Research Article
BibTex RIS Cite

DAVRANIŞ PROBLEMLERİNİN İLETİŞİM BECERİLERİ KAZANDIRMA YOLU İLE AZALTILMASI VAKA SUNUSU

Year 1991, Volume: 24 Issue: 1, 161 - 168, 15.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000720

Abstract

Davranış problemlerinin yoğun olarak görüldüğü ağır derecede zihinsel özürlü ve otistik çocuklar için eğitim / terapi çalışmalarının en önemli aşaması davranış problemlerinin azaltılması veya ortadan kaldırılmasıdır (Kauffman, Hallahan, 1982). Bu davranışların kontrol edilmemesi hem çocuğun çevresi ile olumlu ilişkiler kurmasını, hemde yeni beceriler öğrenmesini engellemektedir. Bu nedenle, öfke nöbetleri, çocuğun kendisine zarar verdiği davranışlar ve saldırgan davranışlar çeşitli davranış değiştirme teknikleri ile azaltılmaya çalışılmaktadır. Lovaas ve arkadaşları, söndürme (extinction); Zeilberg ve Sloane, ortamdan uzaklaştırma (time-out); Foxx ve Bechtel, aşırı düzeltme (over correction); Drabman, ceza (punisment) gibi yöntemlerle çalışırlarken, Durand davranış problemlerini azaltmak için çevreyi düzenleme yöntemini (ecological intervention) kullanmıştır (Carr, Durand, 1985).

References

  • Carr, E.G., Durand, U.M. (1985) “Reducing behavior problems through functional communication training” Journal of Applied Behavior Analytsis, 18, 111-126.
Year 1991, Volume: 24 Issue: 1, 161 - 168, 15.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000720

Abstract

References

  • Carr, E.G., Durand, U.M. (1985) “Reducing behavior problems through functional communication training” Journal of Applied Behavior Analytsis, 18, 111-126.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Bülbin Sucuoğlu This is me

Neslihan Kuloğlu Aksaz This is me

Publication Date August 15, 2019
Published in Issue Year 1991 Volume: 24 Issue: 1

Cite

APA Sucuoğlu, B., & Kuloğlu Aksaz, N. (2019). DAVRANIŞ PROBLEMLERİNİN İLETİŞİM BECERİLERİ KAZANDIRMA YOLU İLE AZALTILMASI VAKA SUNUSU. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 24(1), 161-168. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000720
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0