Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2022, Cilt: 10 Sayı: 31, 109 - 123, 25.06.2022
https://doi.org/10.33692/avrasyad.1131599

Öz

Kaynakça

  • Cesari,j. 2015. “Batı’da İslamofobi: Avrupa ve Amerika Birleşik Devletleri Arasında Bir Mukayase”. J.I. Esposito ve İ. Kalın Editörler, İslamofobi, 21. Yüzyılda Çoğulculuk Sorunu. Çev. İ. Eriş . İstanbul: İnsan Yayınları, 63-92.
  • Connerton, P. 1996. How Societies Remember. New York: Cambridge University Press.
  • Çelenk A. T. 2016. “Vamık Volkan İle Röportaj "Herkesin Bir Çadırı Var" http://faraszade.com/politik-psikoloji-vamik-volkan-roportaj/

ULUSLARARASI SİSTEMDE “ÖTEKİ”NİN KİMLİK ANALİZİNE DAİR: BİZ’E KARŞI “ONLAR”

Yıl 2022, Cilt: 10 Sayı: 31, 109 - 123, 25.06.2022
https://doi.org/10.33692/avrasyad.1131599

Öz

Kimliklerimiz, kim olduğumuzun bir yansımasıdır. Bu açıdan kimlik tanımlaması, tarih
boyunca bireyin kendi varlığını konumlandırma adına yaptığı bir eylemdir. Bireyin “biz” olgusunu
tanımlamasındaki süreçler, onun düşman algısını şekillendirmektedir. Bireyin bebeklik itibari ile
ortak kimlik havuzu içinden kendine ait duygular ve kodları olması ile aynı zamanda ötekiler de
tanımlanmaya başlamaktadır. Bu durum benzer şekilde devletler ve uluslararası sistemdeki
kimlik tanımları için de geçerlidir. Kimliği anlamda inşacı yaklaşımlar önemlidir. Soğuk Savaş’ın
sona erişi ile özellikle 1990 sonrası dönemde uluslararası ilişkiler teorilerinde konstrüktivizmin
yeri ve etkisi, uluslararası sistemin sosyal bir alan olarak değerlendirilmesini başlatmıştır. Bu da
devletin belli değerler ekseninde okunduğu canlı bir aktör algısı yaratmıştır. Bu çalışma
kapsamında bireyden başlamak üzere uluslararası sistemde öteki tanımlarına evrilen bir okuma
hedeflenmektedir. Bu açıdan çalışmada kimliğin kazanımı ve tanımı ile “biz” karşısında
“öteki”nin yaratımının sadece birey ile sınırlı olmadığı; aksine tarih boyunca devlet ve sistem
içinde yeniden üretildiği de görülecektir. Bu bağlamda çalışma kimliğin analizini bireyden
sisteme uzanan süreci ile ele almayı hedeflemektedir. Çalışmanın odak noktası olarak bireyden
başlamak süreç içinde devlet ile kazanılan kimlik ve tarih boyunca var olan öteki açıklamaları ve
yaklaşımlarını okumada anlam kazanacaktır. Bu varsayımdan hareket ile çalışmada var olan
kimliğin oluşumunun ve bunun uluslararası alanda tarihsel süreçte değişen/değişmeyen
ilerleyişinin de ortaya konması hedeflenmektedir.

Kaynakça

  • Cesari,j. 2015. “Batı’da İslamofobi: Avrupa ve Amerika Birleşik Devletleri Arasında Bir Mukayase”. J.I. Esposito ve İ. Kalın Editörler, İslamofobi, 21. Yüzyılda Çoğulculuk Sorunu. Çev. İ. Eriş . İstanbul: İnsan Yayınları, 63-92.
  • Connerton, P. 1996. How Societies Remember. New York: Cambridge University Press.
  • Çelenk A. T. 2016. “Vamık Volkan İle Röportaj "Herkesin Bir Çadırı Var" http://faraszade.com/politik-psikoloji-vamik-volkan-roportaj/
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Kültür Sosyolojisi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Merve Suna Özel Özcan 0000-0001-9027-3990

Yayımlanma Tarihi 25 Haziran 2022
Gönderilme Tarihi 8 Şubat 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 10 Sayı: 31

Kaynak Göster

APA Özel Özcan, M. S. (2022). ULUSLARARASI SİSTEMDE “ÖTEKİ”NİN KİMLİK ANALİZİNE DAİR: BİZ’E KARŞI “ONLAR”. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 10(31), 109-123. https://doi.org/10.33692/avrasyad.1131599

 27448 27618 27616   27615  27574 27609   27627


Avrasyad''de yayınlanan makaleler, Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır. Bilimsel araştırmaları kamuya ücretsiz sunmanın bilginin küresel paylaşımını artıracağı ilkesini benimseyen dergi, tüm içeriğine anında açık erişim sağlamaktadır. Makalelerdeki fikir ve görüşlerin sorumluluğu sadece yazarlarına ait olup Avrasyad''nin görüşlerini yansıtmazlar. Kullanım Şartları ve Gizlilik Politikası