Bu araştırmanın amacı, drama ve işbirlikli öğrenme yöntemlerinin beşinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerilerine, tutumlarına ve bunların kalıcılığına etkilerinin incelenmesidir. Araştırmanın desenini ön-test, son-test kontrol gruplu yarı deneysel desen oluşturmuştur. Araştırmaya toplam 82 beşinci sınıf öğrencisi gönüllü olarak katılmıştır. Verilerin toplanmasında “Bilişsel Giriş Davranışları Testi”, “Okuduğunu Anlama Ölçeği”, “Okumaya İlişkin Tutum Ölçeği” ve izleme testleri kullanılmıştır. Araştırma sorularının cevaplanması amacıyla doğrulayıcı faktör analizi; kovaryans analizi ve tekrarlı ölçümler için kovaryans analizleri gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın bulguları, işbirlikli öğrenme yönteminin uygulandığı gruptaki öğrencilerin okuduğunu anlama ve tutum son-test puanlarının, hem drama yönteminin uygulandığı gruptaki öğrencilerin hem de mevcut öğretim programının uygulandığı kontrol grubundaki öğrencilerin okuduğunu anlama son-test puanlarından anlamlı düzeyde daha yüksek olduğunu göstermiştir. Bununla birlikte, işbirlikli öğrenme yönteminin uygulandığı gruptaki öğrencilerin okuduğunu anlama son-test ve izleme testi puanları arasında anlamlı bir farklılığın bulunmadığı, ancak drama yönteminin uygulandığı gruptaki ve kontrol grubundaki öğrencilerin okuduğunu anlama son-test ve izleme testi puanları arasında anlamlı farklılıkların bulunduğu saptanmıştır. Bulgular ayrıca, tutum son-test puan ortalamaları ve izleme testi puan ortalamaları arasındaki farklılıkların gruplara göre anlamlı olmadığını da göstermiştir. Araştırmada eğitime yönelik çıkarımlara ve gelecekte yapılacak araştırmalara ilişkin önerilere de yer verilmiştir.
The aim of this study is to examine the effects of drama and cooperative learning methods on fifth graders’ reading comprehension skills, attitudes, and stability of these skills and attitudes. A pre-test, post-test quasi-experimental design with control group was adopted in the study. A total of 82 fifth grade students voluntarily participated in the study. Data were obtained through the “Cognitive Entry Behaviors Test”, “Reading Comprehension Scale”, “Attitude towards Reading Scale” and respective follow up tests. Confirmatory factor analyses, analysis of covariance, and repeated measures analyses of covariance were conducted to answer the research questions. The findings showed that the reading comprehension and attitude post-test scores of the students in cooperative learning group were significantly higher than both the post-test scores of the students in the drama group and control group where the current curriculum for the fifth graders was utilized. Additionally, no significant difference was observed between the reading comprehension post-test and follow up test scores of the students in the cooperative learning group; whereas significant differences were observed between the reading comprehension post-test and follow up test scores of the students in the drama group and control group. The findings further showed that the differences between the attitude post-test and follow up test scores were none significant across groups. Implications for education and directions for future studies were also discussed in the study.
Reading Comprehension, Cooperative Learning, Drama, Attitude
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Education, Scientific Disciplines |
Journal Section | Research Article |
Authors |
|
Publication Date | April 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018, Volume 2, Issue 2 |
Bibtex | @research article { aujef402062, journal = {Anadolu University Journal of Education Faculty}, issn = {2602-2249}, eissn = {2602-2249}, address = {Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanlığı Yunusemre Kampüsü 26470 Eskişehir}, publisher = {Anadolu University}, year = {2018}, volume = {2}, number = {2}, pages = {92 - 118}, title = {Drama ve İşbirlikli Öğrenme Yöntemlerinin Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Becerilerine, Tutumlarına ve Bunların Kalıcılığına Etkileri}, key = {cite}, author = {Erden, Güler and Eren, Altay} } |
APA | Erden, G. & Eren, A. (2018). Drama ve İşbirlikli Öğrenme Yöntemlerinin Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Becerilerine, Tutumlarına ve Bunların Kalıcılığına Etkileri . Anadolu University Journal of Education Faculty , 2 (2) , 92-118 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/aujef/issue/34775/402062 |
MLA | Erden, G. , Eren, A. "Drama ve İşbirlikli Öğrenme Yöntemlerinin Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Becerilerine, Tutumlarına ve Bunların Kalıcılığına Etkileri" . Anadolu University Journal of Education Faculty 2 (2018 ): 92-118 <https://dergipark.org.tr/en/pub/aujef/issue/34775/402062> |
Chicago | Erden, G. , Eren, A. "Drama ve İşbirlikli Öğrenme Yöntemlerinin Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Becerilerine, Tutumlarına ve Bunların Kalıcılığına Etkileri". Anadolu University Journal of Education Faculty 2 (2018 ): 92-118 |
RIS | TY - JOUR T1 - Drama ve İşbirlikli Öğrenme Yöntemlerinin Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Becerilerine, Tutumlarına ve Bunların Kalıcılığına Etkileri AU - Güler Erden , Altay Eren Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - DO - T2 - Anadolu University Journal of Education Faculty JF - Journal JO - JOR SP - 92 EP - 118 VL - 2 IS - 2 SN - 2602-2249-2602-2249 M3 - UR - Y2 - 2018 ER - |
EndNote | %0 Anadolu University Journal of Education Faculty Drama ve İşbirlikli Öğrenme Yöntemlerinin Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Becerilerine, Tutumlarına ve Bunların Kalıcılığına Etkileri %A Güler Erden , Altay Eren %T Drama ve İşbirlikli Öğrenme Yöntemlerinin Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Becerilerine, Tutumlarına ve Bunların Kalıcılığına Etkileri %D 2018 %J Anadolu University Journal of Education Faculty %P 2602-2249-2602-2249 %V 2 %N 2 %R %U |
ISNAD | Erden, Güler , Eren, Altay . "Drama ve İşbirlikli Öğrenme Yöntemlerinin Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Becerilerine, Tutumlarına ve Bunların Kalıcılığına Etkileri". Anadolu University Journal of Education Faculty 2 / 2 (April 2018): 92-118 . |
AMA | Erden G. , Eren A. Drama ve İşbirlikli Öğrenme Yöntemlerinin Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Becerilerine, Tutumlarına ve Bunların Kalıcılığına Etkileri. Anadolu University Journal of Education Faculty. 2018; 2(2): 92-118. |
Vancouver | Erden G. , Eren A. Drama ve İşbirlikli Öğrenme Yöntemlerinin Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Becerilerine, Tutumlarına ve Bunların Kalıcılığına Etkileri. Anadolu University Journal of Education Faculty. 2018; 2(2): 92-118. |
IEEE | G. Erden and A. Eren , "Drama ve İşbirlikli Öğrenme Yöntemlerinin Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Becerilerine, Tutumlarına ve Bunların Kalıcılığına Etkileri", Anadolu University Journal of Education Faculty, vol. 2, no. 2, pp. 92-118, Apr. 2018 |
Education Faculty Journal - Anadolu University Journal of Education Faculty
Phone: +90 222 335 05 79 Fax: +90 222 335 05 73 E-mail: aujef@anadolu.edu.tr
Website: dergipark.org.tr/en/pub/aujef
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.