Conceptual model
was proposed to test impact of (a) culture and traditions, (b) health benefits,
(c) perceived quality and safety and (d) rural development indicators of
traditional food product carrying geographical indication on consumer
willingness to purchase, as well as mediating role of trust amongst GenZ
customers. Results demonstrate that perceived health and safety, as well as
culture and traditions of hellim / halloumi cheese are the most important
predictors of trust in hellim / halloumi geographical indication. Trust, in
turn, is significant determinant of willingness to purchase hellim / halloumi
cheese with geographical indication, indicating that trust plays partial
mediator role in the proposed relationship.
Bu araştırmada,
coğrafi işaretli geleneksel gıda ürünlerinin (a) kültür, gelenek ve görenekler,
(b) sağlık faydaları, (c) algılanan kalite ve güvenlik ile (d) kırsal kalkınma
göstergelerinin tüketici satın alma eğilimi üzerindeki etkilerinin yanı sıra, Z
Kuşağı müşterileri arasındaki arabuluculuk rolünü ölçmek amacıyla bir kavramsal
model önerilmektedir. Sonuçlar hellim peynirinin algılanan sağlık ve güvelik,
ayrıca kültür, gelenek ve göreneklerinin, hellimin coğrafi işaretine olan
güvenin en önemli ön göstergeleri olduğunu ortaya koymaktadır. Bir diğer taraftan güven, coğrafi işaretli
hellim peynirini satın alma eğilimini belirleyen önemli bir etken olarak
karşımıza çıkmaktadır. Bu da güvenin, öngörülen ilişkide kısmi bir arabuluculuk
rolü oynadığını göstermektedir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Economics |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | November 15, 2019 |
Submission Date | February 25, 2019 |
Acceptance Date | April 10, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |