Bu araştırmada Fransızca yabancı dil öğrencilerinin olumsuz değerlendirilme korkusu ve genel özyeterlilik algıları incelenmiş, bu iki değişken arasındaki ilişki ortaya konmaya çalışılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Eskişehir Anadolu Üniversitesi’nde Fransızca Öğretmenliği Programında 2017-2018 eğitim öğretim yılı bahar döneminde öğrenim görmekte olan 122 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri “Olumsuz Değerlendirilme Korkusu Kısa Formu” ve “Genel Özyeterlilik Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizi sırasında tek örneklem t-testi, Pearson korelasyon analizi ve tek yönlü ANOVA yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre Fransızca yabancı dil öğrencilerinin genel özyeterlilik düzeyi yüksek, olumsuz değerlendirilme korkusu düzeyi ise düşük çıkmıştır. Ayrıca bu iki değişken arasında negatif ve orta düzeyde, anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin öğrenim gördüğü sınıfın ise olumsuz değerlendirilme korkusu ve genel özyeterlilik değişkenleri açısından fark oluşturmadığı görülmüştür.
Kaygı olumsuz değerlendirilme korkusu özyeterlilik yabancı dil öğretimi
This study was carried out to investigate the level of fear of negative evaluation and self-efficacy beliefs of French language teaching students and the relationship between these two variables. The sample consisted of 122 students majoring French Language Teaching during the Spring Semester of 2017-2018 Academic Year at Eskisehir Anadolu University. The data were collected by “The Brief Fear of Negative Evaluation Scale” and “The General Self-Efficacy Scale”. The data were analyzed using one sample t-test, Pearson correlation analysis and one-way ANOVA. The results revealed that the level of general self-efficacy of French language teaching students was high and the level of their fear of negative evaluation was low. Besides, it was found that there is a positive moderate and statistically significant relationship between the fear of negative evaluation and the general self-efficacy beliefs. The grade in which the sample studied did not differ in terms of fear of negative evaluation and general self-efficacy variables.
Anxiety fear of negative evaluation self-efficacy foreign language teaching
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 4 |
Eğitim Fakültesi Dergisi - Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Tel: +90 222 335 05 79 Faks: +90 222 335 05 73 E-posta: aujef@anadolu.edu.tr
İnternet Adresi: dergipark.org.tr/tr/pub/aujef
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.