Abstract
Bu çalışmada Ordu ilinde yaşayan
insanların yumurta tüketim bilincinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada
2017 yılında Ordu ilinde ikamet eden vatandaşlardan basit tesadüfi örnekleme
yoluyla belirlenen 387 kişi ile yüz yüze yapılan anketlerden elde edilen
veriler kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, hane genişliği 3.33 kişi, hane başına haftalık yumurta tüketimi
ortalama 18,68 adet olarak bulunmuştur. Hanelerin
ortalama aylık geliri 4296.50
TL olup ortalama aylık gıda harcaması ise 968.60 TL olarak tespit
edilmiştir. Araştırmada, tüketicilerin %90,44’ü organik yumurta hakkında bilgi
sahibi olduğunu belirtmiştir. Tüketicilerin %76,23’ünün yumurtanın üzerindeki
harflerin (S, M, L, XL) ne anlama geldiğini bildiği saptanmıştır. Tüketicilerin
%79.33’ü yumurta fiyatındaki
artış ya da azalmanın tüketim miktarını etkilemediğini bildirmiştir.
Tüketicilerin %61.76’sı yumurtanın
sağlıklı koşullarda üretildiğine inandığını ifade etmiştir. Aynı zamanda,
tüketicilerin %50,9’u kirli yumurtanın bir pazarlama stratejisi olduğunu
belirtmiştir. Tüketicilerin %16.8’i yumurtanın kan kolesterolünü arttırdığını belirtmiştir.