Research Article
BibTex RIS Cite

HALKLA İLİŞKİLER ARACI OLARAK WEB SİTELERİ VE SOSYAL MEDYA: ARAŞTIRMA ŞİRKETLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME

Year 2019, Volume: 7 Issue: 20, 178 - 201, 20.12.2019
https://doi.org/10.33692/avrasyad.664223

Abstract

Halkla ilişkiler; kurumsal amaçlar ve toplum beklentileri arasında sürekli uyumusağlamak için hem içsel hem de dışsal paydaşlar ile iletişimi koordine etmektedir. Bu bağlamdahalkla ilişkiler, web siteleri ve sosyal medya platformlarını tanıtım aracı olarak kullanmaktadır.Buçalışmada Anahtar Eğitim ve Yönetim Danışmanlığı ve Alfa Pazar Araştırma ve Danışmanlıkaraştırma şirketlerinin web siteleri, Facebook ve Twitter sosyal medya araçları içerik analiziyöntemiyle incelenmiştir. Bu çalışmanın amacı araştırma şirketlerinin web sitelerini ve sosyalmedyayı kullanma derecelerini ve sebeplerini inceleyerek web sitelerinin ve sosyal medyanınhalkla ilişkiler aracı olarak iletişim alanındaki önemini ortaya çıkarmak ve bu sayede iletişimalanına katkıda bulunmaktır. Bu araştırma psikoloji tabanlı eğitimler veren araştırma şirketleriüzerine olmasından dolayı Anahtar Eğitim ve Yönetim Danışmanlığı ve Alfa Pazar Araştırma veDanışmanlık araştırma şirketlerinin web siteleri ve sosyal medya hesapları arasından Facebookve Twitter ile sınırlandırılmıştır. Araştırmada web siteleri ve sosyal medya hesapları içerikçözümlemesi yöntemiyle analiz edilmiştir. Bununla birlikte araştırmada Peirce’in göstergebilimyönteminden yararlanılmıştır. Bu çalışmada araştırma şirketlerinin web sitesi ve sosyal medyayıeğitim amacıylakullandıkları, halkla ilişkiler ve tanıtım amacıylakullanmadıkları sonucunavarılmıştır. Sonuç olarak iyi bir web sitesinin doğruluk, yetkinlik, güncellik, erişim, tarafsızlıközelliklerine sahip olduğu bilinmektedir. Araştırma şirketleri halkla ilişkiler ve pazarlama aracıolarak web sitelerini ve sosyal medya platformlarını etkin kullanamamaktadır

