Research Article
BibTex RIS Cite

ÇOK ENGELLİ ÇOCUKLAR

Year 1991, Volume: 24 Issue: 1, 151 - 160, 15.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000718

Abstract

Her insanın beden, yapısı, zeka düzeyi, yetenekleri, ilgileri, duygu ve düşünceleri, etkinlikte bulunma biçimleri birbirinden farklıdır. Eğitimin bu bireysel farklılıklara göre düzenlenmesi gereği yüzyıllar önce kabul edilmiştir. Bugün, bireyler arasındaki farklılıklar kadar, bireyin sahip olduğu yetenekler arasındaki farklılıkların da büyük ve önemli olduğu gerçeği kabul, edilmektedir. Eğitimin tüm öğelerinin bireysel farklılıklar ve gereksinimlere göre düzenlenmesinin eğitim çalışmalarını başarılı ve anlamlı kılacağı iddia edilmektedir. Bu bize özürlü çocukların eğitimlerinde bireyselleştirilmiş eğitim programlarının hazırlanması gereğini ortaya koymaktadır (Akçamete, 1989).

References

  • Akçamele, H. özel Eğitim Programları Ders Notları A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi 1989.
  • Anken, J.R., Holmes, D.W. Use of Adapted “Classics” In a Reading Program for Deaf Students. American Annals Of Deaf. 122: 8-14, 1985.
Year 1991, Volume: 24 Issue: 1, 151 - 160, 15.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000718

Abstract

References

  • Akçamele, H. özel Eğitim Programları Ders Notları A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi 1989.
  • Anken, J.R., Holmes, D.W. Use of Adapted “Classics” In a Reading Program for Deaf Students. American Annals Of Deaf. 122: 8-14, 1985.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Gönül Akçamete This is me

Publication Date August 15, 2019
Published in Issue Year 1991 Volume: 24 Issue: 1

Cite

APA Akçamete, G. (2019). ÇOK ENGELLİ ÇOCUKLAR. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 24(1), 151-160. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000718
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0