The purpose of the study is to investigate the mathematical competence of 8th grade students in the context of teaching problem solving strategies. In the study, students were taught problem-solving strategies and were asked to solve problems prepared on these strategies using the appropriate strategy. The study was conducted with 32 eighth grade students in an elementary school. The data were analyzed using the content analysis method. The results of the pretest and posttest on mathematical competence suggest that the exercise in which problem-solving strategies were taught increased the level of mathematical competence of the students. In addition, data from the semi-structured interview sheets, student solution sheets, and observation notes identified progress in the students' problem-solving process and implementation of mathematical processes.
Mathematical literacy mathematical processes problem solving problem solving strategies Matematik okuryazarlığı matematiksel süreçler problem çözme problem çözme stratejileri
Mathematical literacy mathematical processes problem solving problem solving strategies Matematik okuryazarlığı matematiksel süreçler problem çözme problem çözme stratejileri
Çalışmanın amacı, 8. sınıf öğrencilerinin problem çözme stratejilerinin öğretildiği süreçte matematik okuryazarlıklarının incelenmesidir. Çalışma sürecinde öğrencilere problem çözme stratejileri öğretilerek bu stratejilerle ilgili hazırlanan problemleri uygun stratejiyi kullanarak çözmeleri istenmiştir. Öğrencilerin çözüm süreçlerindeki ve matematik okuryazarlığındaki değişim, matematiksel süreçler (formüle etme, yürütme, yorumlama ve değerlendirme) bağlamında ele alınmıştır. Çalışma Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Ankara ilinde bir ortaokulda öğrenim gören 32 sekizinci sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın başında ve sonunda matematik okuryazarlığı testi ön test ve son test olarak uygulanmış ve elde edilen nicel veriler, SPSS paket programında yer alan istatistiksel testler yoluyla analiz edilmiştir. Çalışma sürecinde ise, yarı yapılandırılmış görüşme formu, gözlem formu, yazılı görüş formu ve öğrenci çözüm kâğıtlarından veriler toplanmıştır. Bu veriler içerik analizi yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Matematik okuryazarlığı ön test ve son testinden elde edilen bulgulara göre, problem çözme stratejilerinin öğretildiği uygulamanın öğrencilerin matematik okuryazarlığı seviyesini arttırdığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, yarı yapılandırılmış görüşme formları, öğrenci çözüm kâğıtları ve gözlem notlarından elde edilen verilere göre öğrencilerin problem çözüm süreci ve matematiksel süreçleri işe koşmada ilerlemeler tespit edilmiştir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | July 25, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 8 Issue: 3 |
Education Faculty Journal - Anadolu University Journal of Education Faculty
Phone: +90 222 335 05 79 Fax: +90 222 335 05 73 E-mail: aujef@anadolu.edu.tr
Website: dergipark.org.tr/en/pub/aujef
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.