Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite Öğrencilerinin Akademik, Sosyo-Kültürel ve Ekonomik Sorunları: Fotoses Uygulaması

Yıl 2023, Cilt: 7 Sayı: 4, 1260 - 1287, 23.10.2023
https://doi.org/10.34056/aujef.1224078

Öz

Bu çalışma ile üniversite öğrencilerinin karşılaştıkları akademik, sosyo-kültürel ve ekonomik sorunların belirlenerek çözümler geliştirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmada nitel desenlerden eylem araştırması fotoses odaklı yürütülmüştür. Katılımcılar 12 öğrenciden oluşmaktadır. Veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Çalışma sonucunda; öğrencilerin sahip oldukları akademik, sosyo-kültürel ve ekonomik sorunlar beş tema ve 27 kod altında toplanmıştır. Tema ve kodlar bir bütün olarak değerlendirildiğinde; öğrencilerin akademik, sosyo-kültürel ve ekonomik açıdan birçok sorunla (hedef, içerik, öğretim süreçleri, ölçme-değerlendirme ve sosyo-kültürel ve ekonomik koşullar temalarında) karşı karşıya kaldığı görülmüştür. Bu sorunların çözümü için akademik personel ile idari personele hizmet içi eğitimler sunulması, gerekli eğitim yatırımlarının yapılması ve öğrenci gelirlerinin desteklenmesi gibi öneriler geliştirilmiştir. Araştırma sonuçları ve öneriler karar alıcılarla paylaşılarak öğrencilerin karşılaştıkları akademik, sosyo-kültürel ve ekonomik sorunların ortadan kaldırılması/en aza indirilmesi amaçlanmıştır.

