Review
BibTex RIS Cite

Hemşirelik Eğitiminde Yenilikçi Öğrenme Yaklaşımı: Çevrimiçi Ters Yüz Öğrenme

Year 2022, Volume: 5 Issue: 3, 84 - 89, 05.09.2022
https://doi.org/10.53493/avrasyasbd.1098393

Abstract

Hemşirelik eğitiminde yenilikçi öğrenme yaklaşımlarının kullanılması öğrencilerin 21. yüzyıl becerilerine sahip olarak mezun olmalarını sağlamaktadır. Bu durumda yenilikçi öğrenme yaklaşımlarından biri olan ters yüz öğrenme; öğrenciyi merkeze alması, aktif öğrenme metotlarının kullanımına uygunluğu, eğitim sürecine bilgi iletişim teknolojilerini dâhil etmesi ile dikkatleri üzerine çekmiştir. Literatürde ters yüz öğrenmenin hemşirelik öğrencilerinin performansı ve 21. yüzyıl becerileri üzerine olumlu etkileri vurgulanmaktadır. Bununla birlikte pandemi nedeniyle uzaktan eğitim kapsamında uygulanan çevrimiçi ters yüz öğrenmenin hemşirelik eğitiminde uygulanabilirliği de gündeme gelmiştir. Bu derlemede çevrimiçi ters yüz öğrenmenin hemşirelik eğitimine yansımaları ele alınmıştır.

Supporting Institution

Destekleyen kurum yoktur.

