Günümüzde, yiyecek ve içecek sektöründe pazarlamanın önemi artmış ve işletme yöneticileri pazarlama faaliyetlerini güçlendirmek için farklı iç ve dış pazarlama faaliyetlerine yönelmişlerdir. Yemeklerin sunumu, turizm sektöründe faaliyet gösteren işletmeler açısından ürettikleri ürünlerin pazarlamasında ve satışını artırmada önemli bir etmendir. Bu çalışmada, İstanbul’da faaliyet gösteren otel ve restoran işletmelerinin menülerine yemek stilistliği uygulamaları ve teknikleri ile bu uygulamaların menülerin oluşturulmasındaki etkileri araştırılmıştır. Çalışmaya, İstanbul’da faaliyet gösteren otel ve restoran işletmelerinde görev yapan 400 mutfak yöneticisi katılım sağlamıştır. Katılımcılara, daha önceki benzer araştırmalarda kullanılan sorular yöneltilmiştir. Elde edilen bulgulara göre; mutfak yöneticilerinin menülerde yemek stilistliği uygulamalarını kullandıkları, ama birlikte çalıştıkları mutfak çalışanlarına yemek stilistliği eğitimi vermedikleri, kullanılan farklı yemek stilistliği teknikleri olsa da birçoğunun etkisinin farklı düzeylerde etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
YOKTUR
YOKTUR
Today, the importance of marketing in the food and beverage sector has increased and business managers have turned to different internal and external marketing activities to strengthen their marketing activities. Food stylist is an important factor in the marketing and sales of the products they produce for businesses operating in the tourism sector. In this study, food stylist practices and techniques on the menus of hotels and restaurants operating in Istanbul and the effects of these practices on the creation of menus were investigated. In this study, 400 kitchen managers working in hotel and restaurant businesses in Istanbul participated. Participants were asked questions used in previous similar studies. In the results of working; It has been found that kitchen managers use food styling practices in menus, but do not provide food stylist training to the kitchen workers they work with, and although there are different food styling techniques used, the effects of most of them are effective at different levels.
YOKTUR
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Gastronomy, Tourism (Other) |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Project Number | YOKTUR |
Publication Date | July 8, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 7 Issue: 2 |