Türkçe öğretiminin
omurgasını oluşturan ad durum ekleri temel seviyede iyi kavratılması gereken gramer
konularından biridir.
Bu çalışmada,
Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu çatısı
altında öğrenim gören Türk soylu öğrencilerin ad durum eklerini kullanabilme
yeterlikleri ölçülmektedir. Bu amaçla Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi
2018-2019 öğretim yılı güz döneminde öğrenim gören A1-A2 seviyesindeki Türk
soylu yirmi sekiz öğrencinin Türkiye Türkçesi I. ve II. ara sınavının yazılı
anlatım kâğıtları incelenmiş ve veriler tablo hâlinde gösterilmiştir. Ortaya
çıkan bulgular ışığında bir sonuca varılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Linguistics |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 4 Issue: 1 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)