Kaynakça

  • Aksoy, N. (2003). Eylem araştırması: Eğitimsel uygulamaları iyileştirme ve değiştirmede kullanılacak bir yöntem. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 36, 474-489.
  • Aspiras, L., & Aspiras, E. (2014, 10-11 Aralık). Perceived stress factors and academic performance of the sophomore IT students of QSU Cabarroguis Campus. Paper presented at International Conference on Economics, Education and Humanities, Bali, Indonesia. DOI: https://doi.org/10.15242/ICEHM.ED1214125
  • Astuti, B., Purnama, D. S., Kurniasari, M., & Lestari, R. (2021). Profile of problems faced by students attending counseling services at Yogyakarta State University. In The 2nd International on Meaningful Education (2nd ICMEd), KnE Social Sciences, pp. 417–425. DOI: https://doi.org/10.18502/kss.v6i2.10005
  • Başkale, H. (2016). Nitel araştırmalarda geçerlik, güvenirlik ve örneklem büyüklüğünün belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 9(1), 23-28.
  • Beverly, J. (1993). Teacher as researcher. ERIC Clearinhouse on Teacher Education.
  • Close, H. (2007). The use of photography as a qualitative research tool. Nurse Researcher, 15(1), 27-36. DOI: https://10.7748/nr2007.10.15.1.27.c6052
  • Creswell, J. W., & Plano Clark, V. L. (2018). Karma yöntem araştırmaları tasarımı ve yürütülmesi (3. Baskı). (Çev. Edt. Y. Dede & S. B. Demir). Anı Yayıncılık.
  • Dagdag, J. D., Cuizon, H. G., & Bete, A. O. (2019). College students’problems and their link to academic performance: Basis for needs driven student program. Journal of Research, Policy & Practice of Teachers & Teacher Education, 9(2), 54-65. DOI: https://doi.org/10.37134/jrpptte.vol9.no2.5.2019
  • Donat A., Bilgiç B., Eskiocak A., & Koşar D., (2019). Üniversite öğrencilerinin sorunları ve çözüm önerileri. Journal of Higher Education and Science, 9(3), 451-459. DOI: https://doi.org/10.5961/jhes.2019.345
  • Doygun, Ö., & Güleç, S. (2012). The problems faced by university students and proposals for solution. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 47, 1115-1123. DOI: 10.1016/j.sbspro.2012.06.788
  • Elliot, J. (1991). Action Research for educational change. Open University Press.
  • Gebhard, J. G. (2012). International students’ adjustment problems and behaviors. Journal of International Students, 2(2), 184-193.
  • Güven, İ., & Tunç, B. (2007). Lisansüstü öğretim öğrencilerinin akademik sorunları. Millî Eğitim, 173, 157-172.
  • Haykır, M. (2003). Anadolu Güzel Sanatlar Lisesinde öğrenci sorunları sorunların sanat eğitimine etkisi ve öğrenci beklentileri. (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir. Yükseköğretim Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No: 130149) https://istatistik.yok.gov.tr/ Erişim Tarihi: 10.11.2022
  • Kacur, M., & Atak, M. (2011). Üniversite öğrencilerinin sorun alanları ve sorunlarla başetme yolları: Erciyes Üniversitesi örneği. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 31(2), 273-297.
  • Kapasa, J., Samuels, E. B., & Mulendema, P. J. (2015). Problems faced by students and lecturers in teaching and learning of approximation in primary colleges of education: A case study of 4 primary colleges on the copperbelt province-Zambia. Journal of Education and Practice, 6(17), 137-146.
  • Karataş, Z. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Manevi Temelli Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 1(1), 62-80.
  • Karim, N. A., & Yin, K. Y. (2013). Outcome-based education: An approach for teaching and learning development. Journal of Research, Policy & Practice of Teachers & Teacher Education, 3(1), 26-35.
  • Katalo, K., & Banat, B. (2006). Academic problems among Hebron University students. Hebron University Research Journal, 2(2), 83-109.DOI: https://ssrn.com/abstract=1605083
  • Lin, M., Pan, C., & Ching, G. (2015). Common problems and coping solutions of university students in Taiwan. International Journal of Research Studies in Education, 4(1), 3-16.
  • McNiff, S. (2018). Philosophical and practical foundations of artistic inquiry. In P. Leavy (Ed.), Handbook of arts-based research (pp. 22–36). Guilford Press.
  • Nowell, B. L., Berkowitz, S. L., Deacon, Z., & Foster-Fishman, P. (2006). Revealing the cues within community places: Stories of identity, history, and possibility. American Journal of Community Psychology, 37, 29-46. DOI: 10.1007/s10464-005-9006-3
  • Nugent, F. A. (1990). An introduction to the profession of counseling. Merrill Publishing Company.
  • Nykiforuk, C. I. J., Vallianatos, H., & Nieuwendyk, L. M. (2011). Photovoice as a method for revealing community perceptions of the built and social environment. International Journal of Qualitative Methods, 10(2), 103-124. DOI: https://doi.org/10.1177/1609406911010002
  • Özkan, N., (2021). Farklı eğitim düzeyine sahip kadınların cinselliğe bakışının online seslifoto yöntemi (OSF) ile incelenmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Üsküdar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. Yükseköğretim Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No: 679496)
  • Pink, S., Kèurti, L., & Afonso, A.I. (2004). Working images: Visual research and representation in ethnography. London: Routledge.
  • Sönmez, V. (2003). Yükseköğretimin yeniden yapılanması üzerine bir deneme. Eğitim araştırmaları, 12, 4-12.
  • Topkaya, N., & Meydan, B. (2013). Üniversite öğrencilerinin problem yaşadıkları alanlar, yardım kaynakları ve psikolojik yardım alma niyetleri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 25-37
  • Wang, C., & Burris, M. (1997). Photovoice: concept, methodology, and use for participatory needs assessment. Health Education & Behavior, 24(3):369-87. DOI: https://doi.org/10.1177/109019819702400309
  • Yavuzer, H., Meşeci, F., Demir, İ., & Sertel, Ç. (2005). Günümüz üniversite gençliğinin sorunları. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 79-91.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (6. Baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmazlı-Trout, İ. & Yıldırım, F. (2021). Lisansüstü öğrencilerinin gözünden kampüs ortamı: Bir photovoice (Fotoses) çalışması. Nitel Sosyal Bilimler, 3(2), 231-257. DOI: https://doi.org/10.47105/nsb.937091
  • Yılmazlı-Trout, İ. & Yıldırım, F. (2022). Teaching experiences of faculty members in Turkey during the Covid-19 pandemic: A Photovoice study. Journal of Comparative & International Higher Education, 14(3A), 10-32. DOI: https://doi.org/10.32674/jcihe.v14i3a.4144

