Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Z Kuşağı Hemşirelik Öğrencilerinin Psikolojik Esneklikleri ile 21. Yüzyıl Becerileri Arasındaki İlişki

Yıl 2025, Cilt: 8 Sayı: 1, 56 - 67, 31.01.2025

Öz

Amaç: Araştırmanın amacı Z kuşağı hemşirelik öğrencilerinin psikolojik esneklikleri ile 21. yüzyıl becerileri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Yöntem: Tanımlayıcı ve ilişki arayıcı tipteki bu araştırma bir devlet üniversitesinin hemşirelik bölümündeki 372 öğrenciyle yürütülmüştür. Veriler Katılımcı Bilgi Formu, Psikolojik Esneklik Ölçeği ve Çok Boyutlu 21. Yüzyıl Becerileri Ölçeği ile Haziran 2024- Temmuz 2024 tarihleri arasında çevrimiçi anket yöntemiyle toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde sayı, yüzde, ortalama, standart sapma, parametrik yöntemler, pearson korelasyon ve lineer regresyon analizleri kullanılmıştır. Bulgular: Katılımcıların yaş ortalamasının 21,12±1,62 olduğu, çoğunun (%69,6) teknolojiyi kullanmada ve (%53,5) internet erişiminde zorluk yaşamadığı belirlenmiştir. Katılımcıların Psikolojik Esneklik Ölçeği toplam puan ortalaması 123,95 ± 14,37, Çok Boyutlu 21. Yüzyıl Becerileri Ölçeği toplam puan ortalaması 154,82 ± 20,80’ dir. Psikolojik Esneklik Ölçeği toplam puanı ile Çok Boyutlu 21. Yüzyıl Becerileri Ölçeği toplam puanı ile arasında istatistiksel olarak anlamlı ve pozitif yönlü orta bir pozitif bir ilişki (r=0,477, p<0,01) bulunmuştur. Psikolojik esneklik toplam puanının 21. yüzyıl becerileri toplamı üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olduğu bulunmuştur (R²=0,226, p< 0,001). Sonuç: Z kuşağı hemşirelik öğrencilerinin hem psikolojik esneklikleri hem de 21. yüzyıl becerileri ortalamanın üzerindedir ve bu becerilerin geliştirilmesi gerekmektedir. Öğrencilerin psikolojik esneklikleri arttıkça 21. yüzyıl becerileri de artmaktadır. Aynı zamanda psikolojik esneklik 21. yüzyıl becerileri üzerinde anlamlı bir etkiye sahiptir.

Etik Beyan

Araştırmanın gerçekleştirilebilmesi için Çankırı Karatekin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Etik Kurulu’ ndan (Karar tarih/sayı no: 2024/14) etik kurul izni ve araştırmanın gerçekleştiği kurumdan kurum izni alınmıştır.

Teşekkür

Araştırmaya katılan tüm öğrencilere teşekkür ederiz.