References

  • Andoh-Quainoo, Lydia. ve Annor-Antwi, Philip, (2015), “TheUse of Social Media in Public Relations: A Case of Facebook in the Ghanaian Financial Services Industry”,New Media andMass Communication, V.41: pp. 37-47.
  • ATABEK, Ümit ve Atabek, Gülseren, (2007),Medya Metinlerini Çözümlemek, Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • ATEŞ, Vildan ve Karacan, Hacer, (2009), “Abant İzzet Baysal Üniversitesi Web Sitesi Kullanılabilirlik Analizi”, Bilişim Teknolojileri Dergisi, C.2, S.2: s.33-38.
  • BİLİM, Yasin, (2007), “Göstergebilim ve Nitel Yöntemlerde Kullanımı, Avantaj ve Dezavantajları”, (Ed. A. Yüksel- B. Mil- Y. Bilim),Nitel Araştırma Neden Nasıl Niçin?,Ankara: Detay Yayıncılık, s.123-134.
  • BOYD, M.Danah ve Ellison, B. Nicole, (2007), “Social Network Sites: Definition, HistoryandScholarship”, Journal of Computer-Mediated Communication, V.13, pp.210-230. doi:10.1111/j.1083-6101.2007.00393.x.
  • ERGÜN, Mustafa ve Ergün, Ertuğrul, (2008), Web Sitelerinin Çeşitli Özellikleri ve Eğitim Kurumları Web Sitelerine Yansımaları”, Kurumsal Eğitim Bilim Dergisi, C.1, S,1: s.2-19.
  • FUCHS, Christian, (2009), “Social Networking Sitesand The Surveillance Society”, A Critical Case Study Of The Usage Of Studivz, Facebook, And Myspace By Students İn Salzburg İn The Context Of Electronic Surveillance,Salzburg/Vienna: Research Group UTI.
  • GÜÇDEMİR, Yeşim, (2015), Sanal Ortamda İletişim- Bir Halkla İlişkiler Perspektifi, İstanbul: Derin Yayınları.
  • HİLL, Laura Newland ve White, Candace, (2000),”PublicRelationsPractitioners’ Perceptionof The World Wide Web As A Communications Tool”,Public Relations Review, 26(1), 31–51. doi:10.1016/s0363-8111(00)00029-1.
  • KAVUT, Sevgi , (2019), “İletişim Araştırmalarında Kullanılan Yöntem ve Teknikler Üzerine Bir Değerlendirme”, Intermedia International E-Journal, Spring-June, C.6, S.10: s.1-14.
  • KOÇAK, Sevinç, (2016), “Sosyal Medyada Kullanılan Mesajların Halkla İlişkiler Çalışmalarındaki Önemi”, The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication,C. VI, S.2: s. 220-229.
  • KURULGAN, Mesut ve Bayram, Fatih, (2006), “Üniversite Kütüphaneleri Web Sitelerinin Biçim ve İçerik Analizi: Türkiye’deki Uygulamaya İlişkin Bir Araştırma”. Türk Kütüphaneciliği. C. XX, S.2: s.141-172.
  • PHİLLİPS, David. ve Young, Philip, (2009), Online Public Relations: A Practical Guide to Developing An Online Strategy In The World of Social Media, Second Edition, Kogan Page Publishers.
  • SHELDRAKE, Philip, (2011),Dijital Çağda Pazarlama ve Halkla İlişkiler,(Çeviren: Ü. Şensoy),Türk Hava Yolları Yayınları: İstanbul.
  • SMİTH, G. Brian, (2010), “SociallyDistributingPublicRelations: Twitter, Haiti andInteractivity in Social Media”, Public Relations Review, V.36: pp.329-335.
  • TARHAN, Ahmet, (2007), “Halkla ilişkilerde Tanıma ve Tanıtma Aracı Olarak İnternet: Belediyelerin Web Sayfaları Üzerine Bir Analiz”, Selçuk İletişim Dergisi, C. IV, S.4: s.75-95.
  • WHİTE, Candace ve Raman, Niranjan, (1999),”The World Wide Web As A PublicRelationsMedium: TheUseof Research, Planning, and Evaluation in Web Site Development”, Public Relations Review, V.25, No.4:pp.405–419. doi:10.1016/s0363- 8111(99)00027-2.
  • WHİTİNG, Anita ve Williams, David, (2013), “Why People Use Social Media: A Uses and Gratifications Approach”, Qualitative Market Research: An International Journal,V.16 No.4: pp. 362-369.
  • http://anahtaregitim.com/
  • http://www.alfaresearch.com/
  • https://www.dareboost.com/en/home
  • https://wmaraci.com/seo-analiz
  • https://www.ihs.com.tr/seo/seo-analiz
Year 2019, Volume: 7 Issue: 20, 178 - 201, 20.12.2019
https://doi.org/10.33692/avrasyad.664223

