istenmektedir. Bu ikisi arasındaki denge, yani baskı unsuru yaratmayan disiplin sağlama davranışları sayesinde, çocuğun bir yandan çizilen bu yaşam düzenine uyması, bir yandan da sağbkb bir kişilik geliştirip, özgür düşünme ve bağımsız davranışlar geliştirebilmesi sağlanacaktır.

References

  • TDK. Eğitim Terimleri Sözlüğü TDK Yayınları Ankara: 1981.
  • Tezcan, Mahmut. Kuşaklar Çatışması Ankara: 1981.
Year 1992, Volume: 25 Issue: 2, 703 - 711, 06.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000572

Abstract

References

  • TDK. Eğitim Terimleri Sözlüğü TDK Yayınları Ankara: 1981.
  • Tezcan, Mahmut. Kuşaklar Çatışması Ankara: 1981.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

F. Dilek Gözütok This is me

Publication Date August 6, 2019
Published in Issue Year 1992 Volume: 25 Issue: 2

Cite

APA Gözütok, F. D. (2019). DİSİPLİN SAĞLAMADA ÖĞRETMEN DAVRANIŞLARI. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 25(2), 703-711. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000572

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License