Kaynakça

  • Abou Hashish EA. (2019). The effect of career awareness on perceived career and talent development self-efficacy and career barriers among nursing students. Journal of Research in Nursing, 24(3-4):233–247. doi:10.1177/174498711880725
  • Aguila MGT. (2015). 21st century skills of Nueva Vizcaya State University Bambang Campus, Philippines. Asia Pacific Journal of Education, Arts and Sciences, 2(2): 30-37.
  • Altun B, Arslan H. (2021). 2000 yılı sonrası doğan öğrencilerin 21. yüzyıl becerileri ile kariyer planlaması ve teknoloji yönelimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uluslararası Yönetim ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(15): 48-65.
  • Anagün ŞS, Atalay N, Kılıç Z, Yaşar S. (2016). Öğretmen adaylarına yönelik 21. yüzyıl becerileri yeterlilik algıları ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Pamukkale Eğitim Fakültesi Dergisi, 40: 160-175.
  • Atasoy I, Özdemir SÇ, Evli M. (2023). Relationship between individual innovativeness and 21st century skills of nursing and midwifery students: A cross sectional study. Nurse Education Today, 126: 105830. doi:10.1016/j. nedt.2023.105830
  • Brown J, Morgan A, Mason J, Pope N, Bosco AM. (2020). Student Nurses' Digital Literacy Levels: Lessons for Curricula. Comput Inform Nurs, 38(9):451-458. doi: 10.1097/ CIN.0000000000000615.
  • Çevik M, Şentürk C. (2019). Multidimensional 21th century skills scale: Validity and reliability study. Cypriot Journal of Educational Sciences, 14(1):011–028.
  • Çoban N, Göktaş S, Gezginci E, Şendir M. (2023). 21st-Century Skills and Lateral Thinking Dispositions of Nursing Students: An Example Global Pandemic. Clinical and Experimental Health Sciences, 13(2):410-417. doi:10.33808/ clinexphealthsci.1067963
  • Dimock M. (2019). Defining generations: Where Millennials end and Generation Z begins. Peturner Research Center, 17(1): 1-7.
  • Engin AO, Korucuk M. (2021). Öğrencilerin 21. yüzyıl becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(2):1081-1119. doi:10.17152/ gefad.875581
  • Erol Ö, Yacan L, Hayta R, Şahin İ, Dil Yağcı M. (2018). Hemşirelik öğrencilerinin yenilikçilik özellikleri ve etkileyen faktörler. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma, 15(3): 142-146.
  • Erten P. (2019). Z kuşağının dijital teknolojiye yönelik tutumları. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 190- 202.
  • Francis AW, Dawson DL, Golijani-Moghaddam N. (2016). The development and validation of the Comprehensive assessment of Acceptance and Commitment Therapy processes (CompACT). Journal of Contextual Behavioral Science, 5(3):134-145.
  • Geck C. (2006). The Generation Z connection: Teaching information literacy to the newest net generation.Teacher Librarian, 33(3): 19-23
  • Gerke ML. (2001). Understanding and leading the quad matrix: Four generations in the workplace: The traditional generation, Boomers, Gen-X, and Nexters. Seminars for Nurse Managers, 9(3): 173-181. PMid:12029939
  • Hampton DC, Keys Y. (2017). Generation Z students: Will they change our nursing classrooms. Journal of Nursing Education and Practice, 7(4):111-115. doi:10.5430/jnep. v7n4p111
  • Harris R. (2022). ACT’i kolay öğrenmek (Çev., F. B. Esen F. Yavuz). İstanbul: Litera Yayıncılık.
  • Hayes SC, Lillis J. (2012). Acceptance and commitment therapy. American Psychological Association. doi:10.1037/17335- 000
  • Hayes SC, Luoma JB, Bond FW, Masuda A, Lillis J. (2006). Acceptance and commitment therapy: Model, processes outcomes. Behaviour Research and Therapy, 44(1):1-25. doi: 10.1016/j.brat.2005.06.006
  • Hemşirelik Ulusal Çekirdek Eğitim Programı 2022. https:// www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_ dairesi/Ulusal-cekirdek-egitimi-programlari/hemsirelik_ cekirdek_egitim_programi.pdf
  • Honey M, Collins E, Britnell S. (2020). Education into policy: embedding health informatics to prepare future nurses-New Zealand case study. JMIR Nurs, 3: e16186. doi:10.2196/16186
  • Howells K. (2018). The Future of Education and Skills: Education 2030: The Future We Want. https://www.oecd. org/content/dam/oecd/en/publications/reports/2018/06/ the-future-of-education-and-skills_5424dd26/54ac7020- en.pdf
  • International Council of Nurses, 2022. Nurses: A voice to lead. Invest in nursing and respect rights to secure global health. https://www.icn.ch/resources/publications-and-reports/nurses-voice-lead-invest-nursing-and-respect-rights-secure
