Research Article
BibTex RIS Cite

Göç ile Gelen Öğrencilerin Eğitim Sorunlarına İlişkin Öğretmen Görüşleri

Year 2021, Volume: 5 Issue: 4, 347 - 365, 21.10.2021
https://doi.org/10.34056/aujef.799274

Abstract

Bu çalışma, göç ile gelen öğrencilerin karşılaştığı eğitim sorunlara ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemeyi amaçlamıştır. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırma İstanbul ili Sultanbeyli ilçesi sınırları içerisinde Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı bir ortaokulda yapılmıştır. Araştırmaya, kolay ulaşılabilir durum örneklemesi/uygun örnekleme yoluyla seçilen 35 öğretmen katılmıştır. Bu çalışmada, veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde durum çalışmalarında sıkça kullanılan betimsel analiz yönteminden faydalanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenler, göç ile öğrencilerin maddi, akademik, ailevi ve davranış olarak problemlerinin olduğunu belirtmişlerdir.

References

  • Aker, T., Ayata, B., Özeren, M., Buran, B. & Bay, A. (2002). Zorunlu iç göç: Ruhsal ve toplumsal sonuçları. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 3(2), 97-103.
  • Altıntaş, E. (2012). İdareci, öğretmen ve öğrencilerin görüşlerine göre iç göçün yaşandığı bölgelerdeki ilköğretim okullarında eğitim öğretim sürecinde karşılaşılan sorunlar (Esenyurt Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı, Ankara.
  • Avcı, Y. E., Koçoğlu, E. & Ekici, Ö. (2013). Göçün eğitim ve eğitim yönetimine etkisine ilişkin okul yöneticilerinin görüşleri (Diyarbakır örneği). International Journal Of Social Science (Jass), 6(2), 91-105.
  • Bahar, H. H., & Yılmaz, O. (2018). Ahıska, göç ve eğitim. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 6(2), 238-257.
  • Balcıoğlu, İ. & Samuk F. (2002). Göç ve ruh sağlığımız. Ed: İ. Balcıoğlu, Medikal ve Psikososyal Açıdan Göç Olgusu. İstan¬bul, Alfabe Basım Yayın.
  • Bozan, İ. & Kaştan, Y. (2018). Göç yaşamış öğrencilerin karşılaştıkları sorunlara ilişkin görüşleri: bir durum çalışması. Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(10), 225-248.
  • Butler, S. & Weatherley, R. (1992). Orta yaştaki yoksul kadınlar ve ihmal kategorileri. Sosyal Hizmet, 37(6), 510-515.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Atıf İndeksi, 1-360.
  • Chımhowu, A., Jenifer, P., & Caroline, P. (2005). The socioeconomic ımpact of remittances on poverty reduction, Remittances: Development Impact And Future Prospects, Samuel Munzele Maimbo ve Dilip Ratha (ed.), The World Bank, Washington DC.
  • Creswell, J. W. (2017). Araştırma deseni. (Çev Edt: Demir, S. B.). Ankara: Eğiten Kitap.
  • Çakır, S. (2011). Türkiye’de göç kentleşme/gecekondu sorunu ve üretilen politikalar. SDÜ Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, (23).
  • Çelik, F. (2006). İç göçlerin itici ve çekici güçler yaklaşımı ile analizi. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, (27).
  • Dağ, R., Göktürk, A., & Türksoy, H. C. (1998). Bölge içi zorunlu göçten kaynaklanan toplumsal sorunların Diyarbakır kenti ölçeğinde araştırılması. TMMOB yayınları: Ankara.
  • Demir, N., Yaşa, S., & Dağdemir, V. (2014). Düzey 1 bölgelerine göre yoksulluk ve göç durumu. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 44(1), 99-102.
  • Ekici, G., Savaş H. A. & Çıtak S. (2001). İntihar riskini arttıran psikososyal etmen¬ler (sosyal güvence yokluğu, göç ve diğer stresörler). Anadolu Psikiyatri Dergisi, 2(4) 204-212.
  • Es, M., & Ateş, H. (2004). City management, urbanization and migration: problems and solution proposals. Journal of Social Political Conferences, (48) (pp. 205-248).
  • Fazel, M., & Stein, A. (2003). Mental health of refugee children: comparative study. Bmj, 327(7407), 134.
  • Gencer, T. E. (2017). Göç ve eğitim ilişkisi üzerine bir değerlendirme: suriyeli çocukların eğitim gereksinimi ve okullaşma süreçlerinde karşılaştıkları güçlükler. Journal of International Social Research, 10(54), 838-851.
  • Gencer, T. E. & Karagöz, D. (2016). Mülteci çocukların mekansal ve psiko-sosyal yoksunlukları: kentsel alanlarda mülteci çocuk olmak. (Ed. A. Çolpan Kavuncu), Kentsel Güvenlik ve Çocuk Suçluluğu, Ankara: Polis Akademisi Yayınları, ss. 37-46.
  • Gravetter, J. F. & Forzano, L. B. (2012). Research methods for the behavioral sciences. USA: Linda Schreiber-Ganster.
  • Güreşçi, E. (2010). Köyden kente göçün köydeki ve kentteki yansımaları: Akpınar köyü üzerine bir değerlendirme. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 2(2), 47-55.
  • Han, T. (2010). Göç eden ailelerin çocuklarının eğitim ve öğretimde karşılaştıkları uyum sorunları (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Işık, Ş. (2009). Türkiye’de eğitim amaçlı göçler. Coğrafi Bilimler Dergisi, 7(1), 27-37.
