Ayşe Çakır İlhan profil resmi
Ayşe Çakır İlhan Prof. Dr. ANKARA ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
Yayın 2 Hakemlik 3
2 Yayın
3 Hakemlik

Uzmanlık Alanları

Güzel Sanatlar Eğitimi Resim MÜZE EĞİTİMİ/YARATICI DRAMA

Biyografi

:
5326417562
Telefon (İş)
ANKARA ÜNİVERSİTESİ EĞİTM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
CEBECİ/ANKARA
E-Posta Adresi : ilhan@ankara.edu.tr
Adres
:
:
3123633350-5212
Telefon (Cep)
AYŞE ÇAKIR İLHAN
PROFESÖR
1985-2022 yılları arasında özgeçmiş
Öğrenim Bilgisi
1988 SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ/EĞİTİM YÖNETİMİ VE PLANLAMASI (DR)
Tez adı: Türkiye üniversitelerinde seçimlik güzel sanatlar derslerinin değerlendirilmesi (1993)
Tez Danışmanı:(İNCİ SAN)
Doktora ANKARA ÜNİVERSİTESİ
2/Mart/1994
Akademik Görevler
PROFESÖR ANKARA ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ)
2014
PROFESÖR ANKARA ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ/GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ
2014 BÖLÜMÜ)
PROFESÖR ANKARA ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ/TEMEL EĞİTİM
2006 BÖLÜMÜ/SINIF EĞİTİMİ ANABİLİM DALI)
PROFESÖR ANKARA ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ)
2021-2021
DOÇENT ANKARA ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ)
1999-2006
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ANKARA ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ/EĞİTİM PROGRAMLARI VE
1997-1999 ÖĞRETİM BÖLÜMÜ)
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ ANKARA ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ)
1989-1994
Yönetilen Tezler
Yüksek Lisans
2021
ÇUFAOĞLU AYKAN, (2021). Anıtkabir Atatürk ve Kurtuluş Savaşı Müzesi'nin internet sayfasının ilkokul
eğitiminde kullanılabilirliğinin uzman görüşlerine göre değerlendirilmesi, Ankara Üniversitesi->Eğitim
Bilimleri Enstitüsü->Disiplinlerarası Müze Eğitimi Ana Bilim Dalı
1.
1
ŞENTÜRK FATMA GÜLŞEN, (2021). Erimtan Arkeoloji ve Sanat Müzesi'nde okul öncesi çocuklara yönelik
etkinliklerin incelenmesi ve etkinlik önerileri, Ankara Üniversitesi->Eğitim Bilimleri Enstitüsü-
>Disiplinlerarası Müze Eğitimi Ana Bilim Dalı
2.
2020
DEMİRDELEN HALİL, (2020). Anadolu Medeniyetleri Müzesi'nde gerçekleştirilen eğitim etkinliklerinin
değerlendirilmesi, Ankara Üniversitesi->Eğitim Bilimleri Enstitüsü->Disiplinlerarası Müze Eğitimi Ana
Bilim Dalı
3.
BALCI ÇINAR AYŞEN, (2020). Güzel sanatlar fakülteleri grafik bölümlerinde okutulan tipografi dersinin
incelenmesi, Ankara Üniversitesi->Eğitim Bilimleri Enstitüsü->Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
4.
YÜKSEK NİDA, (2020). Okul öncesi eğitimde yıl sonu sergilerinin öğretmen görüşlerine göre
değerlendirilmesi, Ankara Üniversitesi->Eğitim Bilimleri Enstitüsü->Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
5.
2019
APAYDIN NEVİN, (2019). Eğitim içerikli müze kurma sürecinin incelenmesi: Cin Ali Müzesi örneği,
Ankara Üniversitesi->Eğitim Bilimleri Enstitüsü->Disiplinlerarası Müze Eğitimi Ana Bilim Dalı
6.
DENGİZ UĞUR ÖZLEM, (2019). Mimarlık öğrencilerinin yaşadıkları kentin tarihi mekânlarını müze eğitimi
bağlamında deneyimlemelerine yönelik eğitim paketi (Ankara örneği), Ankara Üniversitesi->Eğitim
Bilimleri Enstitüsü->Disiplinlerarası Müze Eğitimi Ana Bilim Dalı
7.
ŞENTÜRK FATMA GÜLŞEN, (2019). Erimtan Arkeoloji ve Sanat Müzesi'nde Okul Öncesi Yaş Grubu için
Uygulanan Eğitim Etkinliklerinin Gelişim Alanlarına Göre İncelenmesi ve Eğitim Etkinlikleri Önerisi,
Ankara Üniversitesi->Sosyal Bilimler Enstitüsü->Müze Eğitimi Ana Bilim Dalı
8.
ASLAN ASLI ASİYE, (2019). Müze eğitiminde yapay zekanın kullanılması, Ankara Üniversitesi->Eğitim
Bilimleri Enstitüsü->Müze Eğitimi Ana Bilim Dalı
9.
ULUSOY TOLGA, (2019). Lisans programlarında sanat sosyolojisi derslerinin uzman görüşerine ve ders
içeriklerine göre değerlendirilmesi, Ankara Üniversitesi->Eğitim Bilimleri Enstitüsü->Güzel Sanatlar
Eğitimi Ana Bilim Dalı
10.
CANPOLAT STİENSTRA YELİZ, (2019). Hollanda'daki sanat müzelerinin okul gruplarına yönelik eğitim
programlarının incelenmesi, Ankara Üniversitesi->Eğitim Bilimleri Enstitüsü->Güzel Sanatlar Eğitimi Ana
Bilim Dalı
11.
2018
ÖRNEK ZEYNEP, (2018). Aydın Müze'sinde mitolojik kökenli eğitim uygulamalarının değerlendirilmesi,
Ankara Üniversitesi->Sosyal Bilimler Enstitüsü->Disiplinlerarası Müze Eğitimi Ana Bilim Dalı
12.
ÇINAR FATMA, (2018). Tabiat tarihi müzelerinde eğitim etkinliklerinin incelenmesi (Ankara MTA Şehit
Cuma Dağ Tabiat Tarihi Müzesi örneği), Ankara Üniversitesi->Sosyal Bilimler Enstitüsü->Müze Eğitimi
Ana Bilim Dalı
13.
2017
ÇINAR BANU, (2017). Okul Öncesi Dönem Çocuk Edebiyatı Yapıtlarındaki Karakterlerin Çocukların
Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi, Ankara Üniversitesi->Eğitim Bilimleri Enstitüsü->Eğitimin Kültürel
Temelleri Ana Bilim Dalı
14.
TOSUN BERRAK ELİF, (2017). Konservatuvarların opera anasanat dalında yürütülen yardımcı piyano
dersinin öğretim elemanı ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi, Ankara Üniversitesi->Eğitim
Bilimleri Enstitüsü->Eğitimin Kültürel Temelleri Ana Bilim Dalı
15.
KANTEMİR EBRU, (2017). Devlet konservatuvarlarında kuramsal sanat eğitimi derslerinin
değerlendirilmesi "Ankara ili örneği", Ankara Üniversitesi->Eğitim Bilimleri Enstitüsü->Güzel Sanatlar
Eğitimi Ana Bilim Dalı
16.
2014
POYRAZ TUNÇ FADİME, (2014). Güzel sanatlar liselerinde okutulan "sanat eserlerini inceleme" dersinin
öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi, Ankara Üniversitesi->Eğitim Bilimleri Enstitüsü-
>Eğitimin Kültürel Temelleri Ana Bilim Dalı
17.
2012
ARAS SERHAN, (2012). DENİZ MÜZELERİ VE DENİZ MÜZECİLİĞİDÜNYADA VE TÜRKİYEDE, Ankara
Üniversitesi->Sosyal Bilimler Enstitüsü->Müze Eğitimi Ana Bilim Dalı
18.
HEPDİNÇ HASGÜLER DENİZ, (2012). Floransa'da Eğitim Birimi Bulunan Müzelerin Eğitim Çalışmalarının
İncelenmesi, Ankara Üniversitesi->Sosyal Bilimler Enstitüsü->Müze Eğitimi Ana Bilim Dalı
19.