Academic, Socio-Cultural and Economic Problems of University Students: Photovoice Application

Yıl 2023, Cilt: 7 Sayı: 4, 1260 - 1287, 23.10.2023
https://doi.org/10.34056/aujef.1224078

Öz

This study aims to determine the academic, socio-cultural and economic problems faced by university students and develop solutions. In the study, action research, one of the qualitative patterns, was carried out with a focus on photovoice. The participants consist of 12 students. The data were analyzed through content analysis. According to the result of the study, the academic, socio-cultural and economic problems of the students were grouped under five themes and 27 codes. When the theme and codes are evaluated as a whole, it has been seen that students face many problems in terms of academic, socio-cultural and economic aspects (In the themes of target, content, teaching processes, measurement-evaluation and socio-cultural and economic conditions). In order to solve these problems, suggestions have been developed such as providing in-service trainings to academic and administrative staff, making necessary education investments and supporting student income. The research results and suggestions were shared with the decision makers and it was ensured/aimed to eliminate/minimize the academic, socio-cultural and economic problems faced by the students.

Kaynakça

  • Aksoy, N. (2003). Eylem araştırması: Eğitimsel uygulamaları iyileştirme ve değiştirmede kullanılacak bir yöntem. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 36, 474-489.
  • Aspiras, L., & Aspiras, E. (2014, 10-11 Aralık). Perceived stress factors and academic performance of the sophomore IT students of QSU Cabarroguis Campus. Paper presented at International Conference on Economics, Education and Humanities, Bali, Indonesia. DOI: https://doi.org/10.15242/ICEHM.ED1214125
  • Astuti, B., Purnama, D. S., Kurniasari, M., & Lestari, R. (2021). Profile of problems faced by students attending counseling services at Yogyakarta State University. In The 2nd International on Meaningful Education (2nd ICMEd), KnE Social Sciences, pp. 417–425. DOI: https://doi.org/10.18502/kss.v6i2.10005
  • Başkale, H. (2016). Nitel araştırmalarda geçerlik, güvenirlik ve örneklem büyüklüğünün belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 9(1), 23-28.
  • Beverly, J. (1993). Teacher as researcher. ERIC Clearinhouse on Teacher Education.
  • Close, H. (2007). The use of photography as a qualitative research tool. Nurse Researcher, 15(1), 27-36. DOI: https://10.7748/nr2007.10.15.1.27.c6052
  • Creswell, J. W., & Plano Clark, V. L. (2018). Karma yöntem araştırmaları tasarımı ve yürütülmesi (3. Baskı). (Çev. Edt. Y. Dede & S. B. Demir). Anı Yayıncılık.
  • Dagdag, J. D., Cuizon, H. G., & Bete, A. O. (2019). College students’problems and their link to academic performance: Basis for needs driven student program. Journal of Research, Policy & Practice of Teachers & Teacher Education, 9(2), 54-65. DOI: https://doi.org/10.37134/jrpptte.vol9.no2.5.2019
  • Donat A., Bilgiç B., Eskiocak A., & Koşar D., (2019). Üniversite öğrencilerinin sorunları ve çözüm önerileri. Journal of Higher Education and Science, 9(3), 451-459. DOI: https://doi.org/10.5961/jhes.2019.345
  • Doygun, Ö., & Güleç, S. (2012). The problems faced by university students and proposals for solution. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 47, 1115-1123. DOI: 10.1016/j.sbspro.2012.06.788
  • Elliot, J. (1991). Action Research for educational change. Open University Press.
  • Gebhard, J. G. (2012). International students’ adjustment problems and behaviors. Journal of International Students, 2(2), 184-193.
  • Güven, İ., & Tunç, B. (2007). Lisansüstü öğretim öğrencilerinin akademik sorunları. Millî Eğitim, 173, 157-172.
  • Haykır, M. (2003). Anadolu Güzel Sanatlar Lisesinde öğrenci sorunları sorunların sanat eğitimine etkisi ve öğrenci beklentileri. (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir. Yükseköğretim Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No: 130149) https://istatistik.yok.gov.tr/ Erişim Tarihi: 10.11.2022
