Bu araştırma ile teftiş sisteminde varolan mevcut durum ile beklenen ideal durum arasındaki fark belirlenerek, bu farkı giderecek yeni bir yapı ve işleyiş modeli geliştirilmesi hedeflenmiştir. Araştırmanın temel verilerini toplamak amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen anketler; müfettiş, yönetici ve öğretim elemanı gruplarına uygulanmıştır. Örneklem seçiminde gruplandırılmış örneklem türünün bütün içindeki oranlan dikkate alan tesadüfi (random) örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Toplanan verilerin yüzde, frekans, ortalama, standart sapma, varyans analizi ve (t) testi gibi yöntemler kullanılmıştır. Varyans analizi ve (t) testinde anlamlılık P. 05 düzeyinde araştırılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 8, 2019 |
Published in Issue | Year 1992 Volume: 25 Issue: 1 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0