2011
AŞILIOĞLU EMRE, (2011). Grafik sanatçılarının çocuk kitaplarının grafik tasarımına ilişkin görüşlerinin
değerlendirilmesi, Ankara Üniversitesi->Eğitim Bilimleri Enstitüsü->Eğitimin Kültürel Temelleri Ana Bilim
Dalı
20.
2007
2
BAYKAN ZEYNEP ÖZLEM, (2007). 2005 ve 2006 ilköğretim programlarının ?müze eğitimi? açısından
değerlendirilmesi, Ankara Üniversitesi->Eğitim Bilimleri Enstitüsü->Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
21.
ÖZKAYA HÜMA, (2007). Farklı sosyo - ekonomik düzeydeki çocukların resimsel gelişimlerinin
değerlendirilmesi (İstanbul ili, Sarıyer ilçesi örneği), Ankara Üniversitesi->Eğitim Bilimleri Enstitüsü-
>Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
22.
2004
DEMİROVA GÜLER, (2004). Ankara Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Kora Anasanat dalına alınan
öğrencilerin hazırbuluşluk düzeylerinin saptanması, Ankara Üniversitesi->Eğitim Bilimleri Enstitüsü-
>Diğer
23.
SEZER DENİZ, (2004). Rabindranath Tagore`un eserlerinin kadının gelişmesi ve özgürleşmesi açısından
incelenmesi, Ankara Üniversitesi->Eğitim Bilimleri Enstitüsü->Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
24.
BİLGİLİ AYTÜL, (2004). Sınıf öğretmenliğinin gerektirdiği temel müzik bilgi ve becerilerinin kazanılma
düzeyleri, Mustafa Kemal Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı örneği, Ankara Üniversitesi-
>Sosyal Bilimler Enstitüsü->Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
25.
2003
AYTAÇ BÜLENT, (2003). Gezi, göç ve sürgün yaşamış ressamların yaratıcı süreçlerinde görülen
değişiklikler (Modernizm Dönemi örneği), Ankara Üniversitesi->Eğitim Bilimleri Enstitüsü->Eğitim
Bilimleri Ana Bilim Dalı
26.
2002
CANDURAN ÇİĞDEM, (2002). Okul öncesi eğitim kurumlarında kil çalışmaları (Ankara ili örneği), Ankara
Üniversitesi->Eğitim Bilimleri Enstitüsü->Diğer
27.
KAYA MİKAİL, (2002). Polisin insan hakları eğitiminde yaratıcı drama yönteminin kullanılması, Ankara
Üniversitesi->Eğitim Bilimleri Enstitüsü->Diğer
28.
KESKİN GÜRSEL, (2002). 10. sınıf psikoloji dersinin işlenmesinde yaratıcı dram yönteminin kullanılması,
Ankara Üniversitesi->Eğitim Bilimleri Enstitüsü->Diğer
29.
2001
DOĞARAY GÜLİZAR, (2001). Türkiye`de resim-iş öğretmeni yetiştiren kurumlarda kavramsal sanata
yaklaşımın saptanması, Ankara Üniversitesi->Eğitim Bilimleri Enstitüsü->Diğer
30.
1999
KOÇ FİLİZ, (1999). Yaratıcı dramanın öğrenmeye etkisi -Sosyal bilgiler öğretiminde bir yöntem olarak-,
Ankara Üniversitesi->Sosyal Bilimler Enstitüsü->Eğitim Programları ve Öğretimi Ana Bilim Dalı
31.
Doktora
2021
ÖZRİLİ YAŞAR, (2021). MÜZELERDE İSTİHDAM EDİLEN SANAT TARİHÇİLERİNİN GÖREV TANIMLARININ
VE MÜZE EĞİTİMİNE İLİŞKİN YAKLAŞIMLARININ ÇAĞDAŞ MÜZECİLİK AÇISINDAN
DEĞERLENDİRİLMESİ, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi->Sosyal Bilimler Enstitüsü->Sanat Tarihi Ana Bilim
Dalı
32.
TURGUT KESEBİR GÜNEŞ, (2021). Öğretmenlere yönelik çevrim içi müze eğitimi tasarımının
geliştirilmesi (MTA Şehit Cuma Dağ Tabiat Tarihi Müzesi örneği), Ankara Üniversitesi->Eğitim Bilimleri
Enstitüsü->Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
33.
2020
ÇINAR PINAR, (2020). Moda tasarımı alanının ihtiyaç duyduğu nitelikte bireylerin yetiştirilmesine yönelik
sanat eğitimi alanının değerlendirilmesi ve geliştirilmesi, Ankara Üniversitesi->Eğitim Bilimleri Enstitüsü-
>Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
34.
TUNA SERDAR, (2020). Türkiye ve bazı Avrupa ülkelerindeki ortaokul görsel sanatlar ders
programlarının karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi, Ankara Üniversitesi->Eğitim Bilimleri Enstitüsü-
>Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
35.
2019
ÜÇÜNCÜ ALTUĞ NERGİZ, (2019). Görsel sanatlar öğretmenlerine yönelik mesleki gelişim modülü
geliştirilmesi, Ankara Üniversitesi->Eğitim Bilimleri Enstitüsü->Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
36.
ÜNVER ZEYNEP, (2019). Türkiye'deki devlet opera ve balesi orkestrası sanatçılarının görüşleri
çerçevesinde mesleki kimlik algılarının değerlendirilmesi, Ankara Üniversitesi->Eğitim Bilimleri
Enstitüsü->Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
37.
2018
URAL BERFİN, (2018). Sanat yapıtlarına dayalı etkinlik eğitim paketi ile işitme engelli öğrencilerde öz
duyarlık geliştirilmesi, Ankara Üniversitesi->Eğitim Bilimleri Enstitüsü->Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim
Dalı
38.
3
AŞILIOĞLU EMRE, (2018). Canlandırma sinemasının okulöncesi çocuğun yaratıcılığı açısından
değerlendirilmesi, Ankara Üniversitesi->Eğitim Bilimleri Enstitüsü->Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
39.
2016
EKİNCİ BERİVAN, (2016). Eğitim fakülteleri 1998 ve 2006 resim-iş eğitimi programlarının
değerlendirilmesi, Ankara Üniversitesi->Eğitim Bilimleri Enstitüsü->Eğitimin Kültürel Temelleri Ana Bilim
Dalı
40.
SUNGURTEKİN ŞEHNAZ, (2016). Sınıf öğretmeni yetiştirme programında müzik eğitimi yeterliklerinin
belirlenmesi ve sınıf öğretmeni adaylarının yeterliklerinin değerlendirilmesi, Ankara Üniversitesi->Eğitim
Bilimleri Enstitüsü->Eğitimin Kültürel Temelleri Ana Bilim Dalı
41.
ÖZÇELİK HERDEM DİLEK, (2016). Keman eğitiminin öğretim elemanı ve öğrenci görüşlerine göre
değerlendirilmesi ve "Bir model önerisi" "Müzik öğretmenliği programı", Ankara Üniversitesi->Eğitim
Bilimleri Enstitüsü->Eğitimin Kültürel Temelleri Ana Bilim Dalı
42.
2015
KÜLÜK CİHAN ŞULE, (2015). Gezici bavul müze uygulamaları ve Türkiye için bir model önerisi (Çorum
Müzesi örneği), Ankara Üniversitesi->Eğitim Bilimleri Enstitüsü->Eğitimin Kültürel Temelleri Ana Bilim
Dalı
43.
ÇILDIR ZEKİYE, (2015). Müzelerde görsel kültür çalışmalarının postmodern sanat eğitimi bağlamında
yapılandırılmasına ilişkin hazırlanan eğitim paketinin eğitimevlerinde görevli uzmanların görüşlerine göre
değerlendirilmesi, Ankara Üniversitesi->Eğitim Bilimleri Enstitüsü->Eğitimin Kültürel Temelleri Ana Bilim
Dalı
44.
