Research Article
BibTex RIS Cite

TARİHSEL AÇIDAN ERGENLİK

Year 1989, Volume: 22 Issue: 2, 755 - 768, 01.01.1989
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001417

Abstract

Bildiğimiz anlamda ergenlik tam anlamıyla geçen yüzyılın sonlarında kabul edilmişti. 1800-1875 dönemine ait çeşitli yazılı belgelerin araştırılması, (1) sözcüğün hemen hemen hiç kullanılmadığını, (2) dönemle ve -onun karakteristik davranışlarıyla- ilgili sınırlı bir ilgi olduğunu ortaya çıkarmaktadır. Bununla biıiikt 1900 dolaylarında G. Stanley Hail ve öğrencileri ergenr liği yeni bir psikolojik inceleme akımının odağ:. yapmışlardır. Sonraki yıllarda akademik çevrelerde saygınlığını yitirdiyse de, çalışmaları geniş çaplı popüler tepkiler uyandırmıştır. Ergenliğin “keşfedilmesi”nin Amerikan yaşamında bazı geniş değişikliklerle-hep-sinden önce, yeni kent ve sanayi düzeninin bir 'parçası olan ailenin yapısındaki değişiklikleıle-ilişkisi kurulabilir.

References

  • Demos J. and Demos V., Adolescence in Historical Perspective, Journal of Marriage and the Family, Nov. 1969, 31, 632-638.
Year 1989, Volume: 22 Issue: 2, 755 - 768, 01.01.1989
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001417

Abstract

References

  • Demos J. and Demos V., Adolescence in Historical Perspective, Journal of Marriage and the Family, Nov. 1969, 31, 632-638.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

John Demos This is me

Virginia Demos This is me

Publication Date January 1, 1989
Published in Issue Year 1989 Volume: 22 Issue: 2

Cite

APA Demos, J., & Demos, V. (1989). TARİHSEL AÇIDAN ERGENLİK. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 22(2), 755-768. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001417
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0