Research Article
BibTex RIS Cite

ANDROGOJİ: YETİŞKİNLERDE ÖĞRENME KONUSUNDA YENİ BİR TEKNOLOJİ

Year 1989, Volume: 22 Issue: 2, 529 - 546, 01.01.1989
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001405

Abstract

Öğrenme konusunda bilinenlerin çoğu, çocukların ve hayvanların öğrenmesini inceleyen çalışmalar ile elde edilmiştir. Öğretme konusunda bilinenlerin de çoğu, zorunlu devam koşulları altındaki çocuklara öğretme ile ilgili deneyimlerden çıkarılmıştır. Ye öğrenme-öğretme işi konusundaki birçok kuram, eğitimin bir kültür aktarma süreci olarak tanımlanmasına dayalıdır. Bu kuramlardan ve varsayımlardan, giderek, “pedagoji” (Yunancada “çocuk” anlamına gelen paid ve yöneltme anlamına gelen agogos köklerinden türetilmiş bir terim) teknolojisi ortaya çıkmıştır. Böylece “pedagoji”, özellikle, çocuklara öğretme bilim ve sanatı anlamına gelmektedir.

References

  • .
Year 1989, Volume: 22 Issue: 2, 529 - 546, 01.01.1989
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001405

Abstract

References

  • .
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Serap Ayhan This is me

Publication Date January 1, 1989
Published in Issue Year 1989 Volume: 22 Issue: 2

Cite

APA Ayhan, S. (1989). ANDROGOJİ: YETİŞKİNLERDE ÖĞRENME KONUSUNDA YENİ BİR TEKNOLOJİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 22(2), 529-546. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001405
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0