  • İçduygu, A. & Ünalan, T. (1998). Türkiye’de İçgöç: Sorunsal Alanları ve Araştırma Yöntemleri. Türkiye’de İç göç. İstanbul: Tarih Vakfı Yayınları.
  • Janssen, M. M., Verhulst, F. C., Bengi-Arslan, L., Erol, N., Salter, C. J., & Crijnen, A. (2004). Comparison of self-reported emotional and behavioral problems in Turkish immigrant, Dutch and Turkish adolescents. Social Psychiatry and Psychiatric Epidemiology, 39(2), 133-140.
  • Kaştan, Y. (2015). Türkiye göç yaşamış çocukların eğitim sürecinde karşılaşılan problemler. Uluslararası Sosyal Ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(2), 216-229.
  • Kaştan, Y. & Bozan, İ. (2016). Yöneticiler açısından göçün eğitim üzerindeki etkisi: bir durum çalışması. Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(5), 105-129.
  • Koçak, Y. & Terzi, E. (2012). Türkiye’de göç olgusu, göç edenlerin kentlere olan etkileri ve çözüm önerileri. Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 3(3), 163-184.
  • Koyuncu, A. (2011). Anadolu kentlerinde göç: Konya örneği. NEÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1.
  • Kuo, W. (1976). Theories of migration and mental health: an empirical testing on Chinese-Americans. Social Science & Medicine ,10(6), 297-306.
  • Küçükali, R. & Çevik Özdemir, H.N. (2018). Göç etmiş ailelerin ilköğretim çağındaki çocuklarının yaşadıkları sorunların değerlendirilmesi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 22, 2149-2158.
  • Mercan Uzun, E. & Bütün, E. (2016). Okul öncesi eğitim kurumlarındaki Suriyeli Sığınmacı çocukların karşılaştıkları sorunlar hakkında öğretmen görüşleri. Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi, 1(1), 72-83.
  • Nar, B. (2008) Göçün eğitime ve eğitim yönetimine etkileri(dilovası örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Öngören, S., Özkan, A., Yüksel, B. & Sever, D. (2017). Göçmen çocukların yaşadıkları uyum problemlerinin öğretmen görüşleri açısından incelenmesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(59), 147-159.
  • Özcan, Y., Z. (1998). İç göçün tanımı ve veriler ile ilgili bazı sorunlar. Konferans: Türkiye’de iç göç; 6-8 Haziran 1997, İstanbul, Tarih Vakfı Yayınları.
  • Özen, Ş., Antar, S., Özbulut, Ö., Altındağ A. & Oto R. (2001). İç göç yaşayan bir grup lise öğrencisinde ruhsal belirti şiddetinin cinsiyet ile ilişkisi. Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 8(3), 156-162.
  • Özer, İ. (2004). Kentleşme, kentlileşme ve kentsel değişme. Bursa. Ekin Kitabevi.
  • Polat, G. (2007). İç göçün çocuk ruh sağlığına etkisi ve sosyal hizmet müdahalesi. Toplum ve Sosyal Hizmet, 18(1), 89-106.
  • Polat Uluocak, G. (2009). İç göç yaşamış ve yaşamamış çocukların okulda uyumu. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 35-44.
  • Sır A, Bayram Y. & Özkan M.(1998). Zorunlu iç göç yaşamış bir grupta travma sonrası stres bozukluğu üzerine bir ön çalışma. Türk Psikiyatri Dergisi, 9(3), 173-180.
  • Şeker, B. D., Tunç, A. İ. & Şahin, E. (2010). Van ili örneğinde terör suçlarına karışan kişilerin iç göç, sosyal psikolojik ve eğitim açılarından değerlendirilmesi. Terörün Sosyal Psikolojisi, 229-253.
  • Taşçı, F. (2009). Bir sosyal politika sorunu olarak göç. Kamu-İş Dergisi, 10(4).
  • Tekeli, İ. (1998). Türkiye’de iç göç sorunsalı yeniden tanımlanma aşamasına geldi. Konferans: Türkiye’de iç göç; 6-8 Haziran 1997, İstanbul, Tarih Vakfı Yayınları.
  • Tezcan, M. (1994). Ülkemizde göç ve eğitim sorunları. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 27 (1), 61-67.
  • Tok, N. (2010). Göç alan okullarda ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencileri rehber öğretmen ve sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre öğrenme güçlüklerinin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin.
  • Topsakal, C., Merey, Z. & Keçe, M. (2013). Göçle gelen ailelerin çocuklarının eğitim öğrenim hakkı ve sorunları üzerine nitel bir çalışma. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 27(6), 546-560.
  • Tuna, K. (1981). Yurt dışına işçi gönderme olayının sosyolojik eleştirisi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Basımevi.
  • Tuzcu, A., & Ilgaz, A. (2015). Göçün kadın ruh sağlığı üzerine etkileri. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 7(1).
  • Yamak, R. & Yamak, N. (1999). Türkiye’de gelir dağılımı ve iç göç. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(1).
  • Yenigül, S., B. (2005). Göçün kent mekânı üzerine etkileri. G.Ü. Fen Bilimleri Dergisi, 18(2).
  • Yıldırım, A. (2014). Kırsaldan kente göç ve değişen siyaset: Muş örneği. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, (3), 25-32.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • Warfa, N., Bhui, T., Craig, T. & Curtis, S. (2005). Post-migration geographical mobility, mental health and health service utilisation among Somali refugees in the UK: a qualitative study. Health Place, 12, 503-515.