References

  • Akbaba, A., Özbıçakçı, Ş. (2021). Türkiye’de hemşirelik klinik eğitiminde yenilikçi yaklaşımlar: Kapsam araştırması. J Educ Res Nurs, 18(4): 423–430
  • Akçayır, G., Akçayır, M. (2018). The flipped classroom : A review of its advantages and challenges. Computers and Education, 126 (January): 334–345.
  • Bahar, A. (2015). An innavation in nursing basic skills education: Web based education. Journal of Anatolia Nursing and Health Sciences, 18(4): 304-311
  • Bayır, E. A., Mahiroğlu, A. (2017). The effect of ındividual differences and communication tools on transactional distance in online learning. Ege Journal of Education, 18(1): 430-447
  • Bergmann, J., Sams, A. (2012). Flip Your Classroom Reach Every Student in Every Class Every Day. Washington, USA: ASCD and International Socıety for Technology in Education, pp: 59-109
  • Bergmann, J., Sams, A. (2014). Flipped Learning: Gateway to Student Engagement, USA: International Socıety for Technology in Education, pp: 10-98
  • Biçer, K., E. (2020). Hemşirelik öğrencilerinin hasta güvenliğine ilişkin görüşleri ve klinik uygulamada tanık oldukları tıbbi hataların incelenmesi. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 7(1):65-77.
  • Birgili, B., Seggie, F. N., Oğuz, E. (2021). The trends and outcomes of flipped learning research between 2012 and 2018: A descriptive content analysis. Journal of Computers in Education 8(3): 365–394
  • Bloom, B., Englehart, M. Furst, E., Hill, W., Krathwohl, D. (1956). Taxonomy of Educational Objectives: The Classification of Educational Goals. Handbook I: Cognitive Domain. New York: Longmans, Green, pp:8-13
  • Chae, S. J. (2021). Medical students’ satisfaction on online flipped learning by learning styles. Korean J Med Educ, 33(4):405–409.
  • Durak, G., Çankaya, S., İzmirli, S. (2020). Examining the Turkish Universities’ distance education systems during the Covıd-19 pandemic. Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science and Mathematics Education, 14(1): 787–810.
  • Eken, Ö., Tosun, N., Eken, D. (2020). Covid-19 salgını ile acil ve zorunlu uzaktan eğitime geçiş: Genel bir değerlendirme, Milli Eğitim, 49(1):113-128.
  • Flipped Learning Network. (2014). What Is Flipped Learning ? The Four Pillars of F-L-I-P. Flipped Learning Network, 501(c), 2.
  • Günbatar, M. (2017). Eğitimde Bilişim Teknolojileri. (S. Şahin (ed.)), Ankara: Pegem Yayıncılık, pp: 1161-1172
  • Hew, K. F., Jia, C., Gonda, D. E., Bai, S. (2020). Transitioning to the “new normal” of learning in unpredictable times: pedagogical practices and learning performance in fully online flipped classrooms. International Journal of Educational Technology in Higher Education, 17(1): 2-22
  • Hew, K. F., Lo, C. K. (2018). Flipped classroom improves student learning in health professions education: A meta-analysis. BMC Medical Education, 18(1): 1–12.
  • İlaslan, N., Demiray, A. (2021). Koronavirüs 2019 pandemi sürecinde hemşirelik eğitimi: Belirsizlikler ve öneriler. DEUHFED, 14(2): 171-176
  • Jiang, L., Meng, H., Zhou, N. (2021). English learners’ readiness for online flipped learning: Interrelationships with motivation and engagement, attitude, and support. Language Teaching Research, 19: 1-26
  • Kahyaoğlu Süt, H., Küçükkaya, B. (2016). The views of nursing students on distance education. Journal of Education and Research in Nursing, 13(3): 235–243.
  • Karaca, C. (2016). Öğretim Teknolojilerinde Güncel Bir Yaklaşım: Ters Yüz Öğrenme. Ö. Demirel S. Dinçer (Eds.), Eğitim Bilimlerinde Yenilikler ve Nitelik Arayışı, Ankara: Pegem Yayıncılık, pp:1161–1172
  • Karadaş, A., Kaynak, S., Ergün, S., Karaca, P. P. (2021). Hemşirelik ve ebelik öğrencilerinin 21. yüzyıl becerilerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi, 4(2):232-239
  • Karaman, F., Çakmak, S., Yerebakan, A. (2021). Covid-19 pandemisinde hemşirelik öğrencilerinin eğitimi: uzaktan eğitim süreci ve etkileri, IGUSABDER, 15 (2021): 571-580.
  • Khodaei, S., Hasanvand, S., Gholami, M., Mokhayeri, Y., Amini, M. (2022). The effect of the online flipped classroom on self-directed learning readiness and metacognitive awareness in nursing students during the Covıd-19 pandemic. BMC Nursing, 21(1): 1–10. DOI: 10.1186/s12912-022-00804-6
  • Lee, M. K., Park, B. K. (2018). Effects of flipped learning using online materials in a surgical nursing practicum: A pilot stratified group-randomized trial. Healthcare Informatics Research, 24(1): 69–78.
  • Li, B. Z., Cao, N. W., Ren, C. X., Chu, X. J., Zhou, H. Y., Guo, B. (2020). Flipped classroom improves nursing students’ theoretical learning in China: A meta-analysis. PLOS ONE, 15(8 August): 1–17. DOI: 10.1371/journal.pone.0237926
  • Park, I., Suh, Y. (2021). Meta-analysis of flipped learning effects in nursing education. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18(23):2-15
  • Şahin, M., Fell-Kurban, C. (2016). The Fipped Approach to Higher Education: Designing Universities for Today’s Knowledge Economies and Societies. Bingley, UK: Emerald Publishing, pp:15-144
  • Şahin, E., Yavan, T., Demirhan, M., Aydın, M., Yeşilçınar, İ. (2020). Hemşirelik öğrencilerinin bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik tutumlarının belirlenmesi. KSBD, 12(12): 193-202.
  • Şenyuva, E. (2013). Nurses’ viev about distance education. Educational Technology Theory and Practice, 3(2): 23–41.
  • Şenyuva, E. (2019). Reflections on nursing education of technological developments. Florence Nightingale Journal of Nursing, 27(1): 79–90.
  • Uysal, N., Aydın, B., Ekici, E. (2022). Hemşirelik öğrencilerinin Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitime yönelik tutumları. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 12(1): 228-233.
  • Youhasan, P., Chen, Y., Lyndon, M., Henning, M. A. (2021). Exploring the pedagogical design features of the flipped classroom in undergraduate nursing education: A systematic review. BMC Nursing, 20(1): 1–13.

Innovative Learning Approache In Nursing Education: Online Flipped Learning

Year 2022, Volume: 5 Issue: 3, 84 - 89, 05.09.2022
https://doi.org/10.53493/avrasyasbd.1098393

Abstract

The use of innovative learning approaches in nursing education allows students to graduate after acquiring the relevant 21st century skills. In this case, flipped learning, which is one of the innovative learning approaches, has attracted attention; for it puts the student in the center, is suitable for the use of active learning methods and for it includes the information and communication technologies in the education process. The positive effects of flipped learning regarding the performances of nursing students and their 21st century skills are emphasized in the literature. However, the applicability of online flipped learning which is applied within the scope of distance education in terms of nursing education has also became a current issue due to the pandemic. Therefore, the reflections of online flipped learning on nursing education are discussed in this review.