2014
GİRİTLİ FATMA, (2014). Müzedeki halkbilimsel nesnelerin göstergebilimsel çözümlemeleri (Kuzey Kıbrıs
Türk Cumhuriyeti örneği), Ankara Üniversitesi->Eğitim Bilimleri Enstitüsü->Eğitimin Kültürel Temelleri
Ana Bilim Dalı
45.
KAYNAR TANIR AYBEN, (2014). Resim-iş öğretmenliği özgün baskıresim dersinin postmodern sanat
eğitimi bağlamında uygulanabilirliği: Bir eylem araştırması, Ankara Üniversitesi->Eğitim Bilimleri
Enstitüsü->Eğitimin Kültürel Temelleri Ana Bilim Dalı
46.
2013
KIVRAK ARİF, (2013). Televizyon dizilerindeki Türk polis imajı ile polisin kendi öz imaj algısının
karşılaştırılmalı analizi: Arka Sokaklar dizisi örneği, Ankara Üniversitesi->Eğitim Bilimleri Enstitüsü-
>Eğitimin Kültürel Temelleri Ana Bilim Dalı
47.
2011
ÖZTÜRK FERDA, (2011). Türkiyedeki arkeoloji müzelerinde müzikle ilgili nesnelerin kültür, sanat ve
müzik eğitimi bağlamında incelenmesi, Ankara Üniversitesi->Eğitim Bilimleri Enstitüsü->Eğitimin
Kültürel Temelleri Ana Bilim Dalı
48.
AYKAÇ MURTAZA, (2011). Türkçe öğretiminde çocuk edebiyatı metinleriyle kurgulanan yaratıcı drama
etkinliklerinin anlatma becerilerine etkisi, Ankara Üniversitesi->Eğitim Bilimleri Enstitüsü->Eğitimin
Kültürel Temelleri Ana Bilim Dalı
49.
2009
CİHANER KESER SEZER, (2009). Devlet üniversiteleri güzel sanatlar fakültelerinde sanatçı adayı
yetiştirme sorunsalı, Ankara Üniversitesi->Eğitim Bilimleri Enstitüsü->Eğitimin Kültürel Temelleri Ana
Bilim Dalı
50.
ÖZMEN SEHER SELİN, (2009). Sanat eğitimi bağlamında müze eğitimi ve uygulamaların
değerlendirilmesi (askeri müze örneği), Ankara Üniversitesi->Eğitim Bilimleri Enstitüsü->Eğitimin
Kültürel Temelleri Ana Bilim Dalı
51.
2008
DEMİROVA GÜLER, (2008). Piyano eğitiminin ilköğretim öğrencilerinin dikkat toplama yetisine etkisi,
Ankara Üniversitesi->Eğitim Bilimleri Enstitüsü->Eğitimin Kültürel Temelleri Ana Bilim Dalı
52.
2006
KESER NİMET, (2006). Tek parti döneminde Türk resim sanatının ideolojik üretimi, Ankara Üniversitesi-
>Eğitim Bilimleri Enstitüsü->Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
53.
2005
YÜKSEL REYHAN, (2005). Drama destekli öğretim modeli'nin plastik sanatlar temel tasarım edinimlerinin
transferine etkisi, Ankara Üniversitesi->Eğitim Bilimleri Enstitüsü->Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
54.
Projelerde Yaptığı Görevler:
Kocaeli Müzesi Çocuk Eğitim Atölyesi Eğitim Programının OluşturulmasıTR42 16 TD 0045, Kalkınma
Bakanlığı, Yürütücü, , 03/05/2016 - 03/06/2016 (ULUSAL) 1.
Eğitim Fakülteleri Resim İş Eğitimi Programında 1998 ve 2006 Yer Alan Kuramsal Dersler Hakkında
Öğretim Elemanlarının Görüşlerinin Değerlendirilmesi, Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli 2.
4
bilimsel araştırma projesi, Yürütücü, , 27/06/2014 - 23/12/2016 (ULUSAL)
Çocuk Festivali, Diğer (Ulusal), Yürütücü:ARTAR MÜGE,Yürütücü:ÇAKIR İLHAN AYŞE,Proje
Koordinatör Yrd.:KARADENİZ CEREN, Yunus Emre Enstitüsünün, , 09/04/2019 - 09/07/2019
(ULUSAL)
3.
MUSEUM PROFESSIONALS Müze Profesyonelleri, Erasmus Plus, Avrupa Birliği, Araştırmacı:ARTAR
MÜGE,Araştırmacı:KARADENİZ CEREN,Araştırmacı:ÇAKIR İLHAN AYŞE,Yürütücü:AKÇAY SARİYE
BELGİN,Araştırmacı:OKVURAN AYŞE, , 01/09/2015 - 18/06/2017 (ULUSLARARASI)
4.
Museum Professionals, Avrupa Birliği, Araştırmacı:ÇAKIR İLHAN AYŞE, , 01/09/2015 - 08/02/2017
(ULUSLARARASI) 5.
Duvarsız Derslikler Projesi, Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç),
Danışman:ÇAKIR İLHAN AYŞE, , 24/03/2017 - 25/05/2017 (ULUSAL) 6.
İdari Görevler
2018
Bölüm Başkanı ANKARA ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ/GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ
BÖLÜMÜ
2017
Bölüm Başkanı ANKARA ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
2015
Dekan ANKARA ÜNİVERSİTESİ/GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ
2015
Anabilim Dalı Başkanı ANKARA ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
2014
Yönetim Kurulu Üyeliği ANKARA ÜNİVERSİTESİ/ÇOCUK KÜLTÜRÜ ARAŞTIRMA VE UYGULAMA MERKEZİ
2013
Dekan ANKARA ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
2007
Anabilim Dalı Başkanı ANKARA ÜNİVERSİTESİ/SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ/MÜZE EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ)
2007
Anabilim Dalı Başkanı ANKARA ÜNİVERSİTESİ/SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ/MÜZE EĞİTİMİ (YL)
(TEZSİZ)
2018-2018
Bölüm Başkanı null/null
2009-2012
Bölüm Başkanı ANKARA ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ/TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
2006-2012
Anabilim Dalı Başkanı ANKARA ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ/TEMEL EĞİTİM
BÖLÜMÜ/SINIF EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
2007-2010
Enstitü Müdürü ANKARA ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
2000-2003
Dekan Yardımcısı ANKARA ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
Bilimsel Kuruluşlara Üyelikler
1. SANAT EĞİTİMCİLERİ DERNEĞİ, Başkan , 2017
Ödüller
1. AKADEMİK ÖDÜL, ETOS ULUSLARARASI TİYATRO FESTİVALİ, 2019
Eserler
5
Uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan makaleler:
1. ÇAKIR İLHAN AYŞE,ÜNVER ZEYNEP (2019). The assessment of the reasons for choosing their
professions of State Opera and Ballet Orchestra artistsa. Global Journal of Arts Education, 1(9), 1-
8., Doi: https://doi.org/10.18844/gjae.v9i2 (Yayın No: 5854869)
2. ÇAKIR İLHAN AYŞE (2019). TÜRKİYE’DE SANAT VE SANAT EĞİTİMİALANINDA YAPILAN SON
DEĞİŞİKLİKLER. Journal of Faculty of Fine Arts, 1(1), 9-23. (Yayın No: 5908626)
3. ÇAKIR İLHAN AYŞE,KARABULUT YİĞİT (2018). Anadolu Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri Müzik
Bölümlerindeki Program Değişiklikleri. Ankara Universitesi Egitim Bilimleri Fakultesi Dergisi, 51(3),
101-126., Doi: 10.30964/auebfd.454775 (Yayın No: 4519155)
4. ÇAKIR İLHAN AYŞE (2018). Artists participating in the 15th Istanbul biennial in Turkey. New
Trends and IssuesProceedings on Humanitiesand Social Sciences, 5(6), 106-113. (Yayın No:
4526686)
5. ÇAKIR İLHAN AYŞE,ural berfin (2018). Development of self compassion of hearing impaired
students with the activities based on works of art. International Journal of Human Sciences,
15(1), 293-308., Doi: https://doi.org/10.14687/jhs.v15i1.5172 (Yayın No: 4275388)
6. KARADENİZ CEREN,OKVURAN AYŞE,ARTAR MÜGE,ÇAKIR İLHAN AYŞE (2014). Museum Training
Programme in Turkey:Story, Friendship Train and Children’sEducation Rooms in the Museums.