Abstract

References

  • Andoh-Quainoo, Lydia. ve Annor-Antwi, Philip, (2015), “TheUse of Social Media in Public Relations: A Case of Facebook in the Ghanaian Financial Services Industry”,New Media andMass Communication, V.41: pp. 37-47.
  • ATABEK, Ümit ve Atabek, Gülseren, (2007),Medya Metinlerini Çözümlemek, Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • ATEŞ, Vildan ve Karacan, Hacer, (2009), “Abant İzzet Baysal Üniversitesi Web Sitesi Kullanılabilirlik Analizi”, Bilişim Teknolojileri Dergisi, C.2, S.2: s.33-38.
  • BİLİM, Yasin, (2007), “Göstergebilim ve Nitel Yöntemlerde Kullanımı, Avantaj ve Dezavantajları”, (Ed. A. Yüksel- B. Mil- Y. Bilim),Nitel Araştırma Neden Nasıl Niçin?,Ankara: Detay Yayıncılık, s.123-134.
  • BOYD, M.Danah ve Ellison, B. Nicole, (2007), “Social Network Sites: Definition, HistoryandScholarship”, Journal of Computer-Mediated Communication, V.13, pp.210-230. doi:10.1111/j.1083-6101.2007.00393.x.
  • ERGÜN, Mustafa ve Ergün, Ertuğrul, (2008), Web Sitelerinin Çeşitli Özellikleri ve Eğitim Kurumları Web Sitelerine Yansımaları”, Kurumsal Eğitim Bilim Dergisi, C.1, S,1: s.2-19.
  • FUCHS, Christian, (2009), “Social Networking Sitesand The Surveillance Society”, A Critical Case Study Of The Usage Of Studivz, Facebook, And Myspace By Students İn Salzburg İn The Context Of Electronic Surveillance,Salzburg/Vienna: Research Group UTI.
  • GÜÇDEMİR, Yeşim, (2015), Sanal Ortamda İletişim- Bir Halkla İlişkiler Perspektifi, İstanbul: Derin Yayınları.
  • HİLL, Laura Newland ve White, Candace, (2000),”PublicRelationsPractitioners’ Perceptionof The World Wide Web As A Communications Tool”,Public Relations Review, 26(1), 31–51. doi:10.1016/s0363-8111(00)00029-1.
  • KAVUT, Sevgi , (2019), “İletişim Araştırmalarında Kullanılan Yöntem ve Teknikler Üzerine Bir Değerlendirme”, Intermedia International E-Journal, Spring-June, C.6, S.10: s.1-14.
  • KOÇAK, Sevinç, (2016), “Sosyal Medyada Kullanılan Mesajların Halkla İlişkiler Çalışmalarındaki Önemi”, The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication,C. VI, S.2: s. 220-229.
  • KURULGAN, Mesut ve Bayram, Fatih, (2006), “Üniversite Kütüphaneleri Web Sitelerinin Biçim ve İçerik Analizi: Türkiye’deki Uygulamaya İlişkin Bir Araştırma”. Türk Kütüphaneciliği. C. XX, S.2: s.141-172.
  • PHİLLİPS, David. ve Young, Philip, (2009), Online Public Relations: A Practical Guide to Developing An Online Strategy In The World of Social Media, Second Edition, Kogan Page Publishers.
  • SHELDRAKE, Philip, (2011),Dijital Çağda Pazarlama ve Halkla İlişkiler,(Çeviren: Ü. Şensoy),Türk Hava Yolları Yayınları: İstanbul.
  • SMİTH, G. Brian, (2010), “SociallyDistributingPublicRelations: Twitter, Haiti andInteractivity in Social Media”, Public Relations Review, V.36: pp.329-335.
  • TARHAN, Ahmet, (2007), “Halkla ilişkilerde Tanıma ve Tanıtma Aracı Olarak İnternet: Belediyelerin Web Sayfaları Üzerine Bir Analiz”, Selçuk İletişim Dergisi, C. IV, S.4: s.75-95.
  • WHİTE, Candace ve Raman, Niranjan, (1999),”The World Wide Web As A PublicRelationsMedium: TheUseof Research, Planning, and Evaluation in Web Site Development”, Public Relations Review, V.25, No.4:pp.405–419. doi:10.1016/s0363- 8111(99)00027-2.
  • WHİTİNG, Anita ve Williams, David, (2013), “Why People Use Social Media: A Uses and Gratifications Approach”, Qualitative Market Research: An International Journal,V.16 No.4: pp. 362-369.
  • http://anahtaregitim.com/
  • http://www.alfaresearch.com/
  • https://www.dareboost.com/en/home
  • https://wmaraci.com/seo-analiz
  • https://www.ihs.com.tr/seo/seo-analiz
There are 23 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Sevgi Kavut This is me 0000-0002-0253-3906

Publication Date December 20, 2019
Submission Date March 13, 19
Published in Issue Year 2019 Volume: 7 Issue: 20

Cite

APA Kavut, S. (2019). HALKLA İLİŞKİLER ARACI OLARAK WEB SİTELERİ VE SOSYAL MEDYA: ARAŞTIRMA ŞİRKETLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 7(20), 178-201. https://doi.org/10.33692/avrasyad.664223

 27448 27618 27616   27615  27574 27609   27627


Avrasyad''de yayınlanan makaleler, Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır. Bilimsel araştırmaları kamuya ücretsiz sunmanın bilginin küresel paylaşımını artıracağı ilkesini benimseyen dergi, tüm içeriğine anında açık erişim sağlamaktadır. Makalelerdeki fikir ve görüşlerin sorumluluğu sadece yazarlarına ait olup Avrasyad''nin görüşlerini yansıtmazlar. Kullanım Şartları ve Gizlilik Politikası