  • İskender MD, Kaş-Güner C, Oluk A. (2018). Hemşirelik Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Eğilimleri ile Bireysel Yenilikçilik Özellikleri Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. Journal of International Social Research, 11(56):489-497. doi:10.17719/jisr.20185639022
  • Jones V, Jo J, Martin P. (2007). Future Schools and How Technology can be used to support Millennial and Generation-Z Students. In ICUT 2007 (Proc. B), 1st Int. Conf. Ubiquitous Information, 886-891.
  • Karadaş A, Kaynak S, Ergün S, Karaca PP. (2021). Hemşirelik ve ebelik öğrencilerinin 21. yüzyıl becerilerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi, 4(2):232-239. doi:10.38108/ ouhcd.906190
  • Karakuş S, Akbay SE. (2020). Psikolojik esneklik ölçeği: Uyarlama, geçerlik ve güvenirlik çalışması. MersinÜniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1):32-43. doi:10.17860/mersinefd.665406
  • Karakuş S, Akbay SE. (2022). The mediating role of psychological flexibility in explaining authenticity and life satisfaction with alexithymia. Participatory Educational Research, 9(1): 285-302. doi:10.17275/per.22.16.9.1
  • Karataş Z, Selçuk O. (2023). Üniversite öğrencilerinin manevi iyi oluşlarının açıklanmasında psikolojik esneklik ve çeşitli demografik değişkenlerin rolü. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 6(1): 37-46. doi:10.32329/uad.1112809
  • Khalil AI, Abou Hashish E. (2022). Exploring how reflective practice training affects nurse interns’ critical thinking disposition and communication skills. Nursing Management, 29(5):20-26. doi: 10.7748/nm.2022.e2045
  • Mannino J, Cotter E. (2016). Educating Nursing Students for Practice in the 21st Century. International Archives of Nursing and Health Care, 2(1):026.
  • OECD: Organisation for Economic Co-operation and Development Directorate for Education and Skills.2018. The Future of Education and Skills: Education 2030. Paris: OECD
  • Orhan-Göksün D, Kurt AA. (2017). Öğretmen adaylarının 21. yy. öğrenen becerileri kullanımları ve 21. yy. öğreten becerileri kullanımları arasındaki ilişki. Eğitim ve Bilim, 42(190): 107- 130. doi: 10.15390/EB.2017.7089.
  • Ötün T, Küçük Yüceyurt N, Akçin Şenyuva E. (2022). The relationship between nurses’ 21st century skills and self-learning readiness. Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal, 9(3): 716-737.
  • Partnership for 21st Century Skills (2019). Framework for 21st Century Learning Definitions. Partnership for 21st Century Skills. http://static.battelleforkids.org/documents/p21/ P21_Framework_DefinitionsBFK.pdf
  • Powers MB, Zum Vörde Sive Vörding MB, Emmelkamp PM. (2009). Acceptance and commitment therapy: A meta-analytic review. Psychotherapy and psychosomatics, 78(2):73-80. doi:10.1159/000190790
  • Seemiller C, Grace M. (2017). Generation Z: Educating and engaging the next generation of students. About campus, 22(3), 21-26.
  • Şahin-Bayındır G, Er S, Devecioglu H. (2024). The Association Between Climate Change Awareness and Psychological Flexibility in Nursing Students. International Journal of Caring Sciences, 17(3): 1621.
  • Tekin E. (2020). COVID-19 Kaygısının Motivasyon Üzerindeki Etkisi: Z Kuşağı Üzerine Bir Araştırma. Electronic Turkish Studies, 15(4):1119-1145.
  • Trilling B, Fadel C. (2009). 21st Century Skills: Learning for Life in Our Times. San Francisco, CA: John Wiley & Sons.
  • Turner A. (2015). Generation Z: Technology and social interest. The journal of individual Psychology, 71(2): 103-113.
  • Turner K, Rakkwamsuk S, Leungratanamart L. (2016). The Perception on 21st century skills of nursing instructors and nursing students at Boromarajonani college of nursing, Chonburi. International Journal of Nursing and Health Sciences, 10(6):1935-1938.
  • Türk Sanayicileri ve İş adamları Derneği (TÜSİAD). (2013). Türkiye’de Öğretmen Eğitimini Yeniden Yapılandırmak İçin Bir Model Önerisi. (Yayın No: TÜSİADT/2013-12/543). http://www.tusiad.org.tr/__rsc/shared/file/TUSIAD-Raporegitim-Aralik2013.pdf
  • Twenge JM, Campbell SM, Hoffman BJ, Lance CE. (2010). Generational differences in work values: Leisure and extrinsic values increasing, social and intrinsic values decreasing. Journal of management, 36(5): 1117-1142.
  • Twenge JM. (2017). iGen: Why today’s super-connected kids are growing up less rebellious, more tolerant, less happy and completely unprepared for adulthood and what that means for the rest of us. Simon and Schuster.
  • Uluyol Ç, Eryılmaz S. (2015). 21. yüzyıl becerileri ışığında FATİH projesi değerlendirmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(2): 209-229.