Creative Education, 5(1), 1-8., Doi: 10.4236/ce.2014. (Yayın No: 5987531)
7. ÇAKIR İLHAN AYŞE (2009). Educational studies in Turkish museums. Procedia - Social and
Behavioral Sciences, 1(1), 342-346., Doi: 10.1016/j.sbspro.2009.01.064 (Yayın No: 4584302)
8. ÇAKIR İLHAN AYŞE (2005). Educating Turkish primary school teachers in visual arts: the past and
the future. INTERNATIONAL JOURNAL OF ART DESIGN EDUCATION, 24(3), 254-260. (Yayın No:
4584131)
9. ÇAKIR İLHAN AYŞE (2003). SINIF ÖRETMEN YETİŞTİRME PROGRAMLARI VESANAT EĞİTİMİ.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 36(1-2), 13-23. (Yayın No: 5981224)
10. ÇAKIR İLHAN AYŞE (1994). Üniversitelerde sanat eğitiminin gerekliliği. Ankara Universitesi Egitim
Bilimleri Fakultesi Dergisi, 27(1), 1-11., Doi: 10.1501/Egifak_0000000443 (Yayın No: 4584359)
B. Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitaplarında (proceedings)
basılan bildiriler :
ÇAKIR İLHAN AYŞE (2017). sanatsal çember. adaletli bir dünya için çember, 1, 20-40., Doi:
10.14527/9786257582803 (Tam Metin Bildiri/Davetli Konuşmacı)(Yayın No:7490740)
1.
ÇAKIR İLHAN AYŞE (2021). Müze Eğitimi Alanında Yapılmış Tezler ve Projeler. YASAYAN MÜZE
living museum, 491-494., Doi: 10.14527/9786257676113 (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın
No:7471560)
2.
ÇAKIR İLHAN AYŞE (2020). ART AND ART EDUCATION IN THE SHADOW OF THE PANDEMIC. 9th
WORLD CONFERENCE on DESIGN and ARTS(WCDA-2020), 1 (Tam Metin Bildiri/Davetli
Konuşmacı)(Yayın No:6738484)
3.
ÇAKIR İLHAN AYŞE,ARTAR MÜGE (2020). Teachers’ Perception of Museum Education.
ULUSLARLARASI PEGEM EĞİTİM KONGRESİ (IPCEDU - 2020), 1(1), 1183-1190., Doi:
10.14527/9786257228992 (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:6789960)
4.
ÇAKIR İLHAN AYŞE (2020). MÜZE VE GALERİLERDE EĞİTİM ÇALIŞMASI. 6. ARTANKARA
Uluslararası Çağdaş Sanat Fuarı (Tam Metin Bildiri/Davetli Konuşmacı)(Yayın No:6791001)
5.
ÇAKIR İLHAN AYŞE (2019). Cultural Heritage Education with TeachersÖğretmenlerle Kültürel
Miras Eğitimi. “Çocuklar için Kültürel MirasÇalışmaları, 1, 164-178. (Tam Metin Bildiri/Sözlü
Sunum)(Yayın No:6738391)
6.
ÇAKIR İLHAN AYŞE (2019). LESSONS IN THE MUSEUMMuseums as an Out-of-School Learning
Environment. THE INTERNATİONAL CONGRESS ON INFORMAL LEARNING TÜRKİYE, 1(1), 5-7.,
Doi: ISBN: 978-605-031-717-6 (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:5559592)
7.
ÇAKIR İLHAN AYŞE (2019). Being Gifted in Art and Music Space in Turkey. f 8th World
Conference on Design and Arts (WCDA 2019), 6(5), 94-99. (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın
No:5925126)
8.
ÇAKIR İLHAN AYŞE (2019). Müze Eğitimi. Global Modernization of Museum Activities-time
Demand, 1(1), 4-15. (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:5924265)
9.
ÇAKIR İLHAN AYŞE,KIVANÇ ÖZTUĞ EMİNE (2018). KKTC’xxde yaratıcı drama alında yapılmış
tezlerin incelenmesi. II.International Symposium of Atrs Education Research, 1, 348-356. (Tam
Metin Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:4572949)
10.
ÇAKIR İLHAN AYŞE,tavşancıl ezel (2018). Resim Sanatında Göstergebilim Çözümlemesi.
ıı.ıNTERNATİONAL SYMPOSİUM OF ARTS EDUCATİON RESEARCH, 1, 337-348. (Tam Metin
Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:4573549)
11.
6
ÇAKIR İLHAN AYŞE (2018). Artists participating in the 15th Istanbul biennial in Turkey. World
Conference on Design Arts and Education, 5(6), 106-113. (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın
No:4608371)
12.
ÇAKIR İLHAN AYŞE (2018). Evaluation Of The Ministry Of National Education Provincial Education
History Museums. 27th International Conference on Educational Sciences,, 805-810., Doi: DOI
10.14527/9786053188353 (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:4275404)
13.
ÇAKIR İLHAN AYŞE (2017). SANATSAL ÇEMBER. 28th ınternastıonal congerss on creatıv drama in
education (Özet Bildiri/Davetli Konuşmacı)(Yayın No:3704622)
14.
ÇAKIR İLHAN AYŞE (2017). smart scolls. 5th global conference on comtemporary ıssues in
education (Özet Bildiri/Davetli Konuşmacı)(Yayın No:3704788)
15.
KARADENİZ CEREN,ÇAKIR İLHAN AYŞE (2017). MüzelerdeToplumsal Katılım Bağlamında
EğitimSüreçleri ve Ankara Müzeleri.. 5. Uluslararası Halk Kültürü ve Sanat Etkinlikleri
Sempozyumu (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:3610118)
16.
EKİNCİ BERİVAN,ÇAKIR İLHAN AYŞE (2017). 1998 RESTRUCTURING IN EDUCATION FACULTIES
AND EVALUATION OF THE ARTS AND CRAFTS EDUCATION PROGRAMS. 6th World Conference on
Design and Arts (WCDA-2017), 67-67. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:3543188)
17.
ÇAKIR İLHAN AYŞE (2017). Recent Changes in Art and Art Education in Turket. 7th WORD
CONFERANCE ON DESIGN AND ARTS AND EDUCATİON (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın
No:3838935)
18.
ÇAKIR İLHAN AYŞE (2017). Museums As An Out-Of-School Learning Environment. 26th
ınternatıonal Conference On Education Sciences, 1003-1014., Doi: 10.14527/9786053187974
(Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:3704554)
19.
ÇAKIR İLHAN AYŞE (2017). Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Müzesi. 4th International
University Museums Association Platform Conference (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın
No:3527443)
20.
ÇAKIR İLHAN AYŞE (2017). Türkiye'de Müzecilik ve Müze Eğitimi Alanlarında Gerçekleştirilen
Akademik Çalışmalara Genel Bakış. 27. Uluslararası Eğitimde Yaratıcı Drama Kongresi (Tam Metin
Bildiri/Davetli Konuşmacı)(Yayın No:3449391)
21.
ÇAKIR İLHAN AYŞE (2016). Müze Profesyonelleri için Eğitim Modülü. T.C. Kültür Turizm Bakanlığı
25. kurtarma kazıları ve müzecilik sempozyumu (Tam Metin Bildiri/Davetli Konuşmacı)(Yayın
No:2939441)
22.
İLHAN AYŞE (2015). Analysis of the thesis on Museum Education. 4th WORLD CONFERENCE on
DESIGN and ARTS (Özet Bildiri/)(Yayın No:2423749)
23.
KARADENİZ CEREN,SUNGURTEKİN ŞEHNAZ,İLHAN AYŞE (2011). Bringing in Cultural Awareness
to Primary School Students Through Museum Education Example of Ankara Museum of
Foundation Works. INTED 2011 (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:1852614)
24.
