Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarına lisans eğitimleri sırasında verilen eğitim sonucunda, öğretmen adaylarının, verilen bir sorudan dönüştürerek yazmış oldukları soruları incelemektir. Çalışmada, öğretmen adaylarının verilen soruyu kullanarak hazırladıkları yeni soruların analiz edilmesi ve bu soruların hazırlanmasında öğretmen adaylarının hangi stratejilerle hareket ettiklerinin ortaya konulması amaçlanmaktadır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden yararlanılmaktadır. Çalışmanın katılımcıları, bir devlet üniversitesinde öğrenim görmekte olan ve “Özel Öğretim Yöntemleri” dersini alan 66 öğretmen adayıdır. Veri toplama aracı olarak kullanılan soru, Altun (2018) tarafından üretilmiş olan matematik okuryazarlığı soruları arasından seçilmiştir. Seçilen soru matematiksel süreçler bakımından “matematiksel kavramları kullanma ve akıl yürütme”ye uygundur. Böylece öğretmen adaylarının “formüle etme” ve “yorumlama-değerlendirme” süreçlerine uygun sorular hazırlamaları beklenmektedir. Yapılan analiz sonucunda, öğretmen adaylarının %18’inin verilen soruyu çözemediği veya süreç becerisini hatalı belirlediği, %6’sının verilen soruyu çözse de yeni soru üretemediği, %36’sının tüm matematiksel süreçleri doğru belirleyip uygun soru üretebildiği, %6’sının yorumlama-değerlendirme süreç becerisini doğru belirleyip, formüle etme becerisini belirleyemediği, %15’inin ise, formüle etme süreç becerisini doğru belirleyip, yorumlama-değerlendirme becerisini belirleyemediği görülmüştür. Bu bağlamda, temel problem kurma eğitiminin de matematik okuryazarlığı eğitimi yanında verilmesi önerilebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 4 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 10 Sayı: 2 |