Teachers’ Opinions About the Educational Problems of Migrant Students

Year 2021, Volume: 5 Issue: 4, 347 - 365, 21.10.2021
https://doi.org/10.34056/aujef.799274

Abstract

This study aimed to identify the opinions of the teachers about the educational problems faced by immigration students. The study is a case study, which is one of the qualitative research methods. The research was carried out in a secondary school affiliated with the Ministry of Education within the borders of Sultanbeyli district of Istanbul. 35 teachers selected through easy-access case sampling / proper sampling participated in the study. In this study, a semi-structured interview form prepared by the researcher was used as data collection tool. The descriptive analysis method, which is frequently used in case studies, was used to analyze the data. As a result of the research, teachers stated that immigration and students have problems in terms of material, academic, family and behavior.

References

  • Aker, T., Ayata, B., Özeren, M., Buran, B. & Bay, A. (2002). Zorunlu iç göç: Ruhsal ve toplumsal sonuçları. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 3(2), 97-103.
  • Altıntaş, E. (2012). İdareci, öğretmen ve öğrencilerin görüşlerine göre iç göçün yaşandığı bölgelerdeki ilköğretim okullarında eğitim öğretim sürecinde karşılaşılan sorunlar (Esenyurt Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı, Ankara.
  • Avcı, Y. E., Koçoğlu, E. & Ekici, Ö. (2013). Göçün eğitim ve eğitim yönetimine etkisine ilişkin okul yöneticilerinin görüşleri (Diyarbakır örneği). International Journal Of Social Science (Jass), 6(2), 91-105.
  • Bahar, H. H., & Yılmaz, O. (2018). Ahıska, göç ve eğitim. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 6(2), 238-257.
  • Balcıoğlu, İ. & Samuk F. (2002). Göç ve ruh sağlığımız. Ed: İ. Balcıoğlu, Medikal ve Psikososyal Açıdan Göç Olgusu. İstan¬bul, Alfabe Basım Yayın.
  • Bozan, İ. & Kaştan, Y. (2018). Göç yaşamış öğrencilerin karşılaştıkları sorunlara ilişkin görüşleri: bir durum çalışması. Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(10), 225-248.
  • Butler, S. & Weatherley, R. (1992). Orta yaştaki yoksul kadınlar ve ihmal kategorileri. Sosyal Hizmet, 37(6), 510-515.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Atıf İndeksi, 1-360.
  • Chımhowu, A., Jenifer, P., & Caroline, P. (2005). The socioeconomic ımpact of remittances on poverty reduction, Remittances: Development Impact And Future Prospects, Samuel Munzele Maimbo ve Dilip Ratha (ed.), The World Bank, Washington DC.
  • Creswell, J. W. (2017). Araştırma deseni. (Çev Edt: Demir, S. B.). Ankara: Eğiten Kitap.
  • Çakır, S. (2011). Türkiye’de göç kentleşme/gecekondu sorunu ve üretilen politikalar. SDÜ Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, (23).
  • Çelik, F. (2006). İç göçlerin itici ve çekici güçler yaklaşımı ile analizi. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, (27).
  • Dağ, R., Göktürk, A., & Türksoy, H. C. (1998). Bölge içi zorunlu göçten kaynaklanan toplumsal sorunların Diyarbakır kenti ölçeğinde araştırılması. TMMOB yayınları: Ankara.
  • Demir, N., Yaşa, S., & Dağdemir, V. (2014). Düzey 1 bölgelerine göre yoksulluk ve göç durumu. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 44(1), 99-102.
  • Ekici, G., Savaş H. A. & Çıtak S. (2001). İntihar riskini arttıran psikososyal etmen¬ler (sosyal güvence yokluğu, göç ve diğer stresörler). Anadolu Psikiyatri Dergisi, 2(4) 204-212.
