Rekabetçi baskıların yoğunlaşması ve sektörel değişim/dönüşümlerin artması nedeniyle, işletmeler
rakiplerin eylemlerine hızlıca tepki vererek hem mevcut müşterilerini koruma hem de yeni müşteriler
kazanmayı amaçlamaktadır. Özellikle son yıllarda sürdürülebilir rekabetçi üstünlük kazanmaya ve işletme
başarısını değerlendirmeye yönelik güven, müşteri odaklılık ve müşteri tatmini gibi stratejik avantaj
göstergeleri ön plana çıkmaktadır. Çalışmada, öncelikle işletmeye olan güvenin oluşumunda müşteri odaklılık
ve müşteri tatmininin etkisi teorik açıdan değerlendirilmiştir. Çalışmada ayrıca, bir araştırma modeli
oluşturulmuş ve test edilmiştir. Araştırmaya konu olan veriler 311 üniversite öğrencisinden elde edilmiştir.
Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre, müşteri odaklılık güveni direkt etkilemektedir ve müşteri odaklılık
müşteri tatmini aracılığıyla da dolaylı olarak güveni etkilemektedir.
Because of intensification of competitive pressure and increase of industrial change/transformation, firms aim both protecting the existing customers and gaining new ones through responding quickly to the actions of competitors. Strategic advantage indicators as trust, customer orientation and customer satisfaction plays a major role in gaining sustainable competitive advantage and evaluating the business success especially in the recent years. In this study, firstly, the effect of costumer orientation and customer satisfaction on trust to the firm is theoretically evaluated. Next, a research model was developed and tested. The data of this paper were gathered from 311 university students. The empirical findings of this study show that customer orientation directly influences the trust and customer orientation indirectly affects trust through customer satisfaction.
Baş, A., Şenbabaoğlu, E., & Dölarslan, E. Ş. (2016). İşletmelerin Müşteri Odaklılık ve Müşteri Tatmini Düzeylerinin Güven Oluşumuna Etkisi: Müşteri Boyutunda Bir Değerlendirme. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 71(4), 1267-1289. https://doi.org/10.1501/SBFder_0000002431
AMA
Baş A, Şenbabaoğlu E, Dölarslan EŞ. İşletmelerin Müşteri Odaklılık ve Müşteri Tatmini Düzeylerinin Güven Oluşumuna Etkisi: Müşteri Boyutunda Bir Değerlendirme. SBF Dergisi. December 2016;71(4):1267-1289. doi:10.1501/SBFder_0000002431
Chicago
Baş, Abdullah, Emine Şenbabaoğlu, and Emre Şahin Dölarslan. “İşletmelerin Müşteri Odaklılık Ve Müşteri Tatmini Düzeylerinin Güven Oluşumuna Etkisi: Müşteri Boyutunda Bir Değerlendirme”. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi 71, no. 4 (December 2016): 1267-89. https://doi.org/10.1501/SBFder_0000002431.
EndNote
Baş A, Şenbabaoğlu E, Dölarslan EŞ (December 1, 2016) İşletmelerin Müşteri Odaklılık ve Müşteri Tatmini Düzeylerinin Güven Oluşumuna Etkisi: Müşteri Boyutunda Bir Değerlendirme. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi 71 4 1267–1289.
IEEE
A. Baş, E. Şenbabaoğlu, and E. Ş. Dölarslan, “İşletmelerin Müşteri Odaklılık ve Müşteri Tatmini Düzeylerinin Güven Oluşumuna Etkisi: Müşteri Boyutunda Bir Değerlendirme”, SBF Dergisi, vol. 71, no. 4, pp. 1267–1289, 2016, doi: 10.1501/SBFder_0000002431.
ISNAD
Baş, Abdullah et al. “İşletmelerin Müşteri Odaklılık Ve Müşteri Tatmini Düzeylerinin Güven Oluşumuna Etkisi: Müşteri Boyutunda Bir Değerlendirme”. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi 71/4 (December 2016), 1267-1289. https://doi.org/10.1501/SBFder_0000002431.
JAMA
Baş A, Şenbabaoğlu E, Dölarslan EŞ. İşletmelerin Müşteri Odaklılık ve Müşteri Tatmini Düzeylerinin Güven Oluşumuna Etkisi: Müşteri Boyutunda Bir Değerlendirme. SBF Dergisi. 2016;71:1267–1289.
MLA
Baş, Abdullah et al. “İşletmelerin Müşteri Odaklılık Ve Müşteri Tatmini Düzeylerinin Güven Oluşumuna Etkisi: Müşteri Boyutunda Bir Değerlendirme”. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, vol. 71, no. 4, 2016, pp. 1267-89, doi:10.1501/SBFder_0000002431.
Vancouver
Baş A, Şenbabaoğlu E, Dölarslan EŞ. İşletmelerin Müşteri Odaklılık ve Müşteri Tatmini Düzeylerinin Güven Oluşumuna Etkisi: Müşteri Boyutunda Bir Değerlendirme. SBF Dergisi. 2016;71(4):1267-89.