Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Fransızca Yabancı Dil Öğrencilerinin Olumsuz Değerlendirilme Korkusu ve Özyeterlilik İnançları

Yıl 2019, , 239 - 252, 09.10.2019
https://doi.org/10.34056/aujef.441565

Öz

Bu araştırmada Fransızca yabancı dil öğrencilerinin olumsuz değerlendirilme korkusu ve genel özyeterlilik algıları incelenmiş, bu iki değişken arasındaki ilişki ortaya konmaya çalışılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Eskişehir Anadolu Üniversitesi’nde Fransızca Öğretmenliği Programında 2017-2018 eğitim öğretim yılı bahar döneminde öğrenim görmekte olan 122 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri “Olumsuz Değerlendirilme Korkusu Kısa Formu” ve “Genel Özyeterlilik Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizi sırasında tek örneklem t-testi, Pearson korelasyon analizi ve tek yönlü ANOVA yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre Fransızca yabancı dil öğrencilerinin genel özyeterlilik düzeyi yüksek, olumsuz değerlendirilme korkusu düzeyi ise düşük çıkmıştır. Ayrıca bu iki değişken arasında negatif ve orta düzeyde, anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin öğrenim gördüğü sınıfın ise olumsuz değerlendirilme korkusu ve genel özyeterlilik değişkenleri açısından fark oluşturmadığı görülmüştür. 

Kaynakça

  • Aslım Yetiş, V. (2012). La production orale en langue etrangère: vaincre l’anxiété. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(1), 145-166.
  • Aydın, S. (2008). An Investigation on the language anxiety and fear of negative evaluation among Turkish EFL learners. Asian EFL Journal, 421-444.
  • Chen, T.Y. & Chang, G.B.Y. (2004). The relationship between roreign language anxiety and learning difficulties. Foreign Language Annals, 37(2), 279-289.
  • Çubukçu, F. (2008). A study on the correlation between self efficacy and foreign language learnıng anxıety. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 4(1), 148-158.
  • Doğan, T. (2009). Bilişsel ve kendini değerlendirme sureclerinin sosyal anksiyete acisindan incelenmesi. Yayımlanmamış doktora tezi. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Duman, B., Göral, N.G. & Bilgin, H. (2017). Üniversite öğrencilerinin sınıf ortamında yabancı dil konuşma kaygısı üzerine nitel bir çalışma. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(2), 13-27.

The Fear of Negative Evaluation and Self-Efficacy Beliefs of French Foreign Language Students

Yıl 2019, , 239 - 252, 09.10.2019
https://doi.org/10.34056/aujef.441565

Öz

This study was carried out to investigate the level of fear of negative evaluation and self-efficacy beliefs of French language teaching students and the relationship between these two variables. The sample consisted of 122 students majoring French Language Teaching during the Spring Semester of 2017-2018 Academic Year at Eskisehir Anadolu University. The data were collected by “The Brief Fear of Negative Evaluation Scale” and “The General Self-Efficacy Scale”. The data were analyzed using one sample t-test, Pearson correlation analysis and one-way ANOVA. The results revealed that the level of general self-efficacy of French language teaching students was high and the level of their fear of negative evaluation was low. Besides, it was found that there is a positive moderate and statistically significant relationship between the fear of negative evaluation and the general self-efficacy beliefs. The grade in which the sample studied did not differ in terms of fear of negative evaluation and general self-efficacy variables.

Kaynakça

  • Aslım Yetiş, V. (2012). La production orale en langue etrangère: vaincre l’anxiété. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(1), 145-166.
  • Aydın, S. (2008). An Investigation on the language anxiety and fear of negative evaluation among Turkish EFL learners. Asian EFL Journal, 421-444.
  • Chen, T.Y. & Chang, G.B.Y. (2004). The relationship between roreign language anxiety and learning difficulties. Foreign Language Annals, 37(2), 279-289.
  • Çubukçu, F. (2008). A study on the correlation between self efficacy and foreign language learnıng anxıety. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 4(1), 148-158.
  • Doğan, T. (2009). Bilişsel ve kendini değerlendirme sureclerinin sosyal anksiyete acisindan incelenmesi. Yayımlanmamış doktora tezi. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Duman, B., Göral, N.G. & Bilgin, H. (2017). Üniversite öğrencilerinin sınıf ortamında yabancı dil konuşma kaygısı üzerine nitel bir çalışma. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(2), 13-27.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Meltem Ercanlar

Yayımlanma Tarihi 9 Ekim 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Ercanlar, M. (2019). Fransızca Yabancı Dil Öğrencilerinin Olumsuz Değerlendirilme Korkusu ve Özyeterlilik İnançları. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(4), 239-252. https://doi.org/10.34056/aujef.441565
AMA Ercanlar M. Fransızca Yabancı Dil Öğrencilerinin Olumsuz Değerlendirilme Korkusu ve Özyeterlilik İnançları. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Ekim 2019;3(4):239-252. doi:10.34056/aujef.441565
Chicago Ercanlar, Meltem. “Fransızca Yabancı Dil Öğrencilerinin Olumsuz Değerlendirilme Korkusu Ve Özyeterlilik İnançları”. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 3, sy. 4 (Ekim 2019): 239-52. https://doi.org/10.34056/aujef.441565.
EndNote Ercanlar M (01 Ekim 2019) Fransızca Yabancı Dil Öğrencilerinin Olumsuz Değerlendirilme Korkusu ve Özyeterlilik İnançları. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 3 4 239–252.
IEEE M. Ercanlar, “Fransızca Yabancı Dil Öğrencilerinin Olumsuz Değerlendirilme Korkusu ve Özyeterlilik İnançları”, Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 3, sy. 4, ss. 239–252, 2019, doi: 10.34056/aujef.441565.
ISNAD Ercanlar, Meltem. “Fransızca Yabancı Dil Öğrencilerinin Olumsuz Değerlendirilme Korkusu Ve Özyeterlilik İnançları”. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 3/4 (Ekim 2019), 239-252. https://doi.org/10.34056/aujef.441565.
JAMA Ercanlar M. Fransızca Yabancı Dil Öğrencilerinin Olumsuz Değerlendirilme Korkusu ve Özyeterlilik İnançları. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2019;3:239–252.
MLA Ercanlar, Meltem. “Fransızca Yabancı Dil Öğrencilerinin Olumsuz Değerlendirilme Korkusu Ve Özyeterlilik İnançları”. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 3, sy. 4, 2019, ss. 239-52, doi:10.34056/aujef.441565.
Vancouver Ercanlar M. Fransızca Yabancı Dil Öğrencilerinin Olumsuz Değerlendirilme Korkusu ve Özyeterlilik İnançları. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2019;3(4):239-52.

Eğitim Fakültesi Dergisi - Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi

Tel: +90 222 335 05 79          Faks: +90 222 335 05 73          E-posta: aujef@anadolu.edu.tr

İnternet Adresi: dergipark.org.tr/tr/pub/aujef

ZZPdzvlpK9r_Df9C3M7j1rNRi7hhHRvPhlklJ3lfi5jk86Jd1s0Y5wcQ1QgbVaAP5Q=w300-rw  32GbAQWrubLZX4mVPClpLN0fRbAd3ru5BefccDAj7nKD8vz-_NzJ1ph_4WMYNefp3A=w300-rw  aYbdIM1abwyVSUZLDKoE0CDZGRhlkpsaPOg9tNnBktUQYsXflwknnOn2Ge1Yr7rImGk=w300-rw


by-nc-sa.png

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.