Web Tabanlı Yatırımcı İlişkileri Yönetimi Uygulamaları: Borsa İstanbul’da İşlem Gören Sigorta Sektörü Şirketleri Üzerine Bir Analiz
Year 2017,
Volume: 17 Issue: 2, 113 - 124, 15.06.2017
Doç. Dr. Fatih Temizel
,
Yrd. Doç. Dr. S. Fatih Kostakoğlu
Abstract
Halka arz edilen şirketlerin en büyük hedefi daha yüksek piyasa değerine ulaşabilmektir. Bu gerçek, finansal piyasalardaki aktörler ile ilişkilerin yatırımcı ilişkileri yönetimi uygulamaları ile yönlendirilmesi ihtiyacını ortaya koymaktadır. Dolayısıyla web siteleri önemli bir iletişim aracı olarak karşımıza çıkmaktadır. Çalışmada Borsa İstanbul’da işlem gören Sigorta Sektörü şirketleri analiz edilmiştir. Analizde web tabanlı yatırımcı ilişkileri yönetiminde kullanılan araçlardan yararlanılmış ve bu araçlar Türkiye Yatırımcı İlişkileri Derneği’nin (TÜYİD) hazırladığı Skor Kart’a göre analiz edilmiştir. Analize konu olarak Sigorta Sektöründe faaliyet gösteren şirketler seçilmiştir. Bunun nedeni, sektörün yurt içi ve yurt dışı yatırımcı açısından artan önemidir. Elde edilen puanlara göre Sigorta Sektöründe web tabanlı yatırımcı ilişkileri uygulamalarında en başarılı şirketin Avivasa Emeklilik ve Hayat A.Ş (AVISA) olduğu ve diğerlerinin onu takip ettiği görülmektedir.
References
- Balta, S. G. İ. (1997). Türkiye’de Sigorta Sektörünün Gelişimi, Ekonomideki Yeri ve Önemi, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
- Bayram, F., Temizel F. ve Sarıkaya M., (2009). Yatırımcı İlişkileri Yönetimi: Bir Halkla İlişkiler Aracı Olarak Kullanımı ve Değerlendirilmesi, 1. Uluslararası Halkla İlişkiler Sempozyumu, [sunulmuş bildiri] Girne, KKTC.
- Benligiray, Y, Kılıç M., (2011). Halka Açık Şirketler İçin Kurumsal Yönetim Derecelendirme Model Önerisi, T.C. Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Yayınları No.217. Eskişehir.
- Callison, C. (2003). Media Relations and the Internet: How Fortune 500 Company Web Sites Assist Journalists in News Gathering, Public Relations Review, 29, 29-41.
- Dolphin, Richard R. (2004). The Strategic Role of Investor Relations, Corporate Communicaitons: An International Journal, 9(1), 25-42.
- Ettredge, M. ve John Gerdes, Jr. (2005). Timeliness of Investor Relations Data at Corporate Web Sites, Communications of the ACM, 48(1).
- Genç Ö. (2002). Sigortacılık Sektörü ve Türkiye’de Sigorta Sektörünün Fon Yaratma Kapasitesi, Türkiye Kalkınma Bankası A.Ş.
- Güneş, S. (1997). Sigorta Sektörü ve Türkiye Ekonomisindeki Yeri, Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
- Hamid, F. Z. A.(2005). Malaysian Companies’ Use of the Internet for Investor Relations, Corporate Governance, 5(1), 5-14.
- Hedlin, P. (1999). The Internet as a Vehicle for Investor Relations: The Swedish Case, The European Accounting Review, 8(2), 373-381.
- Hızlı, B, P. (2007). Sigorta Sektörünün Gelişimi, Ekonomik Büyüme Üzerindeki Etkisi ve Türkiye Uygulaması, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
- Hong, Y. ve Kiousis, S. (2007). Relationship Maintenance with Financial Publics: An Analysis of Investor Relations on Small Companies’ Web Sites, International Communication Association. [sunulmuş bildiri] TBA, San Francisco: CA.
- Samsup, J. ve Yungwook K. (2003). The Effect of Web Characteristics on Relationship Building, Journal of Public Relations Research, 15(3), 199-223.
- Kılıç, M.ve Güçlü, F. (2015). Bist’te Yer Alan Şirketlere Spk Tarafindan Verilen İdari Para Cezaları Üzerine Bir İnceleme, Çanakkale 18 Mart Üniversitesi Gelişim ve Kalkınma Dergisi, 10(1).
- Kılıç M. ve Benligiray Y., (2012). Kurumsal Yönetim Değerlendirme Süreci, Denetişim, 2012/9.
- Lamb, L, F. ve McKee, K, B, (2004). Applied Public Relations: Cases in Stakeholder Management, New Jersey: Lawrence Erlbaum.
