Bu çalışmanın amacı aktif öğrenme gruplarındaki kültürlerarası etkileşim örüntülerini ortaya çıkarmaktır. Çalışma grubunu 15-17 yaş aralığındaki, 9., 10 ve 11. sınıfta eğitimlerine devam etmekte olan 28 öğrenci oluşturmaktadır. Söz konusu katılımcı öğrenciler Romanya, Polonya ve Türkiye’de yer alan güzel sanatlar liselerinde öğrenim görmektedirler. Bu üç okul, Erasmus+ Programı tarafından desteklenen “Sanat Köprüleri Oluşturmak” (Building Bridges through Arts) Projesi kapsamında ortak etkinlikler yürütmek amacı ile biraraya gelmişlerdir. Etkinlikler, aktif öğrenme grupları şeklinde gerçekleştirilmiştir. Çalışmada yarı yapılandırılmış görüşme soruları kullanılmıştır. Görüşme sorularının analizi sonucunda öğrenciler, aktif öğrenme grupları oluşturulmasının farklı kültürleri tanıma, kişiler arası etkileşimin güçlenmesi, işbirliğine teşvik etmesi, birlikte ürün oluşturulması, birlikte karar vermeyi kolaylaştırması, zamanı olumlu yönetme konusunda görüşler bildirmişlerdir.
The aim of this study is to reveal intercultural interaction patterns in active learning groups. The study group consists of 28 students between ages of 15-17 who continue their education in the 9th, 10th and 11th grades. The participating students in question are studying at fine arts high schools in Romania, Poland and Türkiye. These three schools came together to carry out joint activities with the scope of the “Building Bridges through Arts” Project supported by Erasmus+ Programme. Activities were carried out in active learning groups. Semi-structured interview questions were used in the study. As a result of the analysis of the interview questions, students expressed opinions that creating active learning groups helped them learn about different cultures, strengthen interpersonal interaction, create products together; encourage collaboration, facilitate making decisions together and enhance positive time management.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Lifelong learning, Multicultural Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | July 25, 2024 |
Submission Date | December 18, 2023 |
Acceptance Date | July 25, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 8 Issue: 3 |
Anadolu University Journal of Education Faculty
Phone: +90 222 335 05 79 Fax: +90 222 335 05 73 E-mail: aujef@anadolu.edu.tr
Website: dergipark.org.tr/en/pub/aujef
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.