Bu çalışmada konservatuvarların sahne sanatları bölümü opera/şan anasanat dallarında yürütülen eşlik (korrepetisyon) dersinin türü, haftalık saati, kredi sistemi, ön koşulu, dersin amacı, içeriği, öğrenme kazanımları, haftalık ders akışı, iş yükü ve ölçme değerlendirme sistemi incelenmiş, okullar arasındaki ortak ve farklı yönlerin ortaya konması amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini Hacettepe, Ankara, Başkent ve Çukurova Üniversitesi Devlet Konservatuvarı oluşturmaktadır. Çalışma betimsel tarama modelindedir. Veriler, araştırmanın örneklemini oluşturan konservatuvarların web sitelerinde yer alan ders bilgi paketlerinden toplanmıştır. Ulaşılan ders bilgi paketleri, doküman analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Okullarda yürütülen eşlik derslerinin bilgi paketleri incelendiğinde amaç, içerik, öğrenme kazanımları ve ölçme değerlendirme sistemi açısından benzerlikler; haftalık saat, kredi sistemi, ön koşul, haftalık ders akışı ve iş yükü bakımından farklılıklar içerdiği sonucuna ulaşılmıştır.
Müzik Eğitimi Eşlik (Korrepetisyon Dersi Ders İçerikleri Konservatuvar Şan/Opera Bölümü
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 28 Ekim 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 4 Sayı: 2 |