Research Article
BibTex RIS Cite

CİNSİYET ROLLERİ

Year 1989, Volume: 22 Issue: 2, 687 - 724, 01.01.1989
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001414

Abstract

Her birimiz ya erkek, ya da dişiyizidir. Bireyler arasında başka hiç bir ayrım ya da fark bu kadar açık ve yaygın değildir. Biyolojik açıdan, gerçekten önemli tek farklılık dişilerin çocuk doğürabilmeleri, erkeklerin-ise doğuramamalarıdır. Ama biyolojik işlev, gene de, cinsel roller ve cinsel ayrımcılık kavramlarının ortaya çıkmasına ve kişinin cinsiyetinin davranışım nasıl etkilediğine ilişkin bir büyük soruna yol açmıştır. Kuşkusuz, cinsiyetimiz başkaları tarafından nasıl algılanacağımızı, bize karşı nasıl davranılacağını, başkalarının bizden beklediklerini ve kendi davranışlarımızı çok büyük ölçüde etkiler. Bu, belki de, tafih boyunca gelip geçmiş tüm toplumlar ve çağdaş Amerikan toplumu için ise kesinlikle doğrudur. Gerçekten, yalnızca göreli olarak yakın geçmişte cinsel rolleri ciddi olarak ele almaya ve ayrıntılarıyla nasıl geliştiklerini, bireyi nasıl etkilediklerini ve cinsler arasındaki gerçek farklılıkları doğru olarak yansıtıp yansıtmadıklarını araştırmaya başladık.

References

  • Sternglanz, S.H., ve Serbia, L.A. (1974), Effects of desegregation.on racial attitudes. Journal of Personality and Social Psychology, 36, 795-804.
Year 1989, Volume: 22 Issue: 2, 687 - 724, 01.01.1989
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001414

Abstract

References

  • Sternglanz, S.H., ve Serbia, L.A. (1974), Effects of desegregation.on racial attitudes. Journal of Personality and Social Psychology, 36, 795-804.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Jonathan J. Freedman This is me

David O. Sears This is me

Publication Date January 1, 1989
Published in Issue Year 1989 Volume: 22 Issue: 2

Cite

APA Freedman, J. J., & Sears, D. O. (1989). CİNSİYET ROLLERİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 22(2), 687-724. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001414

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License