Türkçe öğretiminin
omurgasını oluşturan ad durum ekleri temel seviyede iyi kavratılması gereken gramer
konularından biridir.
Bu çalışmada,
Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu çatısı
altında öğrenim gören Türk soylu öğrencilerin ad durum eklerini kullanabilme
yeterlikleri ölçülmektedir. Bu amaçla Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi
2018-2019 öğretim yılı güz döneminde öğrenim gören A1-A2 seviyesindeki Türk
soylu yirmi sekiz öğrencinin Türkiye Türkçesi I. ve II. ara sınavının yazılı
anlatım kâğıtları incelenmiş ve veriler tablo hâlinde gösterilmiştir. Ortaya
çıkan bulgular ışığında bir sonuca varılmıştır.
Türkçe öğretimi Türk Soylulara Türkçe öğretimi Ad durum ekleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dilbilim |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 1 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)