C. Yazılan ulusal/uluslararası kitaplar veya kitaplardaki bölümler:
C1. Yazılan ulusal/uluslararası kitaplar:
müze eğitimi kitabı (2019)., ÇAKIR İLHAN AYŞE,KARADENİZ CEREN,OKVURAN AYŞE,ARTAR
MÜGE,BIKMAZ FATMA,TEZCAN AKMEHMET KADRİYE,DOĞAN CELAL DEHA, MİLLİ EĞİTİM
BAKANLIĞI, Editör:sibel akbıyık/uğur kılıç, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 127, ISBN:978-975-11-
4896, Türkçe(Bilimsel Kitap), (Yayın No: 5908065)
1.
AKLIM OYUNDA KALDI (2019)., ÇAKIR İLHAN AYŞE,KARADENİZ CEREN,ARTAR MÜGE,
DuMatOfset Matbaacılık San. ve Tic. A. Ş, Editör:Bülent ÜÇPUNAR, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 28,
ISBN:978-605-2097-47-2, Türkçe(Bilimsel Kitap), (Yayın No: 5928365)
2.
MÜZE ETKİNLİK KİTABI (2019)., ÇAKIR İLHAN AYŞE,KARADENİZ CEREN,OKVURAN AYŞE,ARTAR
MÜGE,BIKMAZ FATMA,TEZCAN AKMEHMET KADRİYE, MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Editör:SİBEL
AKBIYIK/UĞUR KILIÇ, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 171, ISBN:978-975-11-4896-4, Türkçe(Bilimsel
Kitap), (Yayın No: 5908085)
3.
EDİRNE ÇOCOK MÜZESİ EĞİTİM KİTABI (2018)., ARTAR MÜGE,BIKMAZ FATMA,ÇAKIR İLHAN
AYŞE, EDİRNE BELEDİYESİ, Editör:AYŞE ÇAKIR İLHAN/ MÜGE ARTAR/FATMA BIKMAZ, Basım
sayısı:1, Sayfa Sayısı 83, Türkçe(Ders Kitabı), (Yayın No: 4555204)
4.
ÇOCUK MÜZESİ EVRENSEL KAMPÜS EĞİTİM KİTABI (2017)., ÇAKIR İLHAN AYŞE,KARADENİZ
CEREN,ARTAR MÜGE,BIKMAZ FATMA, izmir karşıyaka belediyesi yayın evi, Basım sayısı:1,
Türkçe(Bilimsel Kitap), (Yayın No: 3796367)
5.
Değerler Eğitimi ve Bilim Merkezi Eğitim Kitabı (2016)., ÇAKIR İLHAN AYŞE,ARTAR MÜGE,BIKMAZ
FATMA,KARADENİZ CEREN, Yenimahalle Belediyesi, Basım sayısı:1, Türkçe(Bilimsel Kitap), (Yayın
No: 2939270)
6.
MÜZE EĞİTİMİ AKRAN KİTABI (2011)., ÇAKIR İLHAN AYŞE,ARTAR MÜGE,OKVURAN
AYŞE,KARADENİZ CEREN, YORUM MATBACILIK, Basım sayısı:10000, Sayfa Sayısı 64, ISBN:YOK,
İngilizce(Bilimsel Kitap), (Yayın No: 5983111)
7.
7
MÜZE EĞİTİMİ KİTABI (2011)., ÇAKIR İLHAN AYŞE,KARADENİZ CEREN,OKVURAN AYŞE,ARTAR
MÜGE, YORUM MATBBACILIK, Basım sayısı:10000, Sayfa Sayısı 128, ISBN:YOK, İngilizce(Bilimsel
Kitap), (Yayın No: 5982946)
8.
MÜZE EĞİTİMİ ETKİNLİK KİTABI (2011)., ÇAKIR İLHAN AYŞE,KARADENİZ CEREN,OKVURAN
AYŞE,ARTAR MÜGE, YORUM MATBACILI, Basım sayısı:10000, Sayfa Sayısı 128, ISBN:YOK,
İngilizce(Bilimsel Kitap), (Yayın No: 5983016)
9.
C. Yazılan ulusal/uluslararası kitaplar veya kitaplardaki bölümler:
C2. Yazılan ulusal/uluslararası kitaplardaki bölümler:
Mehmet Bilir’e Armağan, Bölüm adı:(Çağdaş İnsan ve Sanat Eğitimi) (2021)., ÇAKIR İLHAN
AYŞE, Ankara Üniversitesi Basımevi, Editör:Meral Uysal Ahmet Yıldız Ş. Erhan Bağcı Nurcan
Korkmaz, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 471, ISBN:978-605-136-539-8, Türkçe(Bilimsel Kitap),
(Yayın No: 7423594)
1.
Etkinliklerle Okul Dışı Öğrenme Ortamları, Bölüm adı:(MÜZELER) (2021)., ÇAKIR İLHAN AYŞE,
pegem akademi, Editör:Ahmet İlhan Şen, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 361, ISBN:978-625-
8044-25-6, Türkçe(Bilimsel Kitap), (Yayın No: 7423509)
2.
GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETİMİ, Bölüm adı:(MÜZE EĞİTİMİ) (2020)., ÇAKIR İLHAN AYŞE,
NOBEL, Editör:SERDAR TUNA ALİ OSMAN AKKUŞ, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 324, ISBN:978-
605-033-196-7, Türkçe(Bilimsel Kitap), (Yayın No: 6738324)
3.
aklım oyunda kaldı, Bölüm adı:(Egitimde Yaratıcı Drama) (2019)., ÇAKIR İLHAN AYŞE, DUMAT,
Editör:Bülent ÜÇPUNAR, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 132, ISBN:978-605-2097-46-5,
Türkçe(Bilimsel Kitap), (Yayın No: 5907935)
4.
OKUL DUVARLARININ ÖTESİNE ÖĞRENME YOLCULUĞU, Bölüm adı:(BİLİM MERKEZLERİNDE
SANAT EĞİTİMİ) (2019)., ÇAKIR İLHAN AYŞE, NOBEL, Editör:PROF.DR.FİTNAT
KÖSEOĞLU/DOÇ.DR.UYGAR KANLI, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 805, ISBN:978-605-7846-99-0,
İngilizce(Bilimsel Kitap), (Yayın No: 5826729)
5.
Okul Dışı Öğrenme Ortamları, Bölüm adı:(MÜZE EĞİTİMİ) (2019)., ÇAKIR İLHAN AYŞE, PEGEM,
Editör:ŞEN AHMET İLHAN, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 385, ISBN:9786052419700,
İngilizce(Bilimsel Kitap), (Yayın No: 5693288)
6.
ÇOCUK VE SANAT, Bölüm adı:(MÜZEDE ÖĞRETMEN TUTUMLARI) (2018)., OKVURAN
AYŞE,ÇAKIR İLHAN AYŞE,BUYURGAN SERAP,ADIGÜZEL ÖMER,KUYUMCU FEHİME
NİHAL,AŞILIOĞLU EMRE,AYDIN İNAYET,ALP KAFİYE ÖZLEM,CİHANER KESER SEZER,KUTLU
ÖMER,KARADENİZ CEREN,TÜRK EYLEM GÖKÇE, ANKARA ÜNİVERSİTESİ BASIMEVİ, Editör:AYŞE
OKVURAN, CEREN KARADENİZ, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 258, ISBN:9786051363837,
Türkçe(Bilimsel Kitap), (Yayın No: 4559979)
7.
BİLİME ADANMIŞ BİR YAŞAM MAHMUT TEZCAN, Bölüm adı:(SANAT SOSYOLOJİSİ) (2017).,
ÇAKIR İLHAN AYŞE, ANKARA ÜNİVERSİTESİ, Editör:KASAPOĞLU,AYTÜL.ÇAKIR
İLHAN,AYŞE.GÜLER ZUHAL, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 806, ISBN:978-605-136-328-8,
Türkçe(Bilimsel Kitap), (Yayın No: 3823358)
8.