References

  • Akbaba, A., Özbıçakçı, Ş. (2021). Türkiye’de hemşirelik klinik eğitiminde yenilikçi yaklaşımlar: Kapsam araştırması. J Educ Res Nurs, 18(4): 423–430
  • Akçayır, G., Akçayır, M. (2018). The flipped classroom : A review of its advantages and challenges. Computers and Education, 126 (January): 334–345.
  • Bahar, A. (2015). An innavation in nursing basic skills education: Web based education. Journal of Anatolia Nursing and Health Sciences, 18(4): 304-311
  • Bayır, E. A., Mahiroğlu, A. (2017). The effect of ındividual differences and communication tools on transactional distance in online learning. Ege Journal of Education, 18(1): 430-447
  • Bergmann, J., Sams, A. (2012). Flip Your Classroom Reach Every Student in Every Class Every Day. Washington, USA: ASCD and International Socıety for Technology in Education, pp: 59-109
  • Bergmann, J., Sams, A. (2014). Flipped Learning: Gateway to Student Engagement, USA: International Socıety for Technology in Education, pp: 10-98
  • Biçer, K., E. (2020). Hemşirelik öğrencilerinin hasta güvenliğine ilişkin görüşleri ve klinik uygulamada tanık oldukları tıbbi hataların incelenmesi. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 7(1):65-77.
  • Birgili, B., Seggie, F. N., Oğuz, E. (2021). The trends and outcomes of flipped learning research between 2012 and 2018: A descriptive content analysis. Journal of Computers in Education 8(3): 365–394
  • Bloom, B., Englehart, M. Furst, E., Hill, W., Krathwohl, D. (1956). Taxonomy of Educational Objectives: The Classification of Educational Goals. Handbook I: Cognitive Domain. New York: Longmans, Green, pp:8-13
  • Chae, S. J. (2021). Medical students’ satisfaction on online flipped learning by learning styles. Korean J Med Educ, 33(4):405–409.
  • Durak, G., Çankaya, S., İzmirli, S. (2020). Examining the Turkish Universities’ distance education systems during the Covıd-19 pandemic. Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science and Mathematics Education, 14(1): 787–810.
  • Eken, Ö., Tosun, N., Eken, D. (2020). Covid-19 salgını ile acil ve zorunlu uzaktan eğitime geçiş: Genel bir değerlendirme, Milli Eğitim, 49(1):113-128.
  • Flipped Learning Network. (2014). What Is Flipped Learning ? The Four Pillars of F-L-I-P. Flipped Learning Network, 501(c), 2.
  • Günbatar, M. (2017). Eğitimde Bilişim Teknolojileri. (S. Şahin (ed.)), Ankara: Pegem Yayıncılık, pp: 1161-1172
  • Hew, K. F., Jia, C., Gonda, D. E., Bai, S. (2020). Transitioning to the “new normal” of learning in unpredictable times: pedagogical practices and learning performance in fully online flipped classrooms. International Journal of Educational Technology in Higher Education, 17(1): 2-22
  • Hew, K. F., Lo, C. K. (2018). Flipped classroom improves student learning in health professions education: A meta-analysis. BMC Medical Education, 18(1): 1–12.
  • İlaslan, N., Demiray, A. (2021). Koronavirüs 2019 pandemi sürecinde hemşirelik eğitimi: Belirsizlikler ve öneriler. DEUHFED, 14(2): 171-176
  • Jiang, L., Meng, H., Zhou, N. (2021). English learners’ readiness for online flipped learning: Interrelationships with motivation and engagement, attitude, and support. Language Teaching Research, 19: 1-26
  • Kahyaoğlu Süt, H., Küçükkaya, B. (2016). The views of nursing students on distance education. Journal of Education and Research in Nursing, 13(3): 235–243.
  • Karaca, C. (2016). Öğretim Teknolojilerinde Güncel Bir Yaklaşım: Ters Yüz Öğrenme. Ö. Demirel S. Dinçer (Eds.), Eğitim Bilimlerinde Yenilikler ve Nitelik Arayışı, Ankara: Pegem Yayıncılık, pp:1161–1172
  • Karadaş, A., Kaynak, S., Ergün, S., Karaca, P. P. (2021). Hemşirelik ve ebelik öğrencilerinin 21. yüzyıl becerilerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi, 4(2):232-239
  • Karaman, F., Çakmak, S., Yerebakan, A. (2021). Covid-19 pandemisinde hemşirelik öğrencilerinin eğitimi: uzaktan eğitim süreci ve etkileri, IGUSABDER, 15 (2021): 571-580.
  • Khodaei, S., Hasanvand, S., Gholami, M., Mokhayeri, Y., Amini, M. (2022). The effect of the online flipped classroom on self-directed learning readiness and metacognitive awareness in nursing students during the Covıd-19 pandemic. BMC Nursing, 21(1): 1–10. DOI: 10.1186/s12912-022-00804-6
  • Lee, M. K., Park, B. K. (2018). Effects of flipped learning using online materials in a surgical nursing practicum: A pilot stratified group-randomized trial. Healthcare Informatics Research, 24(1): 69–78.
  • Li, B. Z., Cao, N. W., Ren, C. X., Chu, X. J., Zhou, H. Y., Guo, B. (2020). Flipped classroom improves nursing students’ theoretical learning in China: A meta-analysis. PLOS ONE, 15(8 August): 1–17. DOI: 10.1371/journal.pone.0237926
  • Park, I., Suh, Y. (2021). Meta-analysis of flipped learning effects in nursing education. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18(23):2-15
  • Şahin, M., Fell-Kurban, C. (2016). The Fipped Approach to Higher Education: Designing Universities for Today’s Knowledge Economies and Societies. Bingley, UK: Emerald Publishing, pp:15-144
  • Şahin, E., Yavan, T., Demirhan, M., Aydın, M., Yeşilçınar, İ. (2020). Hemşirelik öğrencilerinin bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik tutumlarının belirlenmesi. KSBD, 12(12): 193-202.
  • Şenyuva, E. (2013). Nurses’ viev about distance education. Educational Technology Theory and Practice, 3(2): 23–41.
  • Şenyuva, E. (2019). Reflections on nursing education of technological developments. Florence Nightingale Journal of Nursing, 27(1): 79–90.
  • Uysal, N., Aydın, B., Ekici, E. (2022). Hemşirelik öğrencilerinin Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitime yönelik tutumları. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 12(1): 228-233.
  • Youhasan, P., Chen, Y., Lyndon, M., Henning, M. A. (2021). Exploring the pedagogical design features of the flipped classroom in undergraduate nursing education: A systematic review. BMC Nursing, 20(1): 1–13.
There are 32 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Health Care Administration
Journal Section Derlemeler
Authors