The Relationship Between the Psychological Flexibility and 21st-Century Skills of Generation Z Nursing Students

Yıl 2025, Cilt: 8 Sayı: 1, 56 - 67, 31.01.2025

Öz

Objective: The study aimed to examine the relationship between Generation Z nursing students' psychological flexibility and 21st-century skills. Method: This descriptive and correlational study was conducted with 372 students in the nursing department of a state university. The data were collected between June 2024 and July 2024 by online survey method using the Participant Information Form, Psychological Flexibility Scale and Multidimensional 21st Century Skills Scale. Number, percentage, mean, standard deviation, parametric methods, pearson correlation and linear regression analyses were used to evaluate the data. Results: The mean age of the participants was 21,12 ± 1,62, and most of them (69,6%) had no difficulty in using technology and (53,5%) had no difficulty in accessing the internet. The mean total score of the Psychological Flexibility Scale was 123,95 ± 14,37 and the mean total score of the Multidimensional 21st Century Skills Scale was 154,82 ± 20,80. A statistically significant and moderate positive relationship (r=0,477, p<0,01) was found between the total score of the Psychological Flexibility Scale and the total score of the Multidimensional 21st Century Skills Scale. Psychological flexibility total score was found to have a significant effect on the total 21st century skills (R²=0,226, p< 0,001). Conclusion: Both psychological flexibility and 21st century skills of Generation Z nursing students are above average and these skills need to be developed. As students' psychological flexibility increases, their 21st-century skills also increase. At the same time, psychological flexibility has a significant effect on 21st-century skills.

