Tarihi çok eski zamanlara dayanan pasta, toplumun neredeyse her kesimi tarafından bilinen, düğün, kutlama gibi birçok özel günde tüketilen pastacılık ürünüdür. Gastronomi alanında ayrı bir yeri bulunan pastanın üretiminden tüketimine kadar her aşaması ilgi çekici ve merak uyandırıcıdır. Tüketicilerin pasta tercihlerinin belirlenmesinin amaçlandığı bu çalışmada, kolayda örnekleme tekniği ile daha önce pasta tüketmiş 250 kişiden elde edilen verilerden yararlanılmıştır. Verilerin analizinde cinsiyet, yaş ve eğitim değişkenleri ile tüketicilerin pasta tercihleri arasında anlamlı farklılık olup olmadığını belirlemek amacıyla Mann Whitney-U testi ve Kruskall Wallis testlerinden yararlanılmıştır. Sonuç olarak, tüketicilerin büyük bir kısmının özel günlerde pasta tükettiği (%72), en çok tercih edilen pastanın çikolatalı pasta olduğu (%53,6), tüketicilerin cinsiyet ve yaş değişkeni ile pasta tercihleri arasında anlamlı farklılık bulunmadığı (p>0,05), öte yandan eğitim durumu lise ve üniversite olan bireylerin pasta tüketme eğilimlerinde ve pastaya yönelik görüşlerinde artış olduğu, dolayısıyla tüketicilerin eğitim durumları ve pasta tercihleri arasında anlamlı farklılık bulunduğu (p<0,05) görülmüştür
Cake, whose history dates back to ancient times, is a pastry product known by almost every part of the society and consumed on many special occasions such as weddings and celebrations. In this study, which aims to determine the cake preferences of the consumers, the data obtained from 250 people who have consumed cake before with the convenience sampling technique were used. In the analysis of the data, Mann Whitney-U test and Kruskall Wallis tests were used to determine whether there is a significant difference between gender, age and education variables and consumers' cake preferences. As a result, most of the consumers consumed on special occasions (72%), the most preferred cake was chocolate cake (53.6%), and there was no significant difference between the gender and age variables and preferences of the consumers (p>0.05). On the other hand, it was observed that there was an increase in the consumption tendencies and opinions of individuals with high school and university education, therefore, there was a significant difference between the education levels and preferences of the consumers (p<0.05).
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 29, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 6 Issue: 2 |