Dilek Erden 0000-0002-7948-0726

Publication Date September 5, 2022
Submission Date April 4, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 5 Issue: 3

Cite

APA Erden, D. (2022). Hemşirelik Eğitiminde Yenilikçi Öğrenme Yaklaşımı: Çevrimiçi Ters Yüz Öğrenme. Avrasya Sağlık Bilimleri Dergisi, 5(3), 84-89. https://doi.org/10.53493/avrasyasbd.1098393
AMA Erden D. Hemşirelik Eğitiminde Yenilikçi Öğrenme Yaklaşımı: Çevrimiçi Ters Yüz Öğrenme. AvrasyaSBD. September 2022;5(3):84-89. doi:10.53493/avrasyasbd.1098393
Chicago Erden, Dilek. “Hemşirelik Eğitiminde Yenilikçi Öğrenme Yaklaşımı: Çevrimiçi Ters Yüz Öğrenme”. Avrasya Sağlık Bilimleri Dergisi 5, no. 3 (September 2022): 84-89. https://doi.org/10.53493/avrasyasbd.1098393.
EndNote Erden D (September 1, 2022) Hemşirelik Eğitiminde Yenilikçi Öğrenme Yaklaşımı: Çevrimiçi Ters Yüz Öğrenme. Avrasya Sağlık Bilimleri Dergisi 5 3 84–89.
IEEE D. Erden, “Hemşirelik Eğitiminde Yenilikçi Öğrenme Yaklaşımı: Çevrimiçi Ters Yüz Öğrenme”, AvrasyaSBD, vol. 5, no. 3, pp. 84–89, 2022, doi: 10.53493/avrasyasbd.1098393.
ISNAD Erden, Dilek. “Hemşirelik Eğitiminde Yenilikçi Öğrenme Yaklaşımı: Çevrimiçi Ters Yüz Öğrenme”. Avrasya Sağlık Bilimleri Dergisi 5/3 (September 2022), 84-89. https://doi.org/10.53493/avrasyasbd.1098393.
JAMA Erden D. Hemşirelik Eğitiminde Yenilikçi Öğrenme Yaklaşımı: Çevrimiçi Ters Yüz Öğrenme. AvrasyaSBD. 2022;5:84–89.
MLA Erden, Dilek. “Hemşirelik Eğitiminde Yenilikçi Öğrenme Yaklaşımı: Çevrimiçi Ters Yüz Öğrenme”. Avrasya Sağlık Bilimleri Dergisi, vol. 5, no. 3, 2022, pp. 84-89, doi:10.53493/avrasyasbd.1098393.
Vancouver Erden D. Hemşirelik Eğitiminde Yenilikçi Öğrenme Yaklaşımı: Çevrimiçi Ters Yüz Öğrenme. AvrasyaSBD. 2022;5(3):84-9.