Cumhuriyetimizin Kültür ve Eğitim Politikaları, Bölüm adı:(Cumhuriyet ve Müzik) (2017)., SEVER
SALİM,ÜNDER HASAN,KARAKÜTÜK KASIM,Miser Rıfat,SOYDAN TARIK,AYDIN İNAYET,UZUN
HAKAN,ÇAKIR İLHAN AYŞE,gözütok dilek,altunya niyazi, Ankara Üniversitesi, Editör:Fatma
Bıkmaz, Basım sayısı:1, ISBN:978-605-136-350-9, Türkçe(Araştırma (Tez Hariç) Kitabı), (Yayın
No: 3765370)
9.
Cumhuriyetimizin Kültür ve Eğitim Politikaları, Bölüm adı:(Müzecilik ve Türkiye’de Müze Eğitimi)
(2017)., ÇAKIR İLHAN AYŞE,KARADENİZ CEREN, Ankara Üniversitesi Basımevi, Editör:Fatma
Bıkmaz, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 255, ISBN:9786051363509, Türkçe(Bilimsel Kitap), (Yayın
No: 3904781)
10.
çocuk ve çevre, Bölüm adı:(TÜRK RESMİNDE ÇOCUK VE ÇEVRE) (2017)., ÇAKIR İLHAN AYŞE,
ANKARA ÜNİVERSİTESİ, Editör:EYLEM TÜRK, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 300, ISBN:978-605-
136-333-2, Türkçe(Bilimsel Kitap), (Yayın No: 3857058)
11.
CUMHURİYETİMİZİN KÜLTÜR VE EĞİTİM POLİTİKALARI, Bölüm adı:(MÜZECİLİK VE TÜRKİYEDE
MÜZE EĞİTİMİ) (2017)., ÇAKIR İLHAN AYŞE,KARADENİZ CEREN, ANKARA ÜNİVERSİTESİ,
Editör:FATMA BIKMAZ, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 300, ISBN:978-605-136-350-9,
Türkçe(Bilimsel Kitap), (Yayın No: 3924453)
12.
Öğretmenlikte 50 yıl, Bölüm adı:(Hocam, Dekanım ve Meslektaşım Olarak Cahit Kavcar)
(2015)., ÇAKIR İLHAN AYŞE, Ankara Üniversitesi Basımevi, Editör:Münevver Oğan, Saliha
Karagöz, Sedat Karagül, Basım sayısı:1, Türkçe(Bilimsel Kitap), (Yayın No: 2939378)
13.
Çocuk Müzeleri ve Yaratıcı Drama Çocuk Müzelerinin Nitelik ve İşlevleri Seminer Kitabı, Bölüm
adı:(Müze Eğitimi Bağlamında Çocuk Müzeleri) (2012)., Çakır İlhan Ayşe,İLHAN AYŞE,OKVURAN
AYŞE,KARADENİZ CEREN,ÇILDIR ZEKİYE,ADIGÜZEL ÖMER, Naturel Kitaevi, Editör:İnci San,
Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 211, ISBN:978-975-6422-52-6, Türkçe(Bilimsel Kitap), (Yayın No:
1679292)
14.
8
ÇOCUK MÜZELERİ VE YARATICI DRAMA, Bölüm adı:(YARATICILIK EĞİTİMİ BAĞLAMINDA ÇOCUK
MÜZELERİ) (2012)., ÇAKIR İLHAN AYŞE, NATUREL, Editör:İNCİ SAN, Basım sayısı:1, Sayfa
Sayısı 211, ISBN:978-975-6422-52-6, Türkçe(Bilimsel Kitap), (Yayın No: 5984448)
15.
D. Ulusal hakemli dergilerde yayımlanan makaleler :
1. ÜÇÜNCÜ ALTUĞ NERGİZ, ÇAKIR İLHAN AYŞE (2021). Ortaokul Görsel Sanatlar Dersinin ÖğrenmeÖğretme
Sürecine İlişkin Öğretmen Deneyimleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 54,
833-861., Doi: 10.30964/auebfd.912337 (Kontrol No: 7415435)
2. ÇAKIR İLHAN AYŞE (2020). TÜRKİYE’DE ÜSTÜN YETENEKLİ OLMAK. ÇOCUK VE MEDENİYET,
5(10), 483-495. (Kontrol No: 6771242)
3. ÇAKIR İLHAN AYŞE,EKİNCİ BERİVAN (2020). Resim-İş Eğitimi Programında Yer Alan Kuramsal
Dersler Hakkında Öğretim Elemanlarının Görüşleri. International Journal of Research in Fine Arts
Education, 3(2), 96-126. (Kontrol No: 6738852)
4. ÇAKIR İLHAN AYŞE (2017). Müze Eğitimi Alanında Yapılmış Tezler. yaratıcı drama dergisi, 12(2),
93-107., Doi: 2459-167X E-ISSN (Kontrol No: 3752162)
5. ÇAKIR İLHAN AYŞE (2017). Müze Profesyonelleri Projesi. Milli Eğitimi, 49(214), 453-466. (Kontrol
No: 3527490)
6. KARADENİZ CEREN,OKVURAN AYŞE,ARTAR MÜGE,ÇAKIR İLHAN AYŞE (2017). Müze Eğitiminde
Dönüşümler: Kocaeli Müzesi’xxnde Eğiticilerin Eğitimi. Milli Eğitim Dergisi, 46(214), 37-60.
(Kontrol No: 3527484)
7. KARADENİZ CEREN,OKVURAN AYŞE,ARTAR MÜGE,ÇAKIR İLHAN AYŞE (2016). Yeni müzebilim
bağlamında müze eğitimine çağdaş yaklaşımlar ve müze eğitimcisi. Ankara Üniversitesi Eğitim
Bilimleri Fakültesi Dergisi , 48(2), 203-226. (Kontrol No: 3226729)
8. KARADENİZ CEREN,OKVURAN AYŞE,ARTAR MÜGE,ÇAKIR İLHAN AYŞE (2015). Yeni Müzebilim
Bağlamında Müze Eğitimine Çağdaş Yaklaşımlar ve Müze Eğitimcisi. Ankara Üniversitesi Eğitim
Bilimleri Fakültesi Dergisi, 48(2), 203-226. (Kontrol No: 2939248)
9. SUNGURTEKİN ŞEHNAZ,İLHAN AYŞE (2015). Müzik Eğitimi Yeterlikleri Bağlamında Sınıf
Öğretmeni Sanat ve Estetik Yeterliklerinin Öğretim Elemanlarının Görüşleri Doğrultusunda
Değerlendirilmesi. uludağ üniversitesi eğitim fakültesi dergisi, 28(1), 53-73., Doi: 10.19171
(Kontrol No: 2198502)
10. AYKAÇ MURTAZA,ÇAKIR İLHAN AYŞE (2014). The effect of creative drama activities set up with
child literature texts on speaking skills. Ankara University Journal of Faculty of Educational
Sciences, 47(1), 209-234. (Kontrol No: 3123035)
11. ÇAKIR İLHAN AYŞE (2007). Yaratıcı Drama ile Örtüşen Çağdaş Sanat Akımları. Yaratıcı Drama
Dergisi, 1(2-3), 139-157. (Kontrol No: 6847372)
12. ÇAKIR İLHAN AYŞE (2005). 21. yüzyılda öğretmen yeterlikleri . Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim
Dergisi(58), 55-58. (Kontrol No: 7442752)
13. ÇAKIR İLHAN AYŞE (2003). Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Programları ve Sanat Eğitimi. Ankara
University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 36(1), 13-24. (Kontrol No: 7442541)
14. ÇAKIR İLHAN AYŞE,OKVURAN AYŞE (2001). “Bir Eğitim Ortamı Olarak Müze ve Müze Çalışmaları.