Kaynakça

  • Abou Hashish EA. (2019). The effect of career awareness on perceived career and talent development self-efficacy and career barriers among nursing students. Journal of Research in Nursing, 24(3-4):233–247. doi:10.1177/174498711880725
  • Aguila MGT. (2015). 21st century skills of Nueva Vizcaya State University Bambang Campus, Philippines. Asia Pacific Journal of Education, Arts and Sciences, 2(2): 30-37.
  • Altun B, Arslan H. (2021). 2000 yılı sonrası doğan öğrencilerin 21. yüzyıl becerileri ile kariyer planlaması ve teknoloji yönelimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uluslararası Yönetim ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(15): 48-65.
  • Anagün ŞS, Atalay N, Kılıç Z, Yaşar S. (2016). Öğretmen adaylarına yönelik 21. yüzyıl becerileri yeterlilik algıları ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Pamukkale Eğitim Fakültesi Dergisi, 40: 160-175.
  • Atasoy I, Özdemir SÇ, Evli M. (2023). Relationship between individual innovativeness and 21st century skills of nursing and midwifery students: A cross sectional study. Nurse Education Today, 126: 105830. doi:10.1016/j. nedt.2023.105830
  • Brown J, Morgan A, Mason J, Pope N, Bosco AM. (2020). Student Nurses' Digital Literacy Levels: Lessons for Curricula. Comput Inform Nurs, 38(9):451-458. doi: 10.1097/ CIN.0000000000000615.
  • Çevik M, Şentürk C. (2019). Multidimensional 21th century skills scale: Validity and reliability study. Cypriot Journal of Educational Sciences, 14(1):011–028.
  • Çoban N, Göktaş S, Gezginci E, Şendir M. (2023). 21st-Century Skills and Lateral Thinking Dispositions of Nursing Students: An Example Global Pandemic. Clinical and Experimental Health Sciences, 13(2):410-417. doi:10.33808/ clinexphealthsci.1067963
  • Dimock M. (2019). Defining generations: Where Millennials end and Generation Z begins. Peturner Research Center, 17(1): 1-7.
  • Engin AO, Korucuk M. (2021). Öğrencilerin 21. yüzyıl becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(2):1081-1119. doi:10.17152/ gefad.875581
  • Erol Ö, Yacan L, Hayta R, Şahin İ, Dil Yağcı M. (2018). Hemşirelik öğrencilerinin yenilikçilik özellikleri ve etkileyen faktörler. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma, 15(3): 142-146.
  • Erten P. (2019). Z kuşağının dijital teknolojiye yönelik tutumları. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 190- 202.
  • Francis AW, Dawson DL, Golijani-Moghaddam N. (2016). The development and validation of the Comprehensive assessment of Acceptance and Commitment Therapy processes (CompACT). Journal of Contextual Behavioral Science, 5(3):134-145.
  • Geck C. (2006). The Generation Z connection: Teaching information literacy to the newest net generation.Teacher Librarian, 33(3): 19-23
  • Gerke ML. (2001). Understanding and leading the quad matrix: Four generations in the workplace: The traditional generation, Boomers, Gen-X, and Nexters. Seminars for Nurse Managers, 9(3): 173-181. PMid:12029939
  • Hampton DC, Keys Y. (2017). Generation Z students: Will they change our nursing classrooms. Journal of Nursing Education and Practice, 7(4):111-115. doi:10.5430/jnep. v7n4p111
  • Harris R. (2022). ACT’i kolay öğrenmek (Çev., F. B. Esen F. Yavuz). İstanbul: Litera Yayıncılık.
  • Hayes SC, Lillis J. (2012). Acceptance and commitment therapy. American Psychological Association. doi:10.1037/17335- 000
  • Hayes SC, Luoma JB, Bond FW, Masuda A, Lillis J. (2006). Acceptance and commitment therapy: Model, processes outcomes. Behaviour Research and Therapy, 44(1):1-25. doi: 10.1016/j.brat.2005.06.006
  • Hemşirelik Ulusal Çekirdek Eğitim Programı 2022. https:// www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_ dairesi/Ulusal-cekirdek-egitimi-programlari/hemsirelik_ cekirdek_egitim_programi.pdf
  • Honey M, Collins E, Britnell S. (2020). Education into policy: embedding health informatics to prepare future nurses-New Zealand case study. JMIR Nurs, 3: e16186. doi:10.2196/16186
  • Howells K. (2018). The Future of Education and Skills: Education 2030: The Future We Want. https://www.oecd. org/content/dam/oecd/en/publications/reports/2018/06/ the-future-of-education-and-skills_5424dd26/54ac7020- en.pdf
  • International Council of Nurses, 2022. Nurses: A voice to lead. Invest in nursing and respect rights to secure global health. https://www.icn.ch/resources/publications-and-reports/nurses-voice-lead-invest-nursing-and-respect-rights-secure
  • İskender MD, Kaş-Güner C, Oluk A. (2018). Hemşirelik Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Eğilimleri ile Bireysel Yenilikçilik Özellikleri Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. Journal of International Social Research, 11(56):489-497. doi:10.17719/jisr.20185639022
