Research Article
PDF Zotero Mendeley EndNote BibTex Cite

ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜREÇLERİ İLKELER

Year 1987, Volume 20, Issue 1, 209 - 229, 27.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001070

Abstract

Her alandaki uygulama çalışmaları belirli kuramsal kavram ve ilkelere dayalı olarak yürütülür. Eğitim alanında da hedefler, programlar, araç-gereçler, öğretme-oğrenme süreçlerinin geliştirilmesi ve uygulanması belli kuramsal temellere dayalı olarak yapılır. Bunlar, psikolojik ilkeler, toplum idealleri, değer yargıları ve ihtiyaçları ile eğitim felsefelerinin öngördüğü esaslardır. Eğitim faaliyetlerinin planlanması, organizasyonu ve yürütülmesinde bu esasların dikkate alınması ve faaliyetlerin bunlara uygun biçimde yürütülmesi gerekir. Burada öğretme-öğrenme süreçlerine ışık tutan başlıca öğrenme ilkeleri İncelenmektedir. Amaç, eğitim süreçleri ile ilgili kavramları açıklamak, ilgili ilkelerin sınıflandırmasını yaparak incelemek ve öğrenme durumu ile ilişkisini kurmaktır.

References

  • .

Year 1987, Volume 20, Issue 1, 209 - 229, 27.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001070

Abstract

References

  • .

Details

Primary Language Turkish
Subjects Education and Educational Research
Journal Section Articles
Authors

Cevat ALKAN
0000-0003-3136-1979

Publication Date August 27, 2019
Published in Issue Year 1987, Volume 20, Issue 1

Cite

Bibtex @research article { auebfd611838, journal = {Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES)}, issn = {1301-3718}, eissn = {2458-8342}, address = {auebfd@gmail.com}, publisher = {Ankara University}, year = {2019}, volume = {20}, pages = {209 - 229}, doi = {10.1501/Egifak\_0000001070}, title = {ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜREÇLERİ İLKELER}, key = {cite}, author = {Alkan, Cevat} }
APA Alkan, C. (2019). ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜREÇLERİ İLKELER . Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES) , 20 (1) , 209-229 . DOI: 10.1501/Egifak_0000001070
MLA Alkan, C. "ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜREÇLERİ İLKELER" . Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES) 20 (2019 ): 209-229 <https://dergipark.org.tr/en/pub/auebfd/issue/48300/611838>
Chicago Alkan, C. "ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜREÇLERİ İLKELER". Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES) 20 (2019 ): 209-229
RIS TY - JOUR T1 - ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜREÇLERİ İLKELER AU - Cevat Alkan Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - doi: 10.1501/Egifak_0000001070 DO - 10.1501/Egifak_0000001070 T2 - Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES) JF - Journal JO - JOR SP - 209 EP - 229 VL - 20 IS - 1 SN - 1301-3718-2458-8342 M3 - doi: 10.1501/Egifak_0000001070 UR - https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001070 Y2 - 2021 ER -
EndNote %0 Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES) ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜREÇLERİ İLKELER %A Cevat Alkan %T ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜREÇLERİ İLKELER %D 2019 %J Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES) %P 1301-3718-2458-8342 %V 20 %N 1 %R doi: 10.1501/Egifak_0000001070 %U 10.1501/Egifak_0000001070
ISNAD Alkan, Cevat . "ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜREÇLERİ İLKELER". Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES) 20 / 1 (August 2019): 209-229 . https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001070
AMA Alkan C. ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜREÇLERİ İLKELER. JFES. 2019; 20(1): 209-229.
Vancouver Alkan C. ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜREÇLERİ İLKELER. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES). 2019; 20(1): 209-229.
IEEE C. Alkan , "ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜREÇLERİ İLKELER", Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), vol. 20, no. 1, pp. 209-229, Aug. 2019, doi:10.1501/Egifak_0000001070

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License