  • Es, M., & Ateş, H. (2004). City management, urbanization and migration: problems and solution proposals. Journal of Social Political Conferences, (48) (pp. 205-248).
  • Fazel, M., & Stein, A. (2003). Mental health of refugee children: comparative study. Bmj, 327(7407), 134.
  • Gencer, T. E. (2017). Göç ve eğitim ilişkisi üzerine bir değerlendirme: suriyeli çocukların eğitim gereksinimi ve okullaşma süreçlerinde karşılaştıkları güçlükler. Journal of International Social Research, 10(54), 838-851.
  • Gencer, T. E. & Karagöz, D. (2016). Mülteci çocukların mekansal ve psiko-sosyal yoksunlukları: kentsel alanlarda mülteci çocuk olmak. (Ed. A. Çolpan Kavuncu), Kentsel Güvenlik ve Çocuk Suçluluğu, Ankara: Polis Akademisi Yayınları, ss. 37-46.
  • Gravetter, J. F. & Forzano, L. B. (2012). Research methods for the behavioral sciences. USA: Linda Schreiber-Ganster.
  • Güreşçi, E. (2010). Köyden kente göçün köydeki ve kentteki yansımaları: Akpınar köyü üzerine bir değerlendirme. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 2(2), 47-55.
  • Han, T. (2010). Göç eden ailelerin çocuklarının eğitim ve öğretimde karşılaştıkları uyum sorunları (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Işık, Ş. (2009). Türkiye’de eğitim amaçlı göçler. Coğrafi Bilimler Dergisi, 7(1), 27-37.
  • İçduygu, A. & Ünalan, T. (1998). Türkiye’de İçgöç: Sorunsal Alanları ve Araştırma Yöntemleri. Türkiye’de İç göç. İstanbul: Tarih Vakfı Yayınları.
  • Janssen, M. M., Verhulst, F. C., Bengi-Arslan, L., Erol, N., Salter, C. J., & Crijnen, A. (2004). Comparison of self-reported emotional and behavioral problems in Turkish immigrant, Dutch and Turkish adolescents. Social Psychiatry and Psychiatric Epidemiology, 39(2), 133-140.
  • Kaştan, Y. (2015). Türkiye göç yaşamış çocukların eğitim sürecinde karşılaşılan problemler. Uluslararası Sosyal Ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(2), 216-229.
  • Kaştan, Y. & Bozan, İ. (2016). Yöneticiler açısından göçün eğitim üzerindeki etkisi: bir durum çalışması. Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(5), 105-129.
  • Koçak, Y. & Terzi, E. (2012). Türkiye’de göç olgusu, göç edenlerin kentlere olan etkileri ve çözüm önerileri. Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 3(3), 163-184.
  • Koyuncu, A. (2011). Anadolu kentlerinde göç: Konya örneği. NEÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1.
  • Kuo, W. (1976). Theories of migration and mental health: an empirical testing on Chinese-Americans. Social Science & Medicine ,10(6), 297-306.
  • Küçükali, R. & Çevik Özdemir, H.N. (2018). Göç etmiş ailelerin ilköğretim çağındaki çocuklarının yaşadıkları sorunların değerlendirilmesi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 22, 2149-2158.
  • Mercan Uzun, E. & Bütün, E. (2016). Okul öncesi eğitim kurumlarındaki Suriyeli Sığınmacı çocukların karşılaştıkları sorunlar hakkında öğretmen görüşleri. Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi, 1(1), 72-83.
  • Nar, B. (2008) Göçün eğitime ve eğitim yönetimine etkileri(dilovası örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Öngören, S., Özkan, A., Yüksel, B. & Sever, D. (2017). Göçmen çocukların yaşadıkları uyum problemlerinin öğretmen görüşleri açısından incelenmesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(59), 147-159.
  • Özcan, Y., Z. (1998). İç göçün tanımı ve veriler ile ilgili bazı sorunlar. Konferans: Türkiye’de iç göç; 6-8 Haziran 1997, İstanbul, Tarih Vakfı Yayınları.
  • Özen, Ş., Antar, S., Özbulut, Ö., Altındağ A. & Oto R. (2001). İç göç yaşayan bir grup lise öğrencisinde ruhsal belirti şiddetinin cinsiyet ile ilişkisi. Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 8(3), 156-162.