  • Kacur, M., & Atak, M. (2011). Üniversite öğrencilerinin sorun alanları ve sorunlarla başetme yolları: Erciyes Üniversitesi örneği. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 31(2), 273-297.
  • Kapasa, J., Samuels, E. B., & Mulendema, P. J. (2015). Problems faced by students and lecturers in teaching and learning of approximation in primary colleges of education: A case study of 4 primary colleges on the copperbelt province-Zambia. Journal of Education and Practice, 6(17), 137-146.
  • Karataş, Z. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Manevi Temelli Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 1(1), 62-80.
  • Karim, N. A., & Yin, K. Y. (2013). Outcome-based education: An approach for teaching and learning development. Journal of Research, Policy & Practice of Teachers & Teacher Education, 3(1), 26-35.
  • Katalo, K., & Banat, B. (2006). Academic problems among Hebron University students. Hebron University Research Journal, 2(2), 83-109.DOI: https://ssrn.com/abstract=1605083
  • Lin, M., Pan, C., & Ching, G. (2015). Common problems and coping solutions of university students in Taiwan. International Journal of Research Studies in Education, 4(1), 3-16.
  • McNiff, S. (2018). Philosophical and practical foundations of artistic inquiry. In P. Leavy (Ed.), Handbook of arts-based research (pp. 22–36). Guilford Press.
  • Nowell, B. L., Berkowitz, S. L., Deacon, Z., & Foster-Fishman, P. (2006). Revealing the cues within community places: Stories of identity, history, and possibility. American Journal of Community Psychology, 37, 29-46. DOI: 10.1007/s10464-005-9006-3
  • Nugent, F. A. (1990). An introduction to the profession of counseling. Merrill Publishing Company.
  • Nykiforuk, C. I. J., Vallianatos, H., & Nieuwendyk, L. M. (2011). Photovoice as a method for revealing community perceptions of the built and social environment. International Journal of Qualitative Methods, 10(2), 103-124. DOI: https://doi.org/10.1177/1609406911010002
  • Özkan, N., (2021). Farklı eğitim düzeyine sahip kadınların cinselliğe bakışının online seslifoto yöntemi (OSF) ile incelenmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Üsküdar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. Yükseköğretim Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No: 679496)
  • Pink, S., Kèurti, L., & Afonso, A.I. (2004). Working images: Visual research and representation in ethnography. London: Routledge.
  • Sönmez, V. (2003). Yükseköğretimin yeniden yapılanması üzerine bir deneme. Eğitim araştırmaları, 12, 4-12.
  • Topkaya, N., & Meydan, B. (2013). Üniversite öğrencilerinin problem yaşadıkları alanlar, yardım kaynakları ve psikolojik yardım alma niyetleri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 25-37
  • Wang, C., & Burris, M. (1997). Photovoice: concept, methodology, and use for participatory needs assessment. Health Education & Behavior, 24(3):369-87. DOI: https://doi.org/10.1177/109019819702400309
  • Yavuzer, H., Meşeci, F., Demir, İ., & Sertel, Ç. (2005). Günümüz üniversite gençliğinin sorunları. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 79-91.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (6. Baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmazlı-Trout, İ. & Yıldırım, F. (2021). Lisansüstü öğrencilerinin gözünden kampüs ortamı: Bir photovoice (Fotoses) çalışması. Nitel Sosyal Bilimler, 3(2), 231-257. DOI: https://doi.org/10.47105/nsb.937091
  • Yılmazlı-Trout, İ. & Yıldırım, F. (2022). Teaching experiences of faculty members in Turkey during the Covid-19 pandemic: A Photovoice study. Journal of Comparative & International Higher Education, 14(3A), 10-32. DOI: https://doi.org/10.32674/jcihe.v14i3a.4144
Yıl 2023, Cilt: 7 Sayı: 4, 1260 - 1287, 23.10.2023
https://doi.org/10.34056/aujef.1224078

