Öğretmenlerin pozitif psikolojik sermaye düzeylerini belirlemek amacıyla yapılan bu araştırma, nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, Erzincan il merkezinde bulunan ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapmakta olan öğretmenler arasından rastgele örneklem yöntemiyle seçilen toplam 217 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmadan elde edilen veriler frekans, yüzde, ortalama, standart sapma t-testi ve tek yönlü ANOVA teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre öğretmenlerin pozitif psikolojik sermaye düzeyleri oldukça yüksek çıkmıştır. Pozitif psikolojik sermaye alt boyutları açısından öğretmenlerin en yüksek ortalamaya sahip oldukları boyut, “güven” boyutu olmuştur. Öğretmenlerin pozitif psikolojik sermaye düzeyleri cinsiyetlerine göre “öz yeterlilik” boyutunda erkek öğretmenlerin lehine anlamlı bir farklılık gösterirken, “umut”, “psikolojik dayanıklılık”, “iyimserlik” boyutlarında ise anlamlı bir farklılık göstermemiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 21, 2019 |
Submission Date | July 6, 2017 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 19 Issue: 1 |
This work is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.