Bu çalışmada, korunma motivasyonu kuramı kapsamında gıda güvenliğine yönetsel bir yaklaşımla, Türkiye’deki gastronomi şehirlerine öneriler sunmak amaçlanmıştır. Ziyaretçilerin yeme-içme hizmeti aldıkları işletmelerde yaşayabileceği sorunlarla nasıl baş ettiklerini anlamak, gıda güvenliğinin temel konusudur. Korunma motivasyonu kuramı ise ziyaretçilerin, çalışanların ve örgütlerin bu sorunlardan korunma davranışlarını anlamaya yönelik bir kuram olarak ele alınmaktadır. UNESCO yaratıcı şehirler ağında yer alan Gaziantep, Hatay ve Afyonkarahisar’ın birer gastronomi şehri olarak anılmaya devam etmeleri ve belirledikleri hedeflere ulaşmaları için, ziyaretçilerin seyahat öncesinden sonrasına kadar devam eden süreçteki yeme-içme davranışlarına odaklanmak gerekmektedir. Ziyaretçilerin korunma davranışlarını anlaşılması, gıda güvenliğiyle ilgili önlemlerin alınması ve gıda kaynaklı sorunların meydana gelmesinin önüne geçebilecek uygulamaların yapılmasına katkı sağlayacaktır. Bu nedenle, ziyaretçilerin destinasyona yönelik risk algılarını ve korunma motivasyonlarını olumlu etkileyebilecek yönetsel uygulamalara yönelik öneriler sunulmuştur.
The study aims to present suggestions to gastronomy cities in Türkiye with a managerial approach to food safety within the scope of the protection motivation theory. Understanding how visitors manage the challenges they may experience is a core issue of food safety in food and beverage businesses. On the other hand, the protection motivation theory distinguishes the protection behaviors of visitors, employees, and organizations. Focusing on the food and beverage consumptions behavior of the visitors from the pre-travel to the post-travel will help Gaziantep, Hatay, and Afyonkarahisar, which are included in the UNESCO Creative Cities Network of Gastronomy, to achieve their goals. Understanding the protection behavior of visitors will contribute to taking precautions related to food safety and doing practices that can prevent food-related problems. Hence, suggestions for managerial practices that can positively affect the risk perceptions and protection motivations of visitors towards the destination are presented
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Derleme |
Authors | |
Publication Date | July 8, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 7 Issue: 2 |