- Laskin, A, V. (2009). A Descriptive Account of the Investor Relations Profession: A National Study, Journal of Business Communication, 46(2), 208-233.
- Seitel, F. P. (2004). The Practice of Public Relations, New Jersey: Prentice Hall.
- Theaker, A, (2006). Halkla İlişkilerin El Kitabı, Çeviren: Murat Yaz, İstanbul: MediaCat Yayınları.
- Uralcan, G. Ş. , (2004). Temel Sigorta Bilgileri ve Sigorta Sektörünün Yapısal Analizi, İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.
- Wilcox, D. L. Glen T. C., Philip H. A. ve Warren K. A. (2005). Public Relations Strategies and Tactics, Boston: Pearson Inc.
www.tuyid.org. Erişim Tarihi: 15.03.2016
Year 2017,
Volume: 17 Issue: 2, 113 - 124, 15.06.2017
Doç. Dr. Fatih Temizel
,
Yrd. Doç. Dr. S. Fatih Kostakoğlu
References
- Balta, S. G. İ. (1997). Türkiye’de Sigorta Sektörünün Gelişimi, Ekonomideki Yeri ve Önemi, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
- Bayram, F., Temizel F. ve Sarıkaya M., (2009). Yatırımcı İlişkileri Yönetimi: Bir Halkla İlişkiler Aracı Olarak Kullanımı ve Değerlendirilmesi, 1. Uluslararası Halkla İlişkiler Sempozyumu, [sunulmuş bildiri] Girne, KKTC.
- Benligiray, Y, Kılıç M., (2011). Halka Açık Şirketler İçin Kurumsal Yönetim Derecelendirme Model Önerisi, T.C. Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Yayınları No.217. Eskişehir.
- Callison, C. (2003). Media Relations and the Internet: How Fortune 500 Company Web Sites Assist Journalists in News Gathering, Public Relations Review, 29, 29-41.
- Dolphin, Richard R. (2004). The Strategic Role of Investor Relations, Corporate Communicaitons: An International Journal, 9(1), 25-42.
- Ettredge, M. ve John Gerdes, Jr. (2005). Timeliness of Investor Relations Data at Corporate Web Sites, Communications of the ACM, 48(1).
- Genç Ö. (2002). Sigortacılık Sektörü ve Türkiye’de Sigorta Sektörünün Fon Yaratma Kapasitesi, Türkiye Kalkınma Bankası A.Ş.
- Güneş, S. (1997). Sigorta Sektörü ve Türkiye Ekonomisindeki Yeri, Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
- Hamid, F. Z. A.(2005). Malaysian Companies’ Use of the Internet for Investor Relations, Corporate Governance, 5(1), 5-14.
- Hedlin, P. (1999). The Internet as a Vehicle for Investor Relations: The Swedish Case, The European Accounting Review, 8(2), 373-381.
- Hızlı, B, P. (2007). Sigorta Sektörünün Gelişimi, Ekonomik Büyüme Üzerindeki Etkisi ve Türkiye Uygulaması, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
- Hong, Y. ve Kiousis, S. (2007). Relationship Maintenance with Financial Publics: An Analysis of Investor Relations on Small Companies’ Web Sites, International Communication Association. [sunulmuş bildiri] TBA, San Francisco: CA.
- Samsup, J. ve Yungwook K. (2003). The Effect of Web Characteristics on Relationship Building, Journal of Public Relations Research, 15(3), 199-223.
- Kılıç, M.ve Güçlü, F. (2015). Bist’te Yer Alan Şirketlere Spk Tarafindan Verilen İdari Para Cezaları Üzerine Bir İnceleme, Çanakkale 18 Mart Üniversitesi Gelişim ve Kalkınma Dergisi, 10(1).
- Kılıç M. ve Benligiray Y., (2012). Kurumsal Yönetim Değerlendirme Süreci, Denetişim, 2012/9.
- Lamb, L, F. ve McKee, K, B, (2004). Applied Public Relations: Cases in Stakeholder Management, New Jersey: Lawrence Erlbaum.
- Laskin, A, V. (2009). A Descriptive Account of the Investor Relations Profession: A National Study, Journal of Business Communication, 46(2), 208-233.
- Seitel, F. P. (2004). The Practice of Public Relations, New Jersey: Prentice Hall.
- Theaker, A, (2006). Halkla İlişkilerin El Kitabı, Çeviren: Murat Yaz, İstanbul: MediaCat Yayınları.
- Uralcan, G. Ş. , (2004). Temel Sigorta Bilgileri ve Sigorta Sektörünün Yapısal Analizi, İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.
- Wilcox, D. L. Glen T. C., Philip H. A. ve Warren K. A. (2005). Public Relations Strategies and Tactics, Boston: Pearson Inc.
www.tuyid.org. Erişim Tarihi: 15.03.2016