Bu araştırmanın amacı, üniversitelerdeki sosyalleşme alanlarından duyulan memnuniyetin, öğrencilerin kendi birimlerine (fakültelerine) olan aidiyet hissi ve psikolojik iyi oluşları ile ilişkilerini araştırmaktır. Öğrencilerin, birimlerindeki sosyalleşme alanlarından yüksek düzeyde memnuniyet duymalarının daha yüksek düzeyde aidiyet hissiyle ilişkili olması ve böylece daha yüksek psikolojik iyi oluş skorları raporlaması beklenmektedir. Bu amaç doğrultusunda, 549 üniversite öğrencisi (Ortyaş = 21.20, SSyaş = 3.32) çevrimiçi bir ölçek çalışmasına katılmıştır. Katılımcılar, kendi birimlerindeki sosyalleşme alanlarından duydukları memnuniyeti değerlendirmiş ve ayrıca aidiyet hissi ve psikolojik iyi oluşlarını ölçen ölçekleri doldurmuştur. Sosyalleşme alanlarından duyulan memnuniyet ile psikolojik iyi oluş arasında doğrudan bir ilişki gözlenmemiştir. Ancak öğrencilerin sosyalleşme alanlarından duydukları memnuniyet, kendi birimlerine olan aidiyet hissini artırma yoluyla dolaylı olarak daha yüksek psikolojik iyi oluş düzeylerini yordamıştır. Bu sonuçlar öğrencilerin yaşları, cinsiyetleri, sınıf düzeyleri kontrol edildikten sonra da anlamlılığını korumuştur. Bu çalışma, tek bir büyük üniversite örneğine dayanmasına rağmen, bulguların hem akademisyenler hem de uygulamacılar için önemli tartışma konuları sunabileceğini vurgulamaktadır.
Sosyalleşme Alanları Sosyal Alan Memnuniyeti Aidiyet Hissi Psikolojik İyi Oluş
Anadolu Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi
2207E140
This research aims to examine whether students’ satisfaction with socialization areas at universities would be related to an increased sense of belonging to their units (faculties) and greater psychological well-being. Present study hypothesized that high levels of satisfaction with socialization spaces would predict increased sense of belonging, which would in turn enhance psychological well-being. 549 university students (Mage = 21. 20, SDage = 3.32) completed an online survey where they rated their satisfaction with socialization spaces in their units and completed the scales of sense of belonging and psychological well-being. There was no direct relationship between satisfaction with socialization spaces and psychological well-being. However, students’ satisfaction with socialization spaces indirectly predicted higher levels of psychological well-being through increased sense of belonging. These results remained significant after controlling for students’ age, gender, and class. Although this study is based on a single large university sample, it emphasizes that the findings can provide important discussion points for both academics and practitioners.
Socialization Spaces Satisfaction with Social Spaces Sense of Belonging Psychological Well-Being
2207E140
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kişilik ve Bireysel Farklılıklar, Sosyal Psikoloji, Sosyal ve Kişilik Psikolojisi (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 2207E140 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Mart 2024 |
Gönderilme Tarihi | 1 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 24 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.