Research Article
BibTex RIS Cite

İÇERİK ÇÖZÜMLEMESİ

Year 1991, Volume: 24 Issue: 1, 213 - 228, 15.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000729

Abstract

İçerik çözümlemesi; psikoloji, sosyoloji, tarih, edebiyat, gazetecilik, siyasal bilimler gibi değişik alanlarda farklı amaçlarla kullanılabilen bir araştırma, yöntemidir. Tenlelde, davranışları doğrudan doğruya gözlemek yerine, bireylerin sembolik davranışlarını ya da iletişim materyallerini (bir yazarın kitaplarını ya da makalelerini, TV yayınlarının ya da filmlerin içeriğini, okuyucu ya da izleyicilerin bu iletişim materyallerine karşı tutumlarını, vb.) çözümlemeye dayanır.

References

  • Akbaş, M.A. (1985). “The Stereotypic Image of Turkish Politicians in Three National Newspaper” Master of Science Thesis, Middle East Technical University, Ankara.
  • Bilgin, N. (1908). İçerik Analizi: İletişim Psikolojisi Yardımcı Ders Notları, Ege Üııiv., Edebiyat Fakültesi, İzmir.
Year 1991, Volume: 24 Issue: 1, 213 - 228, 15.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000729

Abstract

References

  • Akbaş, M.A. (1985). “The Stereotypic Image of Turkish Politicians in Three National Newspaper” Master of Science Thesis, Middle East Technical University, Ankara.
  • Bilgin, N. (1908). İçerik Analizi: İletişim Psikolojisi Yardımcı Ders Notları, Ege Üııiv., Edebiyat Fakültesi, İzmir.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Selahattin Öğülmüş This is me

Publication Date August 15, 2019
Published in Issue Year 1991 Volume: 24 Issue: 1

Cite

APA Öğülmüş, S. (2019). İÇERİK ÇÖZÜMLEMESİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 24(1), 213-228. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000729
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0