Otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan birçok birey konuşmayı etkili bir iletişim türü olarak kullanmakta güçlük çekmektedir. Alternatif ve destekleyici iletişim sistemlerinin (ADİS) OSB olan bireylerin iletişim yeterliliğini geliştirdiğine ve konuşma gelişimini desteklediğine dair gittikçe artan sayıda araştırma verisi bulunmaktadır. Bu çalışmada OSB olan bireyler için yardımlı ADİS'in uygulanması konusunda yazılan “Aided augmentative communication for individuals with autism spectrum disorders” adlı kitap, içeriği ve alandaki önemi bakımından incelenmiştir.
Alternatif ve destekleyici iletişim karmaşık iletişim gereksinimi otizm spektrum bozukluğu iletişim konuşma
Many individuals with autism spectrum disorder (ASD) have difficulties using speech as an effective form of communication. There is an increasing number of research data show that augmentative and alternative communication (AAC) systems improve the communication competence and support the speech development of individuals with ASD. In this study, the book titled “Aided augmentative communication for individuals with autism spectrum disorders”, which was written on the implementation of aided AAC systems for individuals with ASD, was examined in terms of its content and importance in the field.
Augmentative and alternative communication complex communication needs autism spectrum disorder communication speech
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Autism and Spectrum Disorder Education |
Journal Section | Book Review and Translations |
Authors | |
Publication Date | October 27, 2024 |
Submission Date | May 23, 2024 |
Acceptance Date | October 14, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 8 Issue: 4 |
Education Faculty Journal - Anadolu University Journal of Education Faculty
Phone: +90 222 335 05 79 Fax: +90 222 335 05 73 E-mail: aujef@anadolu.edu.tr
Website: dergipark.org.tr/en/pub/aujef
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.