Amaç: Araştırmanın amacı Z kuşağı hemşirelik öğrencilerinin psikolojik esneklikleri ile 21. yüzyıl becerileri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Yöntem: Tanımlayıcı ve ilişki arayıcı tipteki bu araştırma bir devlet üniversitesinin hemşirelik bölümündeki 372 öğrenciyle yürütülmüştür. Veriler Katılımcı Bilgi Formu, Psikolojik Esneklik Ölçeği ve Çok Boyutlu 21. Yüzyıl Becerileri Ölçeği ile Haziran 2024- Temmuz 2024 tarihleri arasında çevrimiçi anket yöntemiyle toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde sayı, yüzde, ortalama, standart sapma, parametrik yöntemler, pearson korelasyon ve lineer regresyon analizleri kullanılmıştır. Bulgular: Katılımcıların yaş ortalamasının 21,12±1,62 olduğu, çoğunun (%69,6) teknolojiyi kullanmada ve (%53,5) internet erişiminde zorluk yaşamadığı belirlenmiştir. Katılımcıların Psikolojik Esneklik Ölçeği toplam puan ortalaması 123,95 ± 14,37, Çok Boyutlu 21. Yüzyıl Becerileri Ölçeği toplam puan ortalaması 154,82 ± 20,80’ dir. Psikolojik Esneklik Ölçeği toplam puanı ile Çok Boyutlu 21. Yüzyıl Becerileri Ölçeği toplam puanı ile arasında istatistiksel olarak anlamlı ve pozitif yönlü orta bir pozitif bir ilişki (r=0,477, p<0,01) bulunmuştur. Psikolojik esneklik toplam puanının 21. yüzyıl becerileri toplamı üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olduğu bulunmuştur (R²=0,226, p< 0,001). Sonuç: Z kuşağı hemşirelik öğrencilerinin hem psikolojik esneklikleri hem de 21. yüzyıl becerileri ortalamanın üzerindedir ve bu becerilerin geliştirilmesi gerekmektedir. Öğrencilerin psikolojik esneklikleri arttıkça 21. yüzyıl becerileri de artmaktadır. Aynı zamanda psikolojik esneklik 21. yüzyıl becerileri üzerinde anlamlı bir etkiye sahiptir.
Hemşirelik öğrencisi Psikolojik esneklik 21. yüzyıl becerisi Z kuşağı
Araştırmanın gerçekleştirilebilmesi için Çankırı Karatekin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Etik Kurulu’ ndan (Karar tarih/sayı no: 2024/14) etik kurul izni ve araştırmanın gerçekleştiği kurumdan kurum izni alınmıştır.
Araştırmaya katılan tüm öğrencilere teşekkür ederiz.
Objective: The study aimed to examine the relationship between Generation Z nursing students' psychological flexibility and 21st-century skills. Method: This descriptive and correlational study was conducted with 372 students in the nursing department of a state university. The data were collected between June 2024 and July 2024 by online survey method using the Participant Information Form, Psychological Flexibility Scale and Multidimensional 21st Century Skills Scale. Number, percentage, mean, standard deviation, parametric methods, pearson correlation and linear regression analyses were used to evaluate the data. Results: The mean age of the participants was 21,12 ± 1,62, and most of them (69,6%) had no difficulty in using technology and (53,5%) had no difficulty in accessing the internet. The mean total score of the Psychological Flexibility Scale was 123,95 ± 14,37 and the mean total score of the Multidimensional 21st Century Skills Scale was 154,82 ± 20,80. A statistically significant and moderate positive relationship (r=0,477, p<0,01) was found between the total score of the Psychological Flexibility Scale and the total score of the Multidimensional 21st Century Skills Scale. Psychological flexibility total score was found to have a significant effect on the total 21st century skills (R²=0,226, p< 0,001). Conclusion: Both psychological flexibility and 21st century skills of Generation Z nursing students are above average and these skills need to be developed. As students' psychological flexibility increases, their 21st-century skills also increase. At the same time, psychological flexibility has a significant effect on 21st-century skills.
Nursing student Psychological flexibility 21st-century skill Generation Z
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ruh Sağlığı Hemşireliği |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2025 |
Gönderilme Tarihi | 17 Aralık 2024 |
Kabul Tarihi | 8 Ocak 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 8 Sayı: 1 |