Öz

Kaynakça

  • Aksoy, N. (2003). Eylem araştırması: Eğitimsel uygulamaları iyileştirme ve değiştirmede kullanılacak bir yöntem. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 36, 474-489.
  • Aspiras, L., & Aspiras, E. (2014, 10-11 Aralık). Perceived stress factors and academic performance of the sophomore IT students of QSU Cabarroguis Campus. Paper presented at International Conference on Economics, Education and Humanities, Bali, Indonesia. DOI: https://doi.org/10.15242/ICEHM.ED1214125
  • Astuti, B., Purnama, D. S., Kurniasari, M., & Lestari, R. (2021). Profile of problems faced by students attending counseling services at Yogyakarta State University. In The 2nd International on Meaningful Education (2nd ICMEd), KnE Social Sciences, pp. 417–425. DOI: https://doi.org/10.18502/kss.v6i2.10005
  • Başkale, H. (2016). Nitel araştırmalarda geçerlik, güvenirlik ve örneklem büyüklüğünün belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 9(1), 23-28.
  • Beverly, J. (1993). Teacher as researcher. ERIC Clearinhouse on Teacher Education.
  • Close, H. (2007). The use of photography as a qualitative research tool. Nurse Researcher, 15(1), 27-36. DOI: https://10.7748/nr2007.10.15.1.27.c6052
  • Creswell, J. W., & Plano Clark, V. L. (2018). Karma yöntem araştırmaları tasarımı ve yürütülmesi (3. Baskı). (Çev. Edt. Y. Dede & S. B. Demir). Anı Yayıncılık.
  • Dagdag, J. D., Cuizon, H. G., & Bete, A. O. (2019). College students’problems and their link to academic performance: Basis for needs driven student program. Journal of Research, Policy & Practice of Teachers & Teacher Education, 9(2), 54-65. DOI: https://doi.org/10.37134/jrpptte.vol9.no2.5.2019
  • Donat A., Bilgiç B., Eskiocak A., & Koşar D., (2019). Üniversite öğrencilerinin sorunları ve çözüm önerileri. Journal of Higher Education and Science, 9(3), 451-459. DOI: https://doi.org/10.5961/jhes.2019.345
  • Doygun, Ö., & Güleç, S. (2012). The problems faced by university students and proposals for solution. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 47, 1115-1123. DOI: 10.1016/j.sbspro.2012.06.788
  • Elliot, J. (1991). Action Research for educational change. Open University Press.
  • Gebhard, J. G. (2012). International students’ adjustment problems and behaviors. Journal of International Students, 2(2), 184-193.
  • Güven, İ., & Tunç, B. (2007). Lisansüstü öğretim öğrencilerinin akademik sorunları. Millî Eğitim, 173, 157-172.
  • Haykır, M. (2003). Anadolu Güzel Sanatlar Lisesinde öğrenci sorunları sorunların sanat eğitimine etkisi ve öğrenci beklentileri. (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir. Yükseköğretim Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No: 130149) https://istatistik.yok.gov.tr/ Erişim Tarihi: 10.11.2022
  • Kacur, M., & Atak, M. (2011). Üniversite öğrencilerinin sorun alanları ve sorunlarla başetme yolları: Erciyes Üniversitesi örneği. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 31(2), 273-297.
  • Kapasa, J., Samuels, E. B., & Mulendema, P. J. (2015). Problems faced by students and lecturers in teaching and learning of approximation in primary colleges of education: A case study of 4 primary colleges on the copperbelt province-Zambia. Journal of Education and Practice, 6(17), 137-146.