Anadolu Sanat Dergisi(11) (Kontrol No: 4584580)
15. ÇAKIR İLHAN AYŞE (1998). İlköğretimde Değişen Yapı ve Sanat Eğitimi. Öğretmen Dünyası(220),
8-10. (Kontrol No: 3123853)
16. ÇAKIR İLHAN AYŞE (1997). İlköğretimde Sanat Eğitimi ve Eğitsel Drama. . Yaşadıkça Eğitim(54),
17-21. (Kontrol No: 7442611)
17. ÇAKIR İLHAN AYŞE (1995). Okulöncesi Eğitim Programlarında Resim Dersinin Yeri. Anadolu
Üniversitesi Anadolu Sanat Dergisi , 4(874), 57-65. (Kontrol No: 3123703)
E. Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitaplarında basılan bildiriler:
1. KAYNAR TANIR AYBEN, TANIR ENGİN DENİZ, ÇAKIR İLHAN AYŞE (2009). Sanat Eğitiminin Lisansüstü
Düzeyinde Yaşanan Sorunları ve Geleceğin Lisansüstü Sanat Eğitiminden Beklenenler. 4. Lisansüstü
Eğitim Sempozyumu (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:7023814)
2. ÇAKIR İLHAN AYŞE (2017). güzel sanatlar alanında akademik yükseltmeler. görsel sanatlar
eğitiminde çağdaş sanatın yeri (Özet Bildiri/Davetli Konuşmacı)(Yayın No:3705129)
3. ÇAKIR İLHAN AYŞE (2015). TÜRK RESMİNDE ÇOCUK VE ÇEVRE. ÇOCUK VE CEVRESİ, 285-300. (Tam
Metin Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:3700630)
4. ÇAKIR İLHAN AYŞE (2015). MÜZELER EĞİTİM ORTAMIMIZ. MAMAK ÖĞRETMEN EĞİTİMİ
KONFERANSLARI (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:3309385)
5. ÇAKIR İLHAN AYŞE (2016). Bir Eğitim Kurumu Olarak Müzeler. T.C. Kültür Turizm Bakanlığı Kültür
Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğü Türkiye Müzeciliği Çalıştayı (Tam Metin Bildiri/Sözlü
Sunum)(Yayın No:2939501)
9
6. ÇAKIR İLHAN AYŞE (2016). Ülkemizde ve Dünyada Müze Eğitimi Çalışmaları. ODTÜ Fen Bilimleri
Enstitütsü Arkeometri Anabilim Dalı Konferansları (Tam Metin Bildiri/Davetli Konuşmacı)(Yayın
No:2939486)
F. Sanat ve tasarım etkinlikleri :
Uluslararası, WORKSHOP /Workshop /, 30.10.2018-31.10.2018, “Evidence Based Educational Policy
Development Techniques”
Evidence Based Education Politicies Development Techniques, ankara, (No: 227647)
1.
Uluslararası, WORKSHOP /Workshop /, 30.10.2017-31.10.2017, Taiex workshop on smartschool,
ankara, (No: 167913)
2.
Uluslararası, SERGİLER/Sanat Sempozyumları /Sempozyum düzenleme /, 29.10.2020-31.10.2020, 9th
WORLD CONFERENCE on DESIGN and ARTS, ÇEVRİMİÇİ, (No: 320179)
3.
Uluslararası, SERGİLER/Sanat Sempozyumları /Sempozyuma katılım /, 26.06.2019-29.06.2019, 8th
World Conference On Design And Arts (WCDA 2019), Tirana, Albania, (No: 284965)
4.
Uluslararası, SERGİLER/Sanat Sempozyumları /Sempozyum düzenleme /, 26.06.2015-28.06.2015, 4th
WORLD CONFERENCE on DESIGN and ARTS WCDA-2015 düzenleme kurulu başkanı, Christian
University, St. Petersburg, Russia, (No: 72833)
5.
Uluslararası, SERGİLER/Sanat Sempozyumları /Sempozyum düzenleme /, 26.05.2016-28.05.2016, 5
th WORLD CONFERENCE on DESIGN and ARTS WCDA-2015 düzenleme kurulu başkanı, ÜSKÜP
MAKEDONYA, (No: 105078)
6.
Uluslararası, SERGİLER/Sanat Sempozyumları /Sempozyum düzenleme /, 25.10.2018-28.10.2018, 29.
Uluslararası Eğitimde Yaratıcı Drama Kongresi
“Gelenler”, ankara, (No: 210217)
7.
Uluslararası, SERGİLER/Grup Sergiler /, 22.05.2017-26.05.2017, SEDER 22 - 26 Mayıs 2017, Kuzey
Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, (No: 144928)
8.
Uluslararası, SERGİLER/, 22.02.2015-24.02.2015, SEDER ÜYELERİ SERGİsi, ismet vehit sergi salonu,
(No: 69459)
9.
Uluslararası, SERGİLER/Sanat Sempozyumları /Sempozyum düzenleme /, 19.04.2018-22.04.2018,
27th International Conference of Educational Sciences ICES-UEBK, 2018, antalya, (No: 211227)
10.
Ulusal, SERGİLER/Kamu Kuruluşlarınca düzenlenen sergiler /, 17.05.2021-17.07.2021, ya tutarsa,
http://www.sanategitimcileridernegi.com/tr/, (No: 354484)
11.
12. Ulusal, WORKSHOP /Workshop /, 16.08.2021-16.08.2021, müze eğitimi, on line, (No: 353608)
Ulusal, SERGİLER/Sanat Sempozyumları /Sempozyum düzenleme /, 15.06.2016-15.06.2016, MÜZEDE
EĞİTİM ÇALIŞTAYI, BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ ANKARA, (No: 123171)
13.
Ulusal, SERGİLER/Üniversitelerin düzenlediği sergiler /, 15.05.2017-17.05.2017, SEDER Ankara
Üniversitesi Kültür Sanat Etkinlikleri kapdamlı Ulusal Sergi, Ankara Üniversitesi Kültür Merkezi, Ankara,
(No: 144929)
14.
Ulusal, WORKSHOP /, 13.06.2016-13.06.2016, MÜZE PROFESYONELLERİ PROJESİ ORTAK AKIL
ÇALIŞTAYI, ANKARA ÜNİVERSİTESİ, (No: 123190)
15.
Ulusal, WORKSHOP /Workshop /, 11.02.2021-11.02.2021, Pandemi Döneminde Çevrimiçi Müze Eğitimi
Çalışmaları, on line, (No: 353633)
16.
Ulusal, GÖSTERİLER /Dia gösterileri /, 11.01.2021 , Pandemi Döneminde Çevrimiçi Müze Eğitimi
Çalışmaları, İZMİR, (No: 352810)
17.
Uluslararası, WORKSHOP /Workshop /, 10.12.2021-10.12.2021, SANAT VE TELİF HAKLARI
KONFERANSI, TÜRK HUKUK ENSTİTÜSÜ, (No: 354485)
18.
Ulusal, WORKSHOP /, 10.03.2017-11.03.2017, GELENEKLİ TÜRK SANATLARININ
DÜNÜ,BUGÜNÜ,GELECEĞİ ÇALIŞTAYI, ANKARA, (No: 168037)
19.
Ulusal, WORKSHOP /, 08.12.2016-10.12.2016, KONSERVASYON RESTERASYON ALANINDA MESLEKİ
YETKİNLİK VE UNVAN TANIMLARI, İSTANBUL, (No: 124550)
20.
Uluslararası, WORKSHOP /, 07.06.2017-08.06.2017, makya 2017, kktc cumhuriyet meclisi, (No:
165994)
21.
Uluslararası, SERGİLER/Sanat Sempozyumları /Sempozyum düzenleme /, 06.12.2018-08.12.2018,
II.International symposium of Arts Education Research, ankara cermodern, (No: 229701)
22.
Uluslararası, SERGİLER/Sanat Sempozyumları /Sempozyum düzenleme /, 06.12.2017-08.12.2017,
ıı:ıNTERNATİONAL SYMPOSİUM OF ARTS EDUCATİON RESEARCH, ANKARA
ÜNİVERSİTESİ/CERMODERN, (No: 227442)
23.
