Research Article
BibTex RIS Cite

ATATÜRK VE SONRASI EĞİTİM

Year 1989, Volume: 22 Issue: 1, 311 - 315, 20.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000855

Abstract

Atatürk ilkelerinin algılanması ve uygulanmasında, bütünlük, tutarlılık ve süreklilik esastır. Bütünlük, bu ilkelerin toptan ve eşdeğer olarak benimsenmesi ve uygulanması için gereklidir; Cumhuriyetçilik ilkesini benimseyen vatandaş veya yönetici, yasalar çerçevesinde, özgür düşünceye hoşgörülü olacaktır. Milliyetçilik ilkesini savunianlar, halkçılık ilkesine sırt çevirmeyecektir. Devrimcilik ilkesini kabullenenler; tutucu değil, yenilikçi ve ilerici olma çabasını gösterecektir. Laiklik ilkesine gerçekten inanlaran ise, teokratik bir devlet özlemi göstermeyecektir. Diğer bir deyişle, bütünlük esas alındığında, öncelik veya indirim düşünülmeyecektir.

References

  • Bursalıoğlu, Ziya. “Atatürk Döneminde Eğitim Felsefesi ve Yenileşmesi”. Atatürk Devrimleri ve Eğitim Sempozyumu, A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi, Ankara, 1981, s. İl-17.
Year 1989, Volume: 22 Issue: 1, 311 - 315, 20.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000855

Abstract

References

  • Bursalıoğlu, Ziya. “Atatürk Döneminde Eğitim Felsefesi ve Yenileşmesi”. Atatürk Devrimleri ve Eğitim Sempozyumu, A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi, Ankara, 1981, s. İl-17.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Ziya Bursalıoğlu This is me

Publication Date August 20, 2019
Published in Issue Year 1989 Volume: 22 Issue: 1

Cite

APA Bursalıoğlu, Z. (2019). ATATÜRK VE SONRASI EĞİTİM. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 22(1), 311-315. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000855

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License