Research Article
BibTex RIS Cite

YAYGIN EĞİTİM BAĞLAMINDA SOSYO-KÜLTÜREL İŞLEVLERİ AÇISINDAN KÖY ODALARI: KASTAMONU ÖRNEĞİ

Year 2015, Volume: 3 Issue: 7, 33 - 47, 15.07.2015
https://doi.org/10.33692/avrasyad.509164

Abstract

 yere sahip sözlü ve yazılı aktarımın tarihsel kronolojisine göre yazısız kültür
kodlamalarının gerçekleştiği köy odasının bir yaygın eğitim kurumu olduğunu ve işlevlerini
ortaya koymaktır. Türk Kültüründe eğitimin öneminin ilk yazılı anıt olan Orhun kitabelerinde
bahsedilmesinden yola çıkarak eğitimin resmi kurum ve kuruluşlardan önce toplumsal bir
reaksiyon olarak kendiliğinden ortaya çıkma gerekliliği bir milletin gelişimi, değerleri, kültürü için
başat bir olgu olduğu görülmektedir. Bu bağlamda eğitimin yaygın olarak gerçekleştiği süreçte
küçük yaşam alanları olan köylerdeki sosyal buluşma mekânı olan köy odalarının işlevleri ve
eğitime sağladığı katkılar Kastamonu örneğinden yola çıkarak yapılan alan araştırması sonucu
alt başlıklar halinde ele alınmış olup niteliksel verilere ulaşılmıştır. Köy odalarında büyükten
küçüğe doğru olan bilgi, görgü, gelenek aktarımının toplumda kabul gören davranışlara sahip
birey yetişmesine katkı sağladığı ve beşeri değerlerin temellerini oluşturduğu görülmüştür.
Geleneğin değişimle iç içe oluşu düşünüldüğünde günümüzün teknolojik gelişmeleri ile köy
odaları da nostalji unsuru haline gelmiştir. Teknoloji çağının kültürel değerlere karşı olumsuz
etkisine olumlu bir ivme kazandırabilmek için köy odalarının işlevselliğini sağlayacak öneriler
getirilerek hayatımızda daha fazla yer eden yaygın eğitim ihtiyacına cevap aranmaya
çalışılmıştır. 

References

  • AKÇA, Kemal. (1945). “Eski Köy Odaları”. Halkevleri Mecmuası, I(6), Ankara.
Year 2015, Volume: 3 Issue: 7, 33 - 47, 15.07.2015
https://doi.org/10.33692/avrasyad.509164

Abstract

References

  • AKÇA, Kemal. (1945). “Eski Köy Odaları”. Halkevleri Mecmuası, I(6), Ankara.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ali Osman Abdurrezzak

Publication Date July 15, 2015
Submission Date June 1, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 3 Issue: 7

Cite

APA Abdurrezzak, A. O. (2015). YAYGIN EĞİTİM BAĞLAMINDA SOSYO-KÜLTÜREL İŞLEVLERİ AÇISINDAN KÖY ODALARI: KASTAMONU ÖRNEĞİ. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 3(7), 33-47. https://doi.org/10.33692/avrasyad.509164

 27448 27618 27616   27615  27574 27609   27627


Avrasyad''de yayınlanan makaleler, Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır. Bilimsel araştırmaları kamuya ücretsiz sunmanın bilginin küresel paylaşımını artıracağı ilkesini benimseyen dergi, tüm içeriğine anında açık erişim sağlamaktadır. Makalelerdeki fikir ve görüşlerin sorumluluğu sadece yazarlarına ait olup Avrasyad''nin görüşlerini yansıtmazlar. Kullanım Şartları ve Gizlilik Politikası