Uluslararası, SERGİLER/Sanat Sempozyumları /Sempozyuma katılım /, 05.01.2015-07.01.2015,
HERITAGE 2015 Restorasyon, Arkeoloji ve Müzecilik Teknolojileri Fuarı ve Konferansları, Lütfi Kırdar
Kongre ve Sergi Sarayı, (No: 73686)
24.
10
Uluslararası, SANATSAL YARIŞMALARDA JÜRİ ÜYELİĞİ /Uluslararası yarışmalarda /, 04.02.2019-
29.05.2019, ULUSLARARASI LİONS KISA FLİM YARIŞMASI, İSTANBUL, (No: 264521)
25.
Diğer Yayınlar
1. ÇAKIR İLHAN AYŞE (2004). 21. yüzyılda öğretmen yeterlikleri. Bi. Bilim ve Aklın Aydınlığında
Eğitim Dergisi,, 58, 40-45., Doi: YOK (Ulusal) (Hakemsiz) (MAKALE Özgün Makale) (Yayın No:
5984662)
2. ÇAKIR İLHAN AYŞE (1994). Çocuk Kitaplarındaki Resimlerin Çocuğun Yaratıcılığına Etkisi.
yaşadıkça eğitim, 1(36), 27-29. (Ulusal) (Hakemsiz) (MAKALE Özgün Makale) (Yayın No:
6847928)
Teknik Not, Vaka Takdimi, Araştırma notu vb.
1. Bilirkişi Raporu vb., ÇAKIR İLHAN AYŞE (2021). Eğitimde ve Sanatta ya Tutarsa. katalog, 1(1), 1-
2. (Yayın No: 7479528)
2. Bilirkişi Raporu vb., İLHAN AYŞE (2015). Grafik ürgütleyicilerin ilköğreti. dumlupınar üniversitesi
sosyal bilimler dergisi (Yayın No: 2542994)
3. Bilirkişi Raporu vb., İLHAN AYŞE,TÜRKDOĞAN TANSEL,ŞAHİN TEKİNALP AYŞE PELİN (2015).
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Rektörlüğü G S F 46295272 650 464. Abant İzzet Baysal
Üniversitesi Rektörlüğü (Yayın No: 2424071)
4. Bilirkişi Raporu vb., İLHAN AYŞE,ÖZSOY VEDAT,BÖLÜKOĞLU HÜLYA (2015). TC Samsun 2 İdare
Mahkemesi 2015 114. Samsun 2. İdare Mahkemesi (Yayın No: 2423975)
Editörlük
Ankara Ünivesitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi (Endekste taranmıyor), Dergi, Yayın
Kurulu Üyeliği, Ankara Üniversitesi Basımevi-02.06.2019
1.
Ankara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi (Endekste taranmıyor), Dergi, Yayın
Kurulu Üyeliği, Ankara Üniversitesi
2.
Proceedings of The Second International Symposium ofArts Education Research (Alan
endeksleri), Kitap, Editör, EAB,, 30.12.2018
3.
New Trends and IssuesProceedings on Humanitiesand Social Sciences (Alan endeksleri),
Dergi, Editör, SciencePark Research, Organization and Counseling (SPROC), 28.06.2018-
02.12.2018
4.
Global Journal of Arts Education (Alan endeksleri), Dergi, Editör, Academic World
Education Research Center, 11.12.2018
5.
Global Journal of Arts Education (GJAE) (Diğer endeksler), Dergi, Editör, http://awercenter.org/gjae/, 01.01.2019
6.
Global Journal of Arts Education (GJAE) (Endekste taranmıyor), Dergi, Editör, GJAE,,
27.02.2021
7.
Global Journal of Arts Education. (Endekste taranmıyor), Dergi, Editör, Sciencepark
Research Organization and Counseling LTD., 04.02.2019
8.
Selected Papers of 8th World Conference on Design and Arts (WCDA-2019) (Endekste
taranmıyor), Kitap, Editör, Sciencepark Research Organization and Counseling LTD.,
27.06.2019-29.06.2019
9.
10. BİLİME ADANMIŞ BİR YAŞAM, Kitap, Editör, ANKARA ÜNİVERSİTESİ, 31.03.2017
Üniversite Dışı Deneyim
müze eğitimi MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Öğretmenlerin müzelerden eğitim amaçlı
yararlanmaları, (Kamu) 2020-2020
1989- ÖĞRETM ÜYESİ ANKARA ÜNİVERSİTESİ, , (Diğer)
Sertifika
11
KURUMSAL İLETİŞİM SERTFİKA PROGRAMI, EKİP ÇALIŞMASI VE YARATICI DRAMA, Ankara Üniversitesi
Sürekli Eğitim Merkezi, Sertifika, 20.04.2019 -25.05.2019 (Ulusal) 236394
Kurs
MÜZE EĞİTİM, MÜZE EĞİTİMİ, DİLNİHAT ÖZYEĞİN ANADOLU LİSESİ, Kurs, 08.07.2019 -12.07.2019
(Ulusal) 236393
yaratıcı Drama, yeni dünyada iletişim ve ilişkileri anlama eğitimi, Ankara Üniversitesi Sürekli Eğitim
Merkezi, Kurs, 06.05.2019 -11.05.2019 (Ulusal) 236392
yüzeme bak ne anlattığımı söyle, okulöncesi öğretmen eğitimi, çağdaş drama derneği, Kurs, 11.03.2017
-11.03.2017 (Ulusal) 142892
Araştırma
Ankara Çocuk Kültürü Merkezi Kurulması Çalışlararında , Ankara Çocuk Kültürü Merkezi kurulması
çalışmaları, Milli Eğitim Bakanlığı Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Ankara Üniversitesi ortaklığında
yürütülen "Ankara Çocuk Kültürü Merkezi Kurulması Çalışmalarında yürütücülük, ayrıca 2015 yılı
boyunca öğretmen ve uzman eğitimleri,, Milli Eğitim Bakanlığı Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve
Ankara Üniversitesi , Araştırma, 11.11.2014 -23.12.2015 (Ulusal)
34007
Çalıştay
TAEIX WORKSHOP ON SMART SCHOOL, AKILLI OKUL TASARIMLARI, HOLİDAY INN ANKARA, Çalıştay,
24.07.2017 -25.07.2017 (Uluslararası) 133147
Müze, Arşiv ve Kütüphanelerde Yeni Açılımlar (MAKYA), Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde Müze, Arşiv
ve Kütüphanelerde Yeni Açılımlar tartılışmaktadır., Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, Çalıştay, 07.06.2017
-08.06.2017 (Uluslararası)
119119
Müzecilik Çalıştayı 5: Kültür Mirasını Korumada Müzelere Düşen Görevler , Başkent Üniversitesi
tarafından 5. si düzenlenen Müzecilik Çalıştayı kültür Mirasını korumada müzelere düşen görevlere
odaklanmaktadır. Çalıştay kapsamında konuya ilişkin 13 bildiri sunulmuştur., Başkent Üniversitesi Güzel
Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Avni Akyol Konferans Salonu, Çalıştay, 11.05.2017 -11.05.2017 (Ulusal)
119118
Gelenekli Türk Sanatlarının Dünü Bugünü ve Geleceği Çalıştayı , Gelenekli Türk Sanatlarına ilişkin
sürdürülebilirlik çalışmalarını içerir, Başkent Öğretmenevi Ankara, Çalıştay, 11.03.2017 -11.03.2017
(Ulusal)
111270
Kardeş Okul , Öncelikli Dönüşüm Programları Çerçevesinde Kardeş Okul Çalıştayı, Antalya, Çalıştay,
07.03.2017 -09.03.2017 (Ulusal) 111269
Röportaj
müze eğitimi, öğretmenlerin müzelerden yararlanması, çevrimiçi, Röportaj, 26.12.2020 -26.12.2020
(Uluslararası) 351751
12

Kurum

ANKARA ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ

Yayınlar

0

1494

Makalelerin Yayımlandığı Dergiler
Crossref atıf bulunmamaktadır.
İnteraktif Rehber Aracı
Panel tanıtımını görmek istiyorsanız Turu Başlat' a tıklayabilirsiniz.