  • Jones V, Jo J, Martin P. (2007). Future Schools and How Technology can be used to support Millennial and Generation-Z Students. In ICUT 2007 (Proc. B), 1st Int. Conf. Ubiquitous Information, 886-891.
  • Karadaş A, Kaynak S, Ergün S, Karaca PP. (2021). Hemşirelik ve ebelik öğrencilerinin 21. yüzyıl becerilerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi, 4(2):232-239. doi:10.38108/ ouhcd.906190
  • Karakuş S, Akbay SE. (2020). Psikolojik esneklik ölçeği: Uyarlama, geçerlik ve güvenirlik çalışması. MersinÜniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1):32-43. doi:10.17860/mersinefd.665406
  • Karakuş S, Akbay SE. (2022). The mediating role of psychological flexibility in explaining authenticity and life satisfaction with alexithymia. Participatory Educational Research, 9(1): 285-302. doi:10.17275/per.22.16.9.1
  • Karataş Z, Selçuk O. (2023). Üniversite öğrencilerinin manevi iyi oluşlarının açıklanmasında psikolojik esneklik ve çeşitli demografik değişkenlerin rolü. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 6(1): 37-46. doi:10.32329/uad.1112809
  • Khalil AI, Abou Hashish E. (2022). Exploring how reflective practice training affects nurse interns’ critical thinking disposition and communication skills. Nursing Management, 29(5):20-26. doi: 10.7748/nm.2022.e2045
  • Mannino J, Cotter E. (2016). Educating Nursing Students for Practice in the 21st Century. International Archives of Nursing and Health Care, 2(1):026.
  • OECD: Organisation for Economic Co-operation and Development Directorate for Education and Skills.2018. The Future of Education and Skills: Education 2030. Paris: OECD
  • Orhan-Göksün D, Kurt AA. (2017). Öğretmen adaylarının 21. yy. öğrenen becerileri kullanımları ve 21. yy. öğreten becerileri kullanımları arasındaki ilişki. Eğitim ve Bilim, 42(190): 107- 130. doi: 10.15390/EB.2017.7089.
  • Ötün T, Küçük Yüceyurt N, Akçin Şenyuva E. (2022). The relationship between nurses’ 21st century skills and self-learning readiness. Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal, 9(3): 716-737.
  • Partnership for 21st Century Skills (2019). Framework for 21st Century Learning Definitions. Partnership for 21st Century Skills. http://static.battelleforkids.org/documents/p21/ P21_Framework_DefinitionsBFK.pdf
  • Powers MB, Zum Vörde Sive Vörding MB, Emmelkamp PM. (2009). Acceptance and commitment therapy: A meta-analytic review. Psychotherapy and psychosomatics, 78(2):73-80. doi:10.1159/000190790
  • Seemiller C, Grace M. (2017). Generation Z: Educating and engaging the next generation of students. About campus, 22(3), 21-26.
  • Şahin-Bayındır G, Er S, Devecioglu H. (2024). The Association Between Climate Change Awareness and Psychological Flexibility in Nursing Students. International Journal of Caring Sciences, 17(3): 1621.
  • Tekin E. (2020). COVID-19 Kaygısının Motivasyon Üzerindeki Etkisi: Z Kuşağı Üzerine Bir Araştırma. Electronic Turkish Studies, 15(4):1119-1145.
  • Trilling B, Fadel C. (2009). 21st Century Skills: Learning for Life in Our Times. San Francisco, CA: John Wiley & Sons.
  • Turner A. (2015). Generation Z: Technology and social interest. The journal of individual Psychology, 71(2): 103-113.
  • Turner K, Rakkwamsuk S, Leungratanamart L. (2016). The Perception on 21st century skills of nursing instructors and nursing students at Boromarajonani college of nursing, Chonburi. International Journal of Nursing and Health Sciences, 10(6):1935-1938.
  • Türk Sanayicileri ve İş adamları Derneği (TÜSİAD). (2013). Türkiye’de Öğretmen Eğitimini Yeniden Yapılandırmak İçin Bir Model Önerisi. (Yayın No: TÜSİADT/2013-12/543). http://www.tusiad.org.tr/__rsc/shared/file/TUSIAD-Raporegitim-Aralik2013.pdf
  • Twenge JM, Campbell SM, Hoffman BJ, Lance CE. (2010). Generational differences in work values: Leisure and extrinsic values increasing, social and intrinsic values decreasing. Journal of management, 36(5): 1117-1142.
  • Twenge JM. (2017). iGen: Why today’s super-connected kids are growing up less rebellious, more tolerant, less happy and completely unprepared for adulthood and what that means for the rest of us. Simon and Schuster.
  • Uluyol Ç, Eryılmaz S. (2015). 21. yüzyıl becerileri ışığında FATİH projesi değerlendirmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(2): 209-229.
Toplam 46 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Ruh Sağlığı Hemşireliği
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Tuğba Yıldırım 0000-0003-0249-0309

