Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Netnografi Yöntemi Kullanılarak Arabesk ve Türk Sanat Müziği Sanal Topluluklarının İncelenmesi

Yıl 2018, Cilt: 18 Sayı: 1, 129 - 142, 25.06.2018
https://doi.org/10.18037/ausbd.550780

Öz




Bu araştırmada, internet aracılığıyla sanal toplulukların etnografik olarak incelenmesini sağlayan yeni bir nitel araştırma yöntemi olan netnografi yöntemi kullanılarak arabesk müzik ve Türk sanat müziği dinleyicilerinden oluşan sanal topluluklar incelenmektedir. Araştırmada, arabesk ve Türk sanat müziği dinleyicilerinin sanal topluluklardaki elektronik duvarlarda yer alan paylaşımları incelenerek, dinleyicilerin bu müzik türleri ile ilgili görüşleri, bu müzik türünü hangi sanatçılarla neden özdeşleştirdikleri keşfedilmeye çalışılmaktadır. Araştırmanın sonuçları müzik pazarlamacılarına, dinleyicilerinin ilgilerini daha iyi çekmelerini ve daha fazla dinleyiciye ulaşmalarını sağlayacak fikirler sunmaktadır. 

Kaynakça

  • Alavi, S., Ahuja, V., Medury, Y. (2011). ECRM Using Online Communities. The IUP Journal of Marketing Management, 10 (1), 35-44.
  • Balcı, A. (2014). Dijital Müzik Piyasası ve Son Gelişmeler, Web sayfası: www.aykutbalci.net/110314_digcharts.php, Erişim tarihi: 10 Ocak 2015.
  • Bernstein, J. S. (2007). Arts Marketing Insights: The Dynamics of Building and Retaining Performing Arts Audiences. San Francisco, CA: John Wiley & Sons.
  • Bruner, G. C. (1990). Music, Mood, and Marketing. Journal of Marketing, 54 (4), 94-104.
  • Childress, C. A., Asamen, J. K. (1998). The Emerging Relationship of Psychology and the Internet: Proposed Guidelines for Conducting Internet Intervention Research. Ethics and Behavior, 8 (1), 19-35.
  • Ergan, M. (2007). Eğlence Pazarlaması. Ankara, Detay. Gainer, B. (1995). Ritual and Relationships: Interpersonal Influences on Shared Consumption. Journal of Business Research, 32 (3), 253-260.
  • Geiger, M. (1985). Estetik Anlayış. Tomris Mengüşoğlu (Çev.). İstanbul: Remzi.
  • Gorn, G. J. (1982). The Effects of Music in Advertising on Choice Behaviour: A Classical Conditioning Approach. Journal of Marketing, 46 (1), 94-101.
  • Hafez, N., Ling, P. M. (2006). Finding the Kool Mixx: How Brown & Williamson Used Music Marketing to Sell Cigarettes. Tobacco Control, 15 (5), 359-366.
  • Hirschman, E. C., Holbrook, M. B. (1982). Hedonic Consumption: Emerging Concepts, Methods and Propositions. Journal of Marketing, 46 (3), 92-101.
  • Hogg, M. K., Banister, E. N. (2000). The Structure and Transfer of Cultural Meaning: A Study of Young Consumers and Pop Music. Advances in Consumer Research, 27, 19-23.
  • Hul, M.K., Dube, L., Chebat, J.C. (1997). The Impact of Music on Consumers’ Reactions to Waiting for Services. Journal of Retailing, 73 (1), 87-104.
  • Kellaris, J.J., Kent, R.J. (1992). The Influence of Music on Consumers’ Temporal Perceptions: Does Time Fly When You’re Having Fun?. Journal of Consumer Psychology, 1, 365-376.
  • Kozinets, R.V. (2002). The Field Behind the Screen: Using Netnography for Marketing Research in Online Communities. Journal of Marketing Research, 39 (1), 61-72.
  • Kozinets, R.V. (2012). Marketing Netnography: Prom/ot(ulgat)ing a New Research Method. Methodological Innovations Online, 7 (1), 37-45.
  • Kubacki, K., Croft, R. (2004). Mass Marketing, Music and Morality. Journal of Marketing Management, 20 (5-6), 577-590.
  • Kusek, D., Leonhard, G. (2005). The Future of Music: Manifesto for the Digital Music Revolution. Boston, MA: Berklee.
  • Lacher, K.T. (1989). Hedonic Consumption: Music as a Product. Advances in Consumer Research, 16 (1), 367-373.
  • Lewis, G. H. (1992). Who Do You Love? The Dimensions of Musical Taste. Popular Music and Communication, 2, 134-151.
  • Lull, J. (2000). Popüler Müzik ve İletişim. Turgut İblağ (Çev.). İstanbul: Chiviyazıları.
  • McAlexander, J.H., Schouten, J.W., Koenig, H.F. (2002). Building Brand Community. Journal of Marketing, 66 (1), 38-54.
  • McCracken, G. (1990). Culture and Consumption: New Approaches to the Symbolic Character of Consumer Goods and Activities. Bloomington, IN: Indiana University.
  • Milliman, R.E. (1982). Using Background Music to Affect the Behaviour of Supermarket Shoppers. Journal of Marketing, 46 (3), 86-91.
  • Milliman, R.E. (1986). The Influence of Background Music on the Behaviour of Restaurant Patrons. Journal of Consumer Research, 13 (2), 286-289.
  • Park, C.W., Young, S.M. (1986). Consumer Response to Television Commercials: The Impact of Involvement and Background Music on Brand Attitude Formation. Journal of Marketing Research, 23 (1), 11-24.
  • Perreault, W.D., Leigh, L.E. (1989). Reliability of Nominal Data Based on Qualitative Judgments. Journal of Marketing Research, 26(2), 135–148.
  • Reid, E. (1996). Informed Consent in the Study of On-line Communities: A Reflection on the Effects of Computer-Mediated Social Research. The Information Society, 12 (2), 169-174.
  • Salavuo, M. (2008). Social Media as an Opportunity for Pedagogical Change in Music Education. Journal of Music Education and Technology, 1(2/3), 121-136.
  • Shankar, A. (2000). Lost in Music? Subjective Personal Introspection and Popular Music Consumption. Qualitative Market Research, 3 (1), 27-37.
  • Slater, A. (2007). Escaping to the Gallery: Understanding the Motivations of Visitors to Galleries. International Journal of Nonprofit and Voluntary Sector Marketing, 12 (2), 149-162.
  • Uzkurt, C., Özmen, M. (2006). Pazarlama Yöneticileri İçin Yeni Bir Fırsat: Sanal Topluluklar. Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 13 (1), 23-40.
  • Varnalı, K. (2013). Dijital Kabilelerin İzinde. İstanbul: MediaCat.
  • Weber, R.P. (1990). Basic Content Analysis. 2. baskı, Newbury Park :Sage Publications.
  • Yalch, R., Spangenberg, E. (1990). Effects of Store Music on Shopping Behavior. Journal of Consumer Marketing, 7 (2), 55-63.
Toplam 34 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gökçe Cebeci Bu kişi benim

Selin Küçükkancabaş Esen

Yayımlanma Tarihi 25 Haziran 2018
Gönderilme Tarihi 6 Ekim 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 18 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Cebeci, G., & Küçükkancabaş Esen S. (2018). Netnografi Yöntemi Kullanılarak Arabesk ve Türk Sanat Müziği Sanal Topluluklarının İncelenmesi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(1), 129-142. https://doi.org/10.18037/ausbd.550780