  • Karataş, Z. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Manevi Temelli Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 1(1), 62-80.
  • Karim, N. A., & Yin, K. Y. (2013). Outcome-based education: An approach for teaching and learning development. Journal of Research, Policy & Practice of Teachers & Teacher Education, 3(1), 26-35.
  • Katalo, K., & Banat, B. (2006). Academic problems among Hebron University students. Hebron University Research Journal, 2(2), 83-109.DOI: https://ssrn.com/abstract=1605083
  • Lin, M., Pan, C., & Ching, G. (2015). Common problems and coping solutions of university students in Taiwan. International Journal of Research Studies in Education, 4(1), 3-16.
  • McNiff, S. (2018). Philosophical and practical foundations of artistic inquiry. In P. Leavy (Ed.), Handbook of arts-based research (pp. 22–36). Guilford Press.
  • Nowell, B. L., Berkowitz, S. L., Deacon, Z., & Foster-Fishman, P. (2006). Revealing the cues within community places: Stories of identity, history, and possibility. American Journal of Community Psychology, 37, 29-46. DOI: 10.1007/s10464-005-9006-3
  • Nugent, F. A. (1990). An introduction to the profession of counseling. Merrill Publishing Company.
  • Nykiforuk, C. I. J., Vallianatos, H., & Nieuwendyk, L. M. (2011). Photovoice as a method for revealing community perceptions of the built and social environment. International Journal of Qualitative Methods, 10(2), 103-124. DOI: https://doi.org/10.1177/1609406911010002
  • Özkan, N., (2021). Farklı eğitim düzeyine sahip kadınların cinselliğe bakışının online seslifoto yöntemi (OSF) ile incelenmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Üsküdar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. Yükseköğretim Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No: 679496)
  • Pink, S., Kèurti, L., & Afonso, A.I. (2004). Working images: Visual research and representation in ethnography. London: Routledge.
  • Sönmez, V. (2003). Yükseköğretimin yeniden yapılanması üzerine bir deneme. Eğitim araştırmaları, 12, 4-12.
  • Topkaya, N., & Meydan, B. (2013). Üniversite öğrencilerinin problem yaşadıkları alanlar, yardım kaynakları ve psikolojik yardım alma niyetleri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 25-37
  • Wang, C., & Burris, M. (1997). Photovoice: concept, methodology, and use for participatory needs assessment. Health Education & Behavior, 24(3):369-87. DOI: https://doi.org/10.1177/109019819702400309
  • Yavuzer, H., Meşeci, F., Demir, İ., & Sertel, Ç. (2005). Günümüz üniversite gençliğinin sorunları. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 79-91.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (6. Baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmazlı-Trout, İ. & Yıldırım, F. (2021). Lisansüstü öğrencilerinin gözünden kampüs ortamı: Bir photovoice (Fotoses) çalışması. Nitel Sosyal Bilimler, 3(2), 231-257. DOI: https://doi.org/10.47105/nsb.937091
  • Yılmazlı-Trout, İ. & Yıldırım, F. (2022). Teaching experiences of faculty members in Turkey during the Covid-19 pandemic: A Photovoice study. Journal of Comparative & International Higher Education, 14(3A), 10-32. DOI: https://doi.org/10.32674/jcihe.v14i3a.4144
Yıl 2023, Cilt: 7 Sayı: 4, 1260 - 1287, 23.10.2023
https://doi.org/10.34056/aujef.1224078