Satı Demir 0000-0003-4232-8891

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2025
Gönderilme Tarihi 17 Aralık 2024
Kabul Tarihi 8 Ocak 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yıldırım, T., & Demir, S. (2025). Z Kuşağı Hemşirelik Öğrencilerinin Psikolojik Esneklikleri ile 21. Yüzyıl Becerileri Arasındaki İlişki. Avrasya Sağlık Bilimleri Dergisi, 8(1), 56-67.
AMA Yıldırım T, Demir S. Z Kuşağı Hemşirelik Öğrencilerinin Psikolojik Esneklikleri ile 21. Yüzyıl Becerileri Arasındaki İlişki. AvrasyaSBD. Ocak 2025;8(1):56-67.
Chicago Yıldırım, Tuğba, ve Satı Demir. “Z Kuşağı Hemşirelik Öğrencilerinin Psikolojik Esneklikleri Ile 21. Yüzyıl Becerileri Arasındaki İlişki”. Avrasya Sağlık Bilimleri Dergisi 8, sy. 1 (Ocak 2025): 56-67.
EndNote Yıldırım T, Demir S (01 Ocak 2025) Z Kuşağı Hemşirelik Öğrencilerinin Psikolojik Esneklikleri ile 21. Yüzyıl Becerileri Arasındaki İlişki. Avrasya Sağlık Bilimleri Dergisi 8 1 56–67.
IEEE T. Yıldırım ve S. Demir, “Z Kuşağı Hemşirelik Öğrencilerinin Psikolojik Esneklikleri ile 21. Yüzyıl Becerileri Arasındaki İlişki”, AvrasyaSBD, c. 8, sy. 1, ss. 56–67, 2025.
ISNAD Yıldırım, Tuğba - Demir, Satı. “Z Kuşağı Hemşirelik Öğrencilerinin Psikolojik Esneklikleri Ile 21. Yüzyıl Becerileri Arasındaki İlişki”. Avrasya Sağlık Bilimleri Dergisi 8/1 (Ocak 2025), 56-67.
JAMA Yıldırım T, Demir S. Z Kuşağı Hemşirelik Öğrencilerinin Psikolojik Esneklikleri ile 21. Yüzyıl Becerileri Arasındaki İlişki. AvrasyaSBD. 2025;8:56–67.
MLA Yıldırım, Tuğba ve Satı Demir. “Z Kuşağı Hemşirelik Öğrencilerinin Psikolojik Esneklikleri Ile 21. Yüzyıl Becerileri Arasındaki İlişki”. Avrasya Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 8, sy. 1, 2025, ss. 56-67.
Vancouver Yıldırım T, Demir S. Z Kuşağı Hemşirelik Öğrencilerinin Psikolojik Esneklikleri ile 21. Yüzyıl Becerileri Arasındaki İlişki. AvrasyaSBD. 2025;8(1):56-67.