Year 2008, Volume 08 , Issue 16, Pages 1 - 19 2008-09-01

İŞLETME EĞİTİMİNİN AHLAKİ DEĞERLENDİRMELER ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
EFFECTS OF BUSINESS EDUCATION ON ETHICAL EVALUATIONS

Ulaş ÇAKAR [1] , Yasemin ARBAK [2]


Bu çalışmanın temel amacı işletme eğitiminin karar verme sürecinde ahlaki değerlendirme ortalamaları ve eğilimleri üzerindeki etkisini irdelemektir. Ahlaki eğilimler iş ahlakı alanını en fazla temsil eden deontoloji, adalet ve faydacılık yaklaşımları çerçevesinde incelenmiştir. İşletme eğitiminin etkisini incelemek üzere İşletme, Uluslararası İlişkiler ve İstatistik Bölümleri 1. ve 4. sınıf öğrencilerinden oluşan örneklemler kullanılmıştır. Ahlaki değerlendirme ortalamalarını ve eğilimlerini belirlemek amacıyla 7 ayrı senaryonun kullanıldığı çalışmanın sonuçları işletme öğrencilerinin kontrol grubunda yer alan diğer bölüm öğrencilerine göre daha çok deontolojik ahlaka dayalı gerekçelendirmelere yöneldiklerini göstermektedir
The main purpose of this study is to examine the effect of business education on ethical evaluation averages and orientations. Ethical orientations were examined on the basis of three most cited approaches of business ethics, namely deontology, justice and utility. Students (1st and 4th grade students) of Dokuz Eylül Business Administration, International Relations and Statistics departments were used as samples for studying assumed education effect. To measure the ethical evaluation averages and orientations 7 separate scenarios were used. Results of the study indicate that, business administration students are more prone to deontological ethical reasoning
Other ID JA49AU26SS
Journal Section Research Article
Authors

Author: Ulaş ÇAKAR

Author: Yasemin ARBAK

Dates

Application Date : September 1, 2008
Acceptance Date : July 29, 2021
Publication Date : September 1, 2008

Bibtex @ { auiibfd359135, journal = {Akdeniz İİBF Dergisi}, issn = {1302-9975}, eissn = {2667-7229}, address = {AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ DEKANI DUMLUPINAR CAD. ANTALYA}, publisher = {Akdeniz University}, year = {2008}, volume = {08}, pages = {1 - 19}, doi = {}, title = {İŞLETME EĞİTİMİNİN AHLAKİ DEĞERLENDİRMELER ÜZERİNDEKİ ETKİSİ}, key = {cite}, author = {Çakar, Ulaş and Arbak, Yasemin} }
APA Çakar, U , Arbak, Y . (2008). İŞLETME EĞİTİMİNİN AHLAKİ DEĞERLENDİRMELER ÜZERİNDEKİ ETKİSİ . Akdeniz İİBF Dergisi , 08 (16) , 1-19 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/auiibfd/issue/32318/359135
MLA Çakar, U , Arbak, Y . "İŞLETME EĞİTİMİNİN AHLAKİ DEĞERLENDİRMELER ÜZERİNDEKİ ETKİSİ" . Akdeniz İİBF Dergisi 08 (2008 ): 1-19 <https://dergipark.org.tr/en/pub/auiibfd/issue/32318/359135>
Chicago Çakar, U , Arbak, Y . "İŞLETME EĞİTİMİNİN AHLAKİ DEĞERLENDİRMELER ÜZERİNDEKİ ETKİSİ". Akdeniz İİBF Dergisi 08 (2008 ): 1-19
RIS TY - JOUR T1 - İŞLETME EĞİTİMİNİN AHLAKİ DEĞERLENDİRMELER ÜZERİNDEKİ ETKİSİ AU - Ulaş Çakar , Yasemin Arbak Y1 - 2008 PY - 2008 N1 - DO - T2 - Akdeniz İİBF Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 1 EP - 19 VL - 08 IS - 16 SN - 1302-9975-2667-7229 M3 - UR - Y2 - 2021 ER -
EndNote %0 Akdeniz İİBF Dergisi İŞLETME EĞİTİMİNİN AHLAKİ DEĞERLENDİRMELER ÜZERİNDEKİ ETKİSİ %A Ulaş Çakar , Yasemin Arbak %T İŞLETME EĞİTİMİNİN AHLAKİ DEĞERLENDİRMELER ÜZERİNDEKİ ETKİSİ %D 2008 %J Akdeniz İİBF Dergisi %P 1302-9975-2667-7229 %V 08 %N 16 %R %U
ISNAD Çakar, Ulaş , Arbak, Yasemin . "İŞLETME EĞİTİMİNİN AHLAKİ DEĞERLENDİRMELER ÜZERİNDEKİ ETKİSİ". Akdeniz İİBF Dergisi 08 / 16 (September 2008): 1-19 .
AMA Çakar U , Arbak Y . İŞLETME EĞİTİMİNİN AHLAKİ DEĞERLENDİRMELER ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. Akdeniz İİBF Dergisi. 2008; 08(16): 1-19.
Vancouver Çakar U , Arbak Y . İŞLETME EĞİTİMİNİN AHLAKİ DEĞERLENDİRMELER ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. Akdeniz İİBF Dergisi. 2008; 08(16): 1-19.
IEEE U. Çakar and Y. Arbak , "İŞLETME EĞİTİMİNİN AHLAKİ DEĞERLENDİRMELER ÜZERİNDEKİ ETKİSİ", Akdeniz İİBF Dergisi, vol. 08, no. 16, pp. 1-19, Sep. 2008