Öz

Kaynakça

  • Aksoy, N. (2003). Eylem araştırması: Eğitimsel uygulamaları iyileştirme ve değiştirmede kullanılacak bir yöntem. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 36, 474-489.
  • Aspiras, L., & Aspiras, E. (2014, 10-11 Aralık). Perceived stress factors and academic performance of the sophomore IT students of QSU Cabarroguis Campus. Paper presented at International Conference on Economics, Education and Humanities, Bali, Indonesia. DOI: https://doi.org/10.15242/ICEHM.ED1214125
  • Astuti, B., Purnama, D. S., Kurniasari, M., & Lestari, R. (2021). Profile of problems faced by students attending counseling services at Yogyakarta State University. In The 2nd International on Meaningful Education (2nd ICMEd), KnE Social Sciences, pp. 417–425. DOI: https://doi.org/10.18502/kss.v6i2.10005
  • Başkale, H. (2016). Nitel araştırmalarda geçerlik, güvenirlik ve örneklem büyüklüğünün belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 9(1), 23-28.
  • Beverly, J. (1993). Teacher as researcher. ERIC Clearinhouse on Teacher Education.
  • Close, H. (2007). The use of photography as a qualitative research tool. Nurse Researcher, 15(1), 27-36. DOI: https://10.7748/nr2007.10.15.1.27.c6052
  • Creswell, J. W., & Plano Clark, V. L. (2018). Karma yöntem araştırmaları tasarımı ve yürütülmesi (3. Baskı). (Çev. Edt. Y. Dede & S. B. Demir). Anı Yayıncılık.
  • Dagdag, J. D., Cuizon, H. G., & Bete, A. O. (2019). College students’problems and their link to academic performance: Basis for needs driven student program. Journal of Research, Policy & Practice of Teachers & Teacher Education, 9(2), 54-65. DOI: https://doi.org/10.37134/jrpptte.vol9.no2.5.2019
  • Donat A., Bilgiç B., Eskiocak A., & Koşar D., (2019). Üniversite öğrencilerinin sorunları ve çözüm önerileri. Journal of Higher Education and Science, 9(3), 451-459. DOI: https://doi.org/10.5961/jhes.2019.345
  • Doygun, Ö., & Güleç, S. (2012). The problems faced by university students and proposals for solution. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 47, 1115-1123. DOI: 10.1016/j.sbspro.2012.06.788
  • Elliot, J. (1991). Action Research for educational change. Open University Press.
  • Gebhard, J. G. (2012). International students’ adjustment problems and behaviors. Journal of International Students, 2(2), 184-193.
  • Güven, İ., & Tunç, B. (2007). Lisansüstü öğretim öğrencilerinin akademik sorunları. Millî Eğitim, 173, 157-172.
  • Haykır, M. (2003). Anadolu Güzel Sanatlar Lisesinde öğrenci sorunları sorunların sanat eğitimine etkisi ve öğrenci beklentileri. (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir. Yükseköğretim Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No: 130149) https://istatistik.yok.gov.tr/ Erişim Tarihi: 10.11.2022
  • Kacur, M., & Atak, M. (2011). Üniversite öğrencilerinin sorun alanları ve sorunlarla başetme yolları: Erciyes Üniversitesi örneği. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 31(2), 273-297.
  • Kapasa, J., Samuels, E. B., & Mulendema, P. J. (2015). Problems faced by students and lecturers in teaching and learning of approximation in primary colleges of education: A case study of 4 primary colleges on the copperbelt province-Zambia. Journal of Education and Practice, 6(17), 137-146.
  • Karataş, Z. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Manevi Temelli Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 1(1), 62-80.
  • Karim, N. A., & Yin, K. Y. (2013). Outcome-based education: An approach for teaching and learning development. Journal of Research, Policy & Practice of Teachers & Teacher Education, 3(1), 26-35.
  • Katalo, K., & Banat, B. (2006). Academic problems among Hebron University students. Hebron University Research Journal, 2(2), 83-109.DOI: https://ssrn.com/abstract=1605083
  • Lin, M., Pan, C., & Ching, G. (2015). Common problems and coping solutions of university students in Taiwan. International Journal of Research Studies in Education, 4(1), 3-16.
  • McNiff, S. (2018). Philosophical and practical foundations of artistic inquiry. In P. Leavy (Ed.), Handbook of arts-based research (pp. 22–36). Guilford Press.
  • Nowell, B. L., Berkowitz, S. L., Deacon, Z., & Foster-Fishman, P. (2006). Revealing the cues within community places: Stories of identity, history, and possibility. American Journal of Community Psychology, 37, 29-46. DOI: 10.1007/s10464-005-9006-3
  • Nugent, F. A. (1990). An introduction to the profession of counseling. Merrill Publishing Company.
  • Nykiforuk, C. I. J., Vallianatos, H., & Nieuwendyk, L. M. (2011). Photovoice as a method for revealing community perceptions of the built and social environment. International Journal of Qualitative Methods, 10(2), 103-124. DOI: https://doi.org/10.1177/1609406911010002
  • Özkan, N., (2021). Farklı eğitim düzeyine sahip kadınların cinselliğe bakışının online seslifoto yöntemi (OSF) ile incelenmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Üsküdar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. Yükseköğretim Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No: 679496)
  • Pink, S., Kèurti, L., & Afonso, A.I. (2004). Working images: Visual research and representation in ethnography. London: Routledge.
  • Sönmez, V. (2003). Yükseköğretimin yeniden yapılanması üzerine bir deneme. Eğitim araştırmaları, 12, 4-12.
  • Topkaya, N., & Meydan, B. (2013). Üniversite öğrencilerinin problem yaşadıkları alanlar, yardım kaynakları ve psikolojik yardım alma niyetleri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 25-37
  • Wang, C., & Burris, M. (1997). Photovoice: concept, methodology, and use for participatory needs assessment. Health Education & Behavior, 24(3):369-87. DOI: https://doi.org/10.1177/109019819702400309
  • Yavuzer, H., Meşeci, F., Demir, İ., & Sertel, Ç. (2005). Günümüz üniversite gençliğinin sorunları. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 79-91.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (6. Baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmazlı-Trout, İ. & Yıldırım, F. (2021). Lisansüstü öğrencilerinin gözünden kampüs ortamı: Bir photovoice (Fotoses) çalışması. Nitel Sosyal Bilimler, 3(2), 231-257. DOI: https://doi.org/10.47105/nsb.937091
  • Yılmazlı-Trout, İ. & Yıldırım, F. (2022). Teaching experiences of faculty members in Turkey during the Covid-19 pandemic: A Photovoice study. Journal of Comparative & International Higher Education, 14(3A), 10-32. DOI: https://doi.org/10.32674/jcihe.v14i3a.4144
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Murat Korucuk 0000-0001-5147-9865

