İletişim araçları tarih boyunca iktidarın bir parçası olmuştur. Kamu yönetiminin ilk ve güçlü biçimlerinin (bürokratik) sergilendiği imparatorluklarda yazı, zamanın ve mekanın kontrolünü ele geçirme ve geliştirmeye amacıyla kullanılmış; "bilgi tekelleri", belli bir iktidarın-gücün kazanılmasını, sürdürülmesini perçinlemiştir. Günümüzde BT'in sunduğu e-çözümler, "kullanıcı dostu ortamın yaratılması" için kullanılmakta ve bunların bir bedelinin olduğu öne çıkarılmaktadır. Bu makalede amacımız var olan kamu hizmeti anlayışım ve bu arada bürokrasiyi olumlu göstermek değil. Aksine bürokrasi, vatandaşın devletle olan ilişkilerine anlayışı, duyarlılığı hakim kılarak devre dışı bırakılması gereken bir durum. Ancak burada tartışmaya açmak istediğimiz konu, bilişim teknolojileri (B1') temelinde örgütlenen ve devletle vatandaş ilişkilerini elektronik ortama taşıyarak daha hızlı, çağdaş, verimli yapacağı söylenen e-Devlet yaklaşımının 'sorgulanmaksızın ' ülkemiz kamu yönetim sistemine dahil edilmesi; 'başarılı ülke örnekleri' gösterilerek bu modele meşruluk kazandırılmasıdır. Burada e-Devlet'in ekonomi-politiği açısından dikkatlerden kaçmaması gereken nokta BT, enformasyon ve denetimi her yerden her yere taşırken, merkezin çevre üzerindeki kontrolünde verimliliği artırmak, maliyetleri düşürmek ve çalışanları teşvik etmek yönünde işlev görmekte oluşudur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2005 |
Submission Date | July 31, 2014 |
Published in Issue | Year 2005 Volume: 60 Issue: 01 |