  • Özer, İ. (2004). Kentleşme, kentlileşme ve kentsel değişme. Bursa. Ekin Kitabevi.
  • Polat, G. (2007). İç göçün çocuk ruh sağlığına etkisi ve sosyal hizmet müdahalesi. Toplum ve Sosyal Hizmet, 18(1), 89-106.
  • Polat Uluocak, G. (2009). İç göç yaşamış ve yaşamamış çocukların okulda uyumu. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 35-44.
  • Sır A, Bayram Y. & Özkan M.(1998). Zorunlu iç göç yaşamış bir grupta travma sonrası stres bozukluğu üzerine bir ön çalışma. Türk Psikiyatri Dergisi, 9(3), 173-180.
  • Şeker, B. D., Tunç, A. İ. & Şahin, E. (2010). Van ili örneğinde terör suçlarına karışan kişilerin iç göç, sosyal psikolojik ve eğitim açılarından değerlendirilmesi. Terörün Sosyal Psikolojisi, 229-253.
  • Taşçı, F. (2009). Bir sosyal politika sorunu olarak göç. Kamu-İş Dergisi, 10(4).
  • Tekeli, İ. (1998). Türkiye’de iç göç sorunsalı yeniden tanımlanma aşamasına geldi. Konferans: Türkiye’de iç göç; 6-8 Haziran 1997, İstanbul, Tarih Vakfı Yayınları.
  • Tezcan, M. (1994). Ülkemizde göç ve eğitim sorunları. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 27 (1), 61-67.
  • Tok, N. (2010). Göç alan okullarda ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencileri rehber öğretmen ve sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre öğrenme güçlüklerinin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin.
  • Topsakal, C., Merey, Z. & Keçe, M. (2013). Göçle gelen ailelerin çocuklarının eğitim öğrenim hakkı ve sorunları üzerine nitel bir çalışma. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 27(6), 546-560.
  • Tuna, K. (1981). Yurt dışına işçi gönderme olayının sosyolojik eleştirisi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Basımevi.
  • Tuzcu, A., & Ilgaz, A. (2015). Göçün kadın ruh sağlığı üzerine etkileri. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 7(1).
  • Yamak, R. & Yamak, N. (1999). Türkiye’de gelir dağılımı ve iç göç. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(1).
  • Yenigül, S., B. (2005). Göçün kent mekânı üzerine etkileri. G.Ü. Fen Bilimleri Dergisi, 18(2).
  • Yıldırım, A. (2014). Kırsaldan kente göç ve değişen siyaset: Muş örneği. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, (3), 25-32.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • Warfa, N., Bhui, T., Craig, T. & Curtis, S. (2005). Post-migration geographical mobility, mental health and health service utilisation among Somali refugees in the UK: a qualitative study. Health Place, 12, 503-515.
There are 53 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Research Article
Authors

Fatih Pala 0000-0003-1828-0461

Publication Date October 21, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 5 Issue: 4

Cite

APA Pala, F. (2021). Göç ile Gelen Öğrencilerin Eğitim Sorunlarına İlişkin Öğretmen Görüşleri. Anadolu University Journal of Education Faculty, 5(4), 347-365. https://doi.org/10.34056/aujef.799274

Education Faculty Journal - Anadolu University Journal of Education Faculty

Phone: +90 222 335 05 79          Fax: +90 222 335 05 73          E-mail: aujef@anadolu.edu.tr

Website: dergipark.org.tr/en/pub/aujef

ZZPdzvlpK9r_Df9C3M7j1rNRi7hhHRvPhlklJ3lfi5jk86Jd1s0Y5wcQ1QgbVaAP5Q=w300-rw  32GbAQWrubLZX4mVPClpLN0fRbAd3ru5BefccDAj7nKD8vz-_NzJ1ph_4WMYNefp3A=w300-rw  aYbdIM1abwyVSUZLDKoE0CDZGRhlkpsaPOg9tNnBktUQYsXflwknnOn2Ge1Yr7rImGk=w300-rw


by-nc-sa.png

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.