The process of mass production, enabled by the opportunities brought by the internet, imposes uniformity on all objects. In this process, consumers seeking uniqueness are attracted with messages like individualized products. Starting from this point, this study analyzes forty-six design-your-own websites, spanning almost all product categories, to demonstrate that such slogans as design it yourself or customized represent a form of fake individualization. The analysis involves thematic coding based on product categories, promotional information, consumer-oriented messages, and design stage details provided by the websites. The findings reveal that these websites have an extensive range of product categories. However, during the design stage, products are typically created with similar options in terms of color, pattern, size, template, and packaging. Through messages like let's design together and share your ideas, the websites appeal to collaborative design; with phrases like unique, one-of-a-kind, and different products, they promote personalization; and with words like expert, leadership, and technological, they emphasize corporate superiority. Additionally, messages such as your dreams, your style, and your fashion aim to present products as ideal options for individuals. On websites; unique, unique, special, different, style, style, etc. to create a “pseudo individualization” through the printouts of the cultural industry with the expressions of individual or personal expressions, where consumers have a chance to choose from the alternatives of the products by using their expressionsIt is seen that it has been working.
Mass individualization dijital marketing website pseudo personalization
Kitlesel üretim süreci internetin getirdiği imkânlarla tüm nesnelere bir aynılık getirmekte ve bu süreçte farklılık arayan bireyler için “kişiselleşmiş ürün” mesajlarıyla tüketici çekilmeye çalışılmaktadır. Bu noktadan hareketle “kendin tasarla” veya “kişiye özel” gibi söylemlerle tüketiciye hitap eden web site içeriklerinin sahte bir bireyselleşme olduğunu göstermek amacıyla hemen hemen tüm ürün kategorilerini kapsayan 46 kendin tasarla web sitesi içerik analizi tekniğiyle incelenmiştir. İnceleme kapsamında; sitenin ürün kategorileri, tanıtım bilgileri, tüketiciye yönelik mesajları ve ürün tasarım aşamasında yer alan bilgiler üzerinden tematik kodlamalar oluşturulmuştur. Böylelikle kendin tasarla web sitelerinin ürün kategorileri kapsamının çok geniş olduğu, ürünlerin tasarım aşamasında benzer; renk, desen, boyut, taslak, paketleme seçenekleriyle oluşturulduğu görülmektedir. Birlikte yapalım, fikrini anlat mesajlarıyla iş birliğiyle tasarıma; benzersiz, eşsiz, farklı ürün ifadeleriyle kişiselleştirmeye; uzman, liderlik, teknolojik sözleriyle işletmenin kurumsal üstünlüğüne; hayallerin, stiliniz, tarzınız mesajlarıyla ürünlerin birey için ideal seçenek olduğuna yönelik içeriklerle tüketicilerin çekilmeye çalışıldığı belirlenmiştir. Web sitelerinde; benzersiz, eşsiz, size özel, farklı, stil, tarz vb. ifadeleri kullanılarak ürünlerin alternatifleri arasından tüketicilere seçim şansı sunulduğu, “bireysel ya da kişiye özel” ifadeleriyle kültür endüstrisinin çıktısı olan nesleler üzerinden Adorno ve Baudrillard’ın ifade ettiği gibi sahte bir kişiselleşme oluşturulmaya çalışıldığı görülmektedir.
Kitlesel bireyselleştirme dijital pazarlama web site sahte bireyselleşme
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | İletişim Kuramları |
| Bölüm | Makaleler |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 25 Eylül 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 25 Kasım 2024 |
| Kabul Tarihi | 25 Haziran 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 25 Sayı: 3 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.