Yayımlanma Tarihi 23 Ekim 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Korucuk, M. (2023). Üniversite Öğrencilerinin Akademik, Sosyo-Kültürel ve Ekonomik Sorunları: Fotoses Uygulaması. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(4), 1260-1287. https://doi.org/10.34056/aujef.1224078
AMA Korucuk M. Üniversite Öğrencilerinin Akademik, Sosyo-Kültürel ve Ekonomik Sorunları: Fotoses Uygulaması. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Ekim 2023;7(4):1260-1287. doi:10.34056/aujef.1224078
Chicago Korucuk, Murat. “Üniversite Öğrencilerinin Akademik, Sosyo-Kültürel Ve Ekonomik Sorunları: Fotoses Uygulaması”. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 7, sy. 4 (Ekim 2023): 1260-87. https://doi.org/10.34056/aujef.1224078.
EndNote Korucuk M (01 Ekim 2023) Üniversite Öğrencilerinin Akademik, Sosyo-Kültürel ve Ekonomik Sorunları: Fotoses Uygulaması. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 7 4 1260–1287.
IEEE M. Korucuk, “Üniversite Öğrencilerinin Akademik, Sosyo-Kültürel ve Ekonomik Sorunları: Fotoses Uygulaması”, Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 7, sy. 4, ss. 1260–1287, 2023, doi: 10.34056/aujef.1224078.
ISNAD Korucuk, Murat. “Üniversite Öğrencilerinin Akademik, Sosyo-Kültürel Ve Ekonomik Sorunları: Fotoses Uygulaması”. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 7/4 (Ekim 2023), 1260-1287. https://doi.org/10.34056/aujef.1224078.
JAMA Korucuk M. Üniversite Öğrencilerinin Akademik, Sosyo-Kültürel ve Ekonomik Sorunları: Fotoses Uygulaması. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2023;7:1260–1287.
MLA Korucuk, Murat. “Üniversite Öğrencilerinin Akademik, Sosyo-Kültürel Ve Ekonomik Sorunları: Fotoses Uygulaması”. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 7, sy. 4, 2023, ss. 1260-87, doi:10.34056/aujef.1224078.
Vancouver Korucuk M. Üniversite Öğrencilerinin Akademik, Sosyo-Kültürel ve Ekonomik Sorunları: Fotoses Uygulaması. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2023;7(4):1260-87.

Eğitim Fakültesi Dergisi - Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi

Tel: +90 222 335 05 79          Faks: +90 222 335 05 73          E-posta: aujef@anadolu.edu.tr

İnternet Adresi: dergipark.org.tr/tr/pub/aujef

ZZPdzvlpK9r_Df9C3M7j1rNRi7hhHRvPhlklJ3lfi5jk86Jd1s0Y5wcQ1QgbVaAP5Q=w300-rw  32GbAQWrubLZX4mVPClpLN0fRbAd3ru5BefccDAj7nKD8vz-_NzJ1ph_4WMYNefp3A=w300-rw  aYbdIM1abwyVSUZLDKoE0CDZGRhlkpsaPOg9tNnBktUQYsXflwknnOn2Ge1Yr7rImGk=w300-rw


by-nc-sa.png

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.