Research Article
BibTex RIS Cite

İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN SÖZCÜK ÖĞRENME MOTİVASYON VE OKUDUĞUNU ANLAMA DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ

Year 2019, , 962 - 979, 24.03.2019
https://doi.org/10.33692/avrasyad.543666

Abstract

Motivasyon, öğrenme ve dil geliŞiminde rol oynayan önemli bir unsur olarak kelime
öğrenme sürecini de etkilemektedir. Kelime bilgisinin gelişiminde bireysel farklılıklar,
güdülenme, istek ve gayelerin katkısı vardır. Kelime bilgisi ve okuma birbirini beslemekte,
zengin kelime hazinesi anlama ve anlatma becerilerini geliştirmektedir. İlkokul dördüncü sınıf
öğrencilerinin sözcük öğrenme motivasyonu ve okuduğunu anlama düzeyleri arasında bir ilişki
olup olmadığını belirlemek amacıyla yapılan bu araştırma ilişkisel tarama modeline göre
desenlenmiştir. Araştırmanın evrenini, Kırıkkale il merkezindeki 35 ilkokuldaki 2594 dördüncü
sınıf öğrencisi; örneklemini ise, basit tesadüfi yöntemle seçilen 350 öğrenci oluşturmaktadır.
Araştırmaya katılan öğrencilerin sözcük öğrenmeye yönelik motivasyonlarını belirlemek için
Sözcük Öğrenme Motivasyon Ölçeği; okuduğunu anlama düzeylerini tespit etmek için
Okuduğunu Anlama Testi kullanılmıştır. Veriler, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Kasım ve
Aralık ayında toplanmıştır. Araştırmanın amacı öğretmen ve öğrencilere açıklanmış, öğrenciler
ders saatleri içinde sınıf ortamında veri toplama araçlarını cevaplamıĢlardır. Öğrenci cinsiyeti,
sınıf öğretmeninin cinsiyeti ve sınıf mevcudu değiĢken olarak ele alınmıĢtır. AraĢtırmadan elde
edilen bulgulara göre, kız öğrencilerin okuduğunu anlama puanları, erkek öğrencilere göre daha
yüksektir. Öğrencilerin sözcük öğrenme motivasyonu ve okuduğunu anlama puanları arasında
öğretmen cinsiyetine göre farklılık olduğu belirlenmiştir. Sınıf mevcudu 15’in altında olan
sınıflardaki öğrencilerin sözcük öğrenme motivasyonları orta; bulunduğu sınıfın mevcudu 30’un
üzerinde olan öğrencilerin sözcük öğrenme motivasyonları ise yüksektir. Sınıf öğretmeni erkek
olan öğrencilerin sözcük öğrenme motivasyonu puanları, öğretmeni kadın olan öğrencilere göre
daha yüksektir. İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama ve sözcük öğrenme
motivasyonu puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmamaktadır.

References

  • .
Year 2019, , 962 - 979, 24.03.2019
https://doi.org/10.33692/avrasyad.543666

Abstract

References

  • .
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Yasemin Kuşdemir This is me

Publication Date March 24, 2019
Submission Date February 15, 2019
Published in Issue Year 2019

Cite

APA Kuşdemir, Y. (2019). İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN SÖZCÜK ÖĞRENME MOTİVASYON VE OKUDUĞUNU ANLAMA DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 7(16), 962-979. https://doi.org/10.33692/avrasyad.543666

 27448 27618 27616   27615  27574 27609   27627


Avrasyad''de yayınlanan makaleler, Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır. Bilimsel araştırmaları kamuya ücretsiz sunmanın bilginin küresel paylaşımını artıracağı ilkesini benimseyen dergi, tüm içeriğine anında açık erişim sağlamaktadır. Makalelerdeki fikir ve görüşlerin sorumluluğu sadece yazarlarına ait olup Avrasyad''nin görüşlerini yansıtmazlar. Kullanım Şartları ve Gizlilik Politikası