According to ILO Convention No. 102, family benefits are social security benefits provided to people who take care of child in order to eliminate or decrease negative effects of responsibility for the maintenance of child on their living standards. Taking into account ILO Convention No. 102, family benefits in this study is limited to benefits provided with children in mind. The scope of responsibility for maintenance of child constitutes care, education and supervision of the child. This obligation continues even if parents live separately. In this regard, in cases where alimony payments determined by courts are not paid by parent who is responsible for payment of alimony, state mediates payments in question and/or, in cases where economic situation of person responsible for payment of alimony does not allow for these payments, benefits for payment of such payments by state fall within the scope of family benefits social security branch. Countries take various measures to ensure that both parents contribute to spending incurred for supervision, education and care of a child whose parents live apart and develop alimony benefit practices, which is a special type of family benefits, to provide assistance to parents in making alimony payments. In the study, family benefits practices in 37 countries were examined in order to develop an alimony benefit application proposal and an alimony benefit implementation proposal was presented by taking into account the practices of 17 countries with alimony benefit in these countries and the results of the income-expense projection.
Social Security Family Benefit Alimony Actuarial Income Projection Actuarial Expenditure Projection
102 sayılı ILO Sözleşmesine göre aile yardımları, çocuğa bakma mükellefiyetinin kişilerin yaşam standartları üzerinde yarattığı olumsuz etkilerin ortadan kaldırılması ya da azaltılması amacıyla çocuğun bakımını üstlenen kişilere yapılan sosyal güvenlik yardımlarıdır. 102 sayılı ILO Sözleşmesi dikkate alınarak bu çalışmada aile yardımları, çocuklar göz önünde bulundurularak verilen yardımlarla sınırlı tutulmuştur. Çocuğa bakma mükellefiyetinin kapsamını; çocuğun bakımı, eğitimi ve gözetimi oluşturmaktadır. Söz konusu mükellefiyet, ebeveynlerin ayrı yaşaması halinde de devam etmektedir. Bu doğrultuda mahkemelerce belirlenen nafaka ödemelerinin nafaka ödeme yükümlüsü ebeveyn tarafından ödenmemesi halinde söz konusu ödemelere devlet tarafından aracılık edilmesi ve/ve nafaka ödeme yükümlüsünün ekonomik durumunun bu ödemeleri yapmaya imkân vermediği durumlarda söz konusu ödemelerin devlet tarafından yapılmasına yönelik yardımlar, aile yardımları sosyal güvenlik kolu kapsamına girmektedir. Bu çerçevede ülkeler, ebeveynleri ayrı yaşayan çocukların bakımı, eğitimi ve gözetimi için ortaya çıkan masraflara her iki ebeveynin de katkı sağlaması için çeşitli önlemler almakta ve nafaka ödemelerinin gerçekleştirilmesinde ebeveynlere yardım sağlanması için aile yardımlarının özel bir türü olan nafaka yardımı uygulamalarını geliştirmektedir. Çalışmada nafaka yardımı önerisi geliştirilmesi amacıyla 37 ülkedeki aile yardımları uygulaması incelenmiş ve bu ülkelerde nafaka yardımı bulunan 17 ülke uygulaması ile gelir-gider projeksiyonu sonuçları dikkate alınarak bir nafaka yardımı uygulama önerisi sunulmuştur.
Sosyal Güvenlik Aile Yardımı Nafaka Aktüeryal Gelir Projeksiyonu Aktüeryal Gider Projeksiyonu
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal Güvenlik, İstatistik (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 24 